ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

فرانسه اپراتورهای 5G را به عدم استفاده از تجهیزات هواوی تشویق می‌کند

دولت فرانسه مشابه با برخی کشورهای دیگر از اپراتورهای مخابراتی فرانسوی درخواست کرده تا برای تامین قطعات زیرساخت‌های مورد نیاز برای تکنولوژی 5G از هواوی خرید نکنند. طبق گزارش رویترز، دولت فرانسه به طور کامل ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

دولت فرانسه مشابه با برخی کشورهای دیگر از اپراتورهای مخابراتی فرانسوی درخواست کرده تا برای تامین قطعات زیرساخت‌های مورد نیاز برای تکنولوژی 5G از هواوی خرید نکنند.

طبق گزارش رویترز، دولت فرانسه به طور کامل استفاده از فناوری‌های مخابراتی هواوی جهت گسترش پوشش 5G را ممنوع اعلام نکرده، اما به شکل جدی توصیه می‌کند اپراتورها تجهیزات مورد نظر خود را از این کمپانی چینی خریداری نکنند.

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا نیز مدتی قبل اعلام کرد طی شش ماه آینده استفاده از تکنولوژی‌های هواوی را از برنامه خارج می‌کند. این در حالی است که این کشور برای حدود دو دهه از تجهیزات مخابراتی هواوی برای نسل‌های 3G و 4G استفاده کرده و حدود یک سوم از زیرساخت 5G فعلی آنها نیز مبتنی بر فناوری‌های سازنده چینی است. از طرفی وزارت بهداشت و سلامت بریتانیا نیز گفت که هواوی در ابتدا می‌بایست به شرایط ایده‌آل دست یابد تا بتواند در این کشور حضور داشته باشد.

«گیامه پوپارد» مدیر آژانس امنیت سایبری فرانسه در این رابطه گفته است: «آنچه در حال حاضر می‌توانم بگویم این است که ممنوعیتی کامل در کار نخواهد بود. اما برای اپراتورهایی که در حال حاضر از تجهیزات هواوی استفاده نمی‌کنند، ما به شدت توصیه می‌کنیم که دنبالش نروند و از دیگر برندها استفاده کنند».

پیش از این تصور می‌شد با توجه به سیاست‌های سخت‌گیرانه فرانسه جهت حفاظت از داده‌های امنیتی و اطلاعات خصوصی کاربران، هواوی هیچ جایگاهی در شبکه موبایلی آنها پیدا نکند. اما در حال حاضر دو اپراتور از چهار اپراتور فرانسوی، تقریبا نیمی از زیرساخت‌های مخابراتی خود را بر پایه راه حل‌های شرکت چینی بنا کرده‌اند.

پوپارد در این زمینه ادامه می‌دهد: «برای کسانی که همین حالا از هواوی استفاده می‌کنند، فعلا مجوزهایی را صادر خواهیم کرد که بین سه الی هشت سال اعتبار خواهند داشت.»

اپراتور دولتی Orange از ابتدا سراغ رقیبان هواوی مانند اریکسون و نوکیا رفته. دیگر اپراتورهایی که تاکنون مجوز استفاده از تجهیزات هواوی برای شبکه 5G را دریافت نکرده‌اند، از ابتدای هفته آینده امکان سرویس‌دهی نخواهند داشت. پوپارد در این رابطه توضیح می‌دهد که این تصمیم در راستای حفاظت از استقلال کشور گرفته شده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • shahin.dej
    shahin.dej | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    کشور های بدبخت اروپا نگاه که هی باید دنبال امریکا باشن هممون میدونیم که تموم این کارها جنبه سیاسی داره من خودم از هواوی حمایت میکنم و امیدوارم چشم حسود .................

  • آریا
    آریا | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

    yessss ? ? ?

مطالب پیشنهادی