ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویژگی جدید کروم شارژدهی باتری را تا ۲ ساعت افزایش می‌دهد

گوگل با روش‌های مختلف بدنبال کاهش مصرف انرژی توسط مرورگر خود، کروم است. این شرکت می‌خواهد دفعات فعال‌سازی جاوا اسکریپت در صفحات پس زمینه را به یکبار در دقیقه کاهش دهد، ویژگی که در سافاری وجود ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

گوگل با روش‌های مختلف بدنبال کاهش مصرف انرژی توسط مرورگر خود، کروم است. این شرکت می‌خواهد دفعات فعال‌سازی جاوا اسکریپت در صفحات پس زمینه را به یکبار در دقیقه کاهش دهد، ویژگی که در سافاری وجود دارد.

به گزارش The Windows Club، این ویژگی در نسخه بتای کروم ۸۶ قرار دارد و در سیستم‌ عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و سیستم عامل کروم اعمال می‌شود. توسعه‌دهندگان به این موضوع پی برده‌اند که کاربران کروم از استفاده بیش از حد از تایمرهای جاوا اسکریپت زمانی که یک صفحه در پس زمینه باز است، بهره نمی‌برند.

زمانی که یک صفحه در پس زمینه باز است، نیازی به ردیابی برخی ویژگی‌های آن مانند تغییرات محل اسکرول، گزارش لاگ‌ها و همچنین ارتباط با تبلیغات وجود ندارد. برخی از این اقدامات جاوا اسکریپت در پس زمینه، نتیجه‌ای جز افزایش مصرف انرژی ندارد و گوگل می‌خواهد این مشکل را برطرف کند.

کروم

گوگل بدنبال محدودسازی تایمر بیداری جاوا اسکریپت در تب‌های پس زمینه است که بدون تغییر در تجربه کاربری، شارژدهی باتری را افزایش می‌دهد. این شرکت در آزمایش‌های خود با کاهش تایمر بیداری جاوا اسکریپت به یکبار در دقیقه، توانسته مصرف انرژی را کاهش دهد.

گوگل در آزمایش خود ۳۶ تب تصادفی را در پس زمینه باز کرده و یک تب خالی نیز باز گذاشته است. در پایان آزمایش مشخص شده که با قابلیت جدید، شارژدهی باتری ۲۸ درصد یا نزدیک به ۲ ساعت افزایش پیدا می‌کند.

کروم

گوگل آزمایش مشابه دیگری را نیز انجام داده که البته بجای تب خالی، این تب در حال اجرای یک ویدیو از یوتیوب در حالت فول اسکرین بوده. در این حالت گوگل قابلیت «ذخیره انرژی» را نیز غیرفعال کرده تا صفحه خاموش نشود و علاوه بر این، قابلیت تنظیم خودکار نور نمایشگر را نیز غیرفعال کرده. در این حالت نیز شارژدهی باتری ۱۳ درصد یا ۳۶ دقیقه افزایش داشته است. باید منتظر ماند و دید این ویژگی در نسخه نهایی این مرورگر قرار می‌گیرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • dr x dr xx
    dr x dr xx | ۱۵ تیر ۱۳۹۹

    فقط brave بقیه مرورگرها با دزدیدن اطلاعاتمون درآمد زایی می کنند

  • molavy
    molavy | ۱۵ تیر ۱۳۹۹

    فایرفاکس با ا رائه قابلیت پنهان کردن تبلیغات و بلاک ترکر ها قبر کروم یا بهتر بگیم گوگل رو تو مرورگر ها کند

مطالب پیشنهادی