ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مزبار با جذب سرمایه‌ای ۳ میلیارد تومانی تبدیل به مارکت پلیس صنعت پذیرایی کشور شد

 استارتاپ «مزبار» رسما فعالیت خود را به عنوان مارکت پلیس آغاز کرد. بنیانگذار مزبار با اعلام این موضوع خبر از سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد تومانی یک سرمایه گذار فرشته در این استارتاپ داد و امیدوار است ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۰

 استارتاپ «مزبار» رسما فعالیت خود را به عنوان مارکت پلیس آغاز کرد. بنیانگذار مزبار با اعلام این موضوع خبر از سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد تومانی یک سرمایه گذار فرشته در این استارتاپ داد و امیدوار است که آنها به عنوان بازیگر اصلی بازار میلیاردی فینگر فود در ایران حرکت کنند.

نشست خبری مزبار، پلتفرمی که در صنعت پذیرایی فعالیت می‌کند با حضور مدیران این مجموعه و اهالی رسانه امروز برگزار شد. «ایمان ضیایی» بنیانگذار و مدیر عامل این مجموعه با اشاره به این موضوع که مزبار، پلتفرمی است که از بهمن ۹۶ بر پایه نیاز شخصی و با سرمایه‌گذاری شخصی شکل گرفته است گفت: «برگزاری مراسم‌ها و دورهمی‌ها در ایران کاری طاقت فرسا است که ما در بخش تهیه مواد غذایی این رویدادها با ۱۱۰۰ آیتم در خدمت مردم هستیم.»

ضیایی می‌گوید که این تجارت تنها در تهران یک میلیارد دلار چرخش مالی دارد و آنها سعی کردند سهمی از این بازار را داشته باشند: «با جهش ارز سال ۹۷ به تغییراتی در سیستم فکر کردیم و سعی کردیم با استفاده از الگوهای خارجی؛ قدم در دنیا و بازار آجیل و خشکبار گذاشته و به مسیرمان ادامه دهیم.»

ضیایی می‌گوید مزبار از بهمن ۹۶ تا سال ۹۸ رشدی ۱۰ هزار درصدی را تجربه کرده است. اما با اشاره به موضوع کرونا که گریبان بسیاری از استارتاپ ها در ایران و دنیا گرفت ادامه می‌دهد: «در ماجرای کرونا خسارت بسیار زیادی دیدیم؛  افت ۸۵ درصدی فروش را تجربه کردیم. با ورود به ۹۹ کمی تا قسمتی اوضاع به منوال عادی بازگشت. در این میان امیرحسین بحرینی با سرمایه گذاری ۳ میلیاردی به عنوان سرمایه گذار وارد مزبار شد. برنامه ما این است در ادامه و تا پایان 99 یک راند جذب سرمایه دیگر را نیز تجربه کنیم.»

مدیر عامل مزبار با اشاره به این موضوع که مزبار از امروز وارد مارکت پلیس شده ادامه می‌دهد: «امروزه مزبار مارکت پلیس صنعت پذیرایی شده است. از امروز تمام بازیگران صنعت پذیرایی می‌توانند در تهران و البرز برای خدمات و محصولات، و سراسر ایران در سطح محصولات از مزبار استفاده کنند؛ افراد فعال در صنعت پذیرایی مانند قنادی، شیرینی فروشی، پذیرایی و … می‌توانند ثبت‌نام کرده و خدمات ارائه کنند. برندهای آجیل و خشک‌بار در سراسر ایران، می‌توانتند محصولات خود را برای مشتریان ارسال کنند. در حال حاضر وارد این حوزه شدیم و سعی داریم فعالیت خود را برون مرزی کنیم.»

«طاها هاشمی» مدیر بخش عملیات مزبار نیز در ادامه و در توضیح بیشتر مسیر حرکتی مزبار می‌گوید: «ورود به بازار مارکت پلیس برای ارائه سایر خدمات این حوزه بود؛ تفکر لجستیکی و انبارداری منسوخ شده است و ما دنبال مدل جدیدی هستیم.»

او در خصوص حجم سفارش‌های مزبار نیر اینگونه توضیح می‌دهد: «حجم سفارش‌ها متنوع است؛ در یک بخش ۴۵۰ آیتمی داریم که باید تازه آماده شوند؛ در روزهای آخر هفته و تعطیلات حجم بالای سفارش‌ها سمت ما می‌آید. مشتریان ما بسیار به زمان رسیدن سفارش حساس هستند؛ در بازه ساعت ۴ بعدازظهر تا ۸ شب پنجشنبه‌ها یک فشار به اندازه کل هفته سمت ما می‌آید. تعدادی راننده ثابت داریم و برای مدیریت اضافه سفارش‌ها از رانندگان بیکار سازمان‌ها استفاده می‌کنیم.»

به گفته هاشمی میانگین سفارشات مزبار در ماه بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ سفارش است. او در خصوص آمار رضایتمندی مشتریان نیز اینگونه توضیح می‌دهد: «رضایتمندی ۹۸ درصدی در بسته بندی از سمت مشتریان را تجربه می‌کیم. ۹۴ درصد از مشتریان از تحویل در زمان مناسب رضایت دارند و ۹۶ درصد مشتریان مزبار نیز کیفیت مزبار را تایید می‌کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی