ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بویینگ تولید جمبوجت ۷۴۷ را متوقف می‌کند؛ پایان عصر هواپیماهای غول پیکر؟

منابع آگاه حاکی از آن هستند که کمپانی بویینگ قصد دارد طی دو سال آینده به تولید سری هواپیماهای غول پیکر ۷۴۷ پایان دهد. طبق گزارشی که از سوی بلومبرگ منتشر شده، گفته می‌شود از ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

منابع آگاه حاکی از آن هستند که کمپانی بویینگ قصد دارد طی دو سال آینده به تولید سری هواپیماهای غول پیکر ۷۴۷ پایان دهد.

طبق گزارشی که از سوی بلومبرگ منتشر شده، گفته می‌شود از دید کمپانی آمریکایی بویینگ، عصر پروازهای خیلی بزرگ دیگر به اتمام رسیده، و به همین ترتیب به زودی تولید خانواده جمبوجت ۷۴۷ (به خصوص نسخه ۸-۷۴۷) را متوقف خواهد کرد. البته هنوز این موضوع به تایید یا تکذیب هیچکدام از مقامات شرکت نرسیده، اما شنیده شده که آنها صرفا فرآیند تولید را تا دو سال آینده ادامه خواهند داد تا سفارشات پیشین را تکمیل کنند.

با اینکه دلیل واضح و دقیق این اتفاق هنوز معلوم نیست، بلومبرگ به تغییرات اساسی برای بهبود شرایط اقتصادی کمپانی اشاره می‌کند. بر کسی پوشیده نیست که این روزها شرکت هواپیمایی بویینگ رقبا و مشکلات خاص خودش را دارد.

حتی قبل از شیوع ویروس کرونا صنعت پرواز به استفاده از هواپیماهای کوچک‌تر، کم‌مصرف‌تر و بعضا مدل‌های دو موتوره مانند ۷۸۷ روی آورده بود. تمام ۱۵ سفارش در دست تولید هواپیماهای سری ۷۴۷، همگی با هدف استفاده باربری خریداری شده‌اند و دوازده تای آنها در شرکت «یونایتد پارسل سرویس» جهت خدمات‌رسانی پستی استفاده خواهند شد.

مدل ۸-۷۴۷ هم گفته می‌شود که دیگر قدیمی شده و بودجه تلف‌کن است. از سال ۲۰۱۶ به بعد تولید این هواپیما به ضرر مالی منجر شده و آخرین سفارش مسافربری آن برای نیروی هوایی و در سال ۲۰۱۷ بوده است.

در هر شرایط، توقف تولید هواپیماهای ۷۴۷، نقطه عطفی مهم در تاریخ هوانوردی جهان خواهد بود. این خانواده بیشتر از پنجاه سال در ناوگان هوایی جهان فعالیت داشته و از سال ۱۹۷۰ به خدمات‌رسانی مشغول بوده است. ۷۴۷ دومین هواپیمای پهن پیکر بزرگ جهان محسوب شده و تاکنون ۱۵۷۱ سفارش داشته. هواپیمای ۷۴۷ تا مدتی به پرواز ادامه خواهد داد، اما در هر صورت می‌دانیم که به پایان دورانش رسیده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۶ تیر ۱۳۹۹

    ملکه آسمان ها

مطالب پیشنهادی