ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شکست سیزدهمین ماموریت «راکت لب» و نابودی راکت «الکترون» [تماشا کنید]

سیزدهمین ماموریت «راکت لب» پس از پرتاب با مشکلاتی مواجه شد و شکست خورد که نتیجه آن، نابودی راکت و ماهواره‌های همراه آن بود. به گزارش TechCrunch، راکت «الکترون» این شرکت با موفقیت از محل ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

سیزدهمین ماموریت «راکت لب» پس از پرتاب با مشکلاتی مواجه شد و شکست خورد که نتیجه آن، نابودی راکت و ماهواره‌های همراه آن بود.

به گزارش TechCrunch، راکت «الکترون» این شرکت با موفقیت از محل پرتاب خود، «Mahia Peninsula» در نیوزلند به سمت فضا ارسال شد و برای چندین دقیقه اول همه چیز خوب پیش رفت. با این حال در دقیقه ششم، ویدیوی زنده این موشک متوقف شد. پس از مدتی معلوم شد سرعت و ارتفاع راکت در حال کاهش است.

در نهایت راکت لب مجبور به قطع پخش زنده شد، البته این شرکت شکست راکت الکترون را اعلام کرد. مدیرعامل این کمپانی، «پیتر بک» در توییتر بخاطر شکست در این ماموریت معذرت‌خواهی کرد:

«بسیار متاسفم که امروز نتوانستیم ماهواره‌های مشتریان خود را تحویل دهیم. به شما اطمینان می‌دهیم که مشکل را پیدا و برطرف کنیم و در آینده نزدیک راکت دوباره در محل پرتاب قرار ‌بگیرد.»

این ماموریت با نام «Pics Or It Didn’t Happen»، حاوی ماهواره‌های کوچک عکس‌برداری از زمین بود. محموله اصلی این راکت، «CE-SAT-IB» شرکت کانن الکترونیکس بود که برای نمایش فناوری تصویربرداری از زمین با دوربین‌های رزولوشن بالا و عریض طراحی شده بود.

راکت الکترون ۵ ماهواره «SuperDove» شرکت «Planet» را نیز حمل می‌کرد. این ماهواره‌ها برای عکس‌برداری از زمین توسعه پیدا کرده بودند. آخرین محموله آن، یک ماهواره کوچک با نام «Faraday-1» بود که تجهیزات مختلفی از استارتاپ‌ها و سایر سازمان را شامل می‌شد.

مدیرعامل Planet، «ویل مارشال» در توییتر خبر از دست دادن ماهواره‌های این شرکت را اعلام کرد، البته این کمپانی قصد دارد در تابستان امسال ماهواره‌های بیشتری را ارسال کند. Planet قصد دارد ۲۶ ماهواره SuperDove را ماه آینده میلادی از آمریکای جنوبی به سمت فضا پرتاب کند.

با وجود شکست اخیر، شرکت راکت لب تا به امروز موفق شده ۵۳ فضاپیما را در مدار پایین زمین با ۱۲ ماموریت جداگانه قرار دهد. اکثر ماموریت‌های این کمپانی با موفقیت انجام شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۵ تیر ۱۳۹۹

    13 بار، پولشون رو حروم میکنن

مطالب پیشنهادی