ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

طرفداران فیلم‌های ترسناک و آخرالزمانی، راحت‌تر از دیگران با ویروس کرونا کنار آمده‌اند

نتایج تحقیقاتی تازه طی ماه‌های اخیر نشان می‌دهد کسانی که طرفدار فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی ژانر وحشت و آخرالزمانی هستند، راحت‌تر با پاندمی ویروس کرونا کنار آمده‌اند و از عواقب آن کمتر می‌ترسند. گروهی از ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

نتایج تحقیقاتی تازه طی ماه‌های اخیر نشان می‌دهد کسانی که طرفدار فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی ژانر وحشت و آخرالزمانی هستند، راحت‌تر با پاندمی ویروس کرونا کنار آمده‌اند و از عواقب آن کمتر می‌ترسند.

گروهی از محققین با نظرسنجی از جمعیت زیادی از مردم علاقه‌مند به تماشای فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، دریافته‌اند کسانی که به ژانرهای ترسناک و آخرالزمانی تمایل دارند، نسبت به طرفداران سایر سبک‌ها راحت‌تر با پاندمی واقعی کووید-19 کنار آمده‌اند.

اینکه چرا یک عده از مردم از فیلم‌های ترسناک و دلهره‌آور لذت می‌برند، همچنان سوالی است که در دست بررسی قرار دارد و کسی پاسخ واضحی برای آن پیدا نکرده. در حالی که می‌دانیم بدون شک این موضوع چندلایه‌ای و فراتر از فرضیه‌ها است، به نظر می‌رسد کنار آمدن با ژانر وحشت به معنای مقابله بهتر و با اعتماد به نفس بالاتر در مقابل مشکلات و مسائل ترسناک واقعی است.

آنتی‌بادی کرونا

«کولتان اسکریونر» یکی از محققان این گزارش در گفت‌و‌گویی با گاردین گفته: «اگر مشغول تماشای فیلم خوبی باشید، در دنیای آن غرق خواهید شد و ماجرا را از چشمان کاراکترها دنبال خواهید کرد، بنابراین به صورت ناخودآگاه با آن همزادپنداری کرده و سناریوهای مختلف برای شما مثل تمرین می‌شود. مردم به شکل متعهدانه از این دست تجربیات یاد می‌گیرند.»

نتایج این تحقیقات نشان داده طرفداران فیلم‌های ترسناک به نوعی نرخی از آمادگی برای چنین وضعیت‌هایی در دنیای واقعی را دارا هستند. پاندمی ویروسی یکی از موارد متعددی است که در فیلم‌های سینمایی بارها تکرار شده، ولی جالب این است که بسیاری از مردم حتی برای رخداد هجوم بیگانگان نیز آمادگی دارند.

در مجموع می‌توان دریافت نرخ کنار آمدن با ویروس کرونا، ارتباط مستقیم با مقدار درگیر شدن و حس همزادپنداری علاقه‌مندان با فیلم‌های سبک آخرالزمانی و ترسناک دارد. البته اسکریونر برخی از این افراد را هم در دسته «کنجکاو در مورد مرگ» قرار می‌دهد که طی آن مردم تمایل دارند بیشتر در مورد مرگ و میر بدانند و البته صحنه فوت دیگران را تماشا کنند یا حتی خودشان مرگ را تجربه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

    هیچ ملتی به اندازه ملت ایران با این ویروس کنار نیامده. چون چهل ساله آخر زمان را زندگی کرده اند

  • Modav
    Modav | ۱۶ تیر ۱۳۹۹

    شعره!
    دو تا از دوستام عشق فیلم و بازی ترسناکن، یکیش مث چی از کرونا میترسه یکی دیگه‌ش به پشمشم نیس! (که البته نه کار اون درسته نه اون یکی)

  • reza_jj
    reza_jj | ۱۶ تیر ۱۳۹۹

    درسته چون چند ساله با این جور فیلم ها ذهن مخاطب رو اماده کردن

  • مهدی
    مهدی | ۱۶ تیر ۱۳۹۹

    به خدا اگه اینجوری باشه ?

مطالب پیشنهادی