ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گرافیک مجتمع اینتل Xe قدرتی برابر با کارت گرافیک جی‌فورس MX350 دارد

GPU اینتل Xe که در نسل یازدهم پردازنده‌های تایگر لیک مورد استفاده قرار گرفته، در بنچمارک‌ها عملکردی مشابه با کارت‌های گرافیک سری MX انویدیا دارد و توانسته واحد پردازش گرافیکی ۷ نانومتری وگا «Renoir» ای‌ام‌دی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

GPU اینتل Xe که در نسل یازدهم پردازنده‌های تایگر لیک مورد استفاده قرار گرفته، در بنچمارک‌ها عملکردی مشابه با کارت‌های گرافیک سری MX انویدیا دارد و توانسته واحد پردازش گرافیکی ۷ نانومتری وگا «Renoir» ای‌ام‌دی را شکست دهد.

واحد پردازش گرافیکی Xe در پردازنده اینتل Core i7-1165G7 وجود دارد، البته این با سریع‌ترین پردازنده تایگر لیک روبه‌رو نیستیم و این لقب به Core i7-1185G7 می‌رسد، با این حال در گزارش Wccftech عملکرد پردازنده اول در بنچمارک‌ها مورد بررسی قرار گرفته. این GPU برپایه نسل دوازدهم GPU اینتل توسعه پیدا کرده و ۷۶۸ هسته دارد.

فرکانس واحد پردازش گرافیکی این پردازنده برابر ۱.۳ گیگاهرتز است. توان حرارتی این پردازنده به ۱۵ وات می‌رسد البته می‌توان آن را به ۲۸ وات نیز افزایش داد. این GPU به همراه رم LPDD4x با فرکانس ۴۲۶۶ مگاهرتز مورد بررسی قرار گرفته است.

اولین بنچمارک، عملکرد Xe را با انویدیا GeForce MX350 مقایسه می‌کند که البته نماینده انویدیا ۶۴۰ هسته دارد، با این وجود این کارت گرافیک نه تنها فرکانس بالاتر، ۱.۴۷ گیگاهرتز دارد بلکه از ۲ گیگابایت حافظه GDDR5 نیز بهره می‌برد که پهنای باند بالاتر را در پی دارد.

اینتل Xe

در بنچمارک Geekbench 4 OpenCL، واحد پردازش گرافیکی اینتل امتیاز ۵۹,۸۴۵ را کسب کرده و نماینده انویدیا امتیاز ۵۹,۸۲۸ را به ثبت رسانده که یک موفقیت بزرگ برای واحد پردازش گرافیکی Xe در تایگر لیک محسوب می‌شود. با وجود امتیاز مشابه، عملکرد آن‌ها در زمینه‌های مختلف بسیار متفاوت است که برای مثال می‌توان به عملکرد بسیار بهتر انویدیا در «Particle Physics» اشاره کرد.

بنچمارک دوم عملکرد واحد پردازش گرافیکی Xe با ۶۴۰ هسته در اینتل Core i5-1135G7 را با برادر قدرتمندترش مقایسه می‌کند. نتیجه این بنچمارک خبر از ۱۳.۵ درصد عملکرد پایین‌تر می‌دهد که علت آن، ۱۶.۷ درصد هسته‌های کمتر است.

GPU اینتل

در بنچمارک آخر، شاهد مقایسه عملکرد واحد پردازش گرافیکی Vega 8 iGPU با ۵۱۲ هسته در پردازنده Ryzen 7 4800U با گرافیک مجتمع اینتل Xe با ۷۶۸ هسته هستیم که خبر از عملکرد بالاتر نماینده اینتل می‌دهد.

در ماه‌های آینده پردازنده‌های تایگر لیک اینتل با تغییرات جدید در معماری خود از راه می‌رسند و قدرت گرافیکی بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی