ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کاهش حقوق مدیران ارشد مرسدس بنز در پی ضرر مالی ناشی از شیوع کرونا

اُلا کِلِنیوس (Ola Kallenius) مدیرعامل دایملر اخیرا در مصاحبه‌ای اینترنتی به شرایط این روزهای صنعت خودرو پرداخته است. به گفته آقای کلنیوس دایملر هم مثل دیگر شرکت‌های خودروساز اصلا روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

اُلا کِلِنیوس (Ola Kallenius) مدیرعامل دایملر اخیرا در مصاحبه‌ای اینترنتی به شرایط این روزهای صنعت خودرو پرداخته است. به گفته آقای کلنیوس دایملر هم مثل دیگر شرکت‌های خودروساز اصلا روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا این کمپانی را نیز با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

آقای کلنیوس افزوده شرایط موجود خودروسازان را شدیدتر از آنچه که قبل‌ها پیش‌بینی می‌شد، به بازنگری در ساختارهای اقتصادی خود مجبور خواهد کرد. این «واقعیت به مراتب سخت‌تر» نیز به نوبه خود کاهش «چشمگیر» حقوق را در پی خواهد داشت.

آنطور که نشریه اتونیوز اروپا (Autonews Europe) از قول آقای کلنیوس گزارش کرده، میزان کاهش حقوق مدیران دایملر بیشتر از کارکنان عادی خواهد بود. این تصمیم از آن جهت گرفته شده که وضعیت مالی کمپانی به ثبات رسیده و سرمایه‌گذاری‌های دایملر در تکنولوژی‌های آینده با خللی مواجه نشود.

آوریل گذشته آقای کلنیوس گفته بود اقدامات برنامه‌ریزی شده قبلی شاید برای مقابله با تحولات بازار کافی نباشد. بد نیست بدانید در حال حاضر دایملر، گروه فولکس واگن و ب‌ام‌و خود را برای دومین فصل همراه با ضرر آماده می‌کنند.

با وجود نامساعد بودن وضعیت مالی، آقای کلنیوس در ماه مارس از عدم نیاز دایملر به کمک‌های مالی یا وام‌های دولتی خبر داده بود. در آن مقطع وی علت این امر را جذب بسیار خوب سرمایه قبل از آغاز بحران کرونا اعلام کرده بود.

کاهش حقوق رده‌بالای مدیران کمپانی دایملر

شاید یکی از دلایل اصلی تعلیق همکاری‌های دایملر و ب‌ام‌و همین وضعیت نامساعد مالی باشد. همانطور که چندی پیش به اطلاعتان رساندیم، این دو گروه خودروسازی بزرگ در زمینه نسل بعدی فناوری خودران و تکنولوژی‌های مرتبط با پارک خودکار، به طور مشترک مشغول تحقیق و توسعه بودند؛ قرار بود دستاوردهای این دو غول آلمانی از سال 2024 در مدل‌های سواری هر دو برند به کار گرفته شود، ولی با توافق طرفین همکاری‌های مربوطه به حالت تعلیق درآمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pygra
    pygra | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

    مدیرای مملکت ما اونوقت جیب خودشون رو با پول مردم پر میکنن

  • MR.Beny
    MR.Beny | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

    اصلا مدیریت بلد نیستن، یه سر بیان ایران مسئولین مارو ببینن که همیشه و همه حال افزایش حقوق دارن مدیریت دستشون میاد

مطالب پیشنهادی