ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت آمریکا به دنبال ممنوعیت تیک تاک و دیگر اپ‌های اجتماعی چینی است

وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که دولت ترامپ به دلیل نگرانی از جاسوسی دولت چین از کاربران آمریکایی، به دنبال محدود کردن دسترسی کاربران این کشور به اپلیکیشن‌های اجتماعی چینی مثل تیک ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که دولت ترامپ به دلیل نگرانی از جاسوسی دولت چین از کاربران آمریکایی، به دنبال محدود کردن دسترسی کاربران این کشور به اپلیکیشن‌های اجتماعی چینی مثل تیک تاک است.

«مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در گفتگویی با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد او و دونالد ترامپ مساله جاسوسی تیک تاک «را بسیار جدی گرفته» و پس از انتشار گزارش ممنوعیت تیک تاک در هند و احتمال ممنوعیت آن در استرالیا، به فکر گرفتن تصمیم مشابه هستند.

پمپئو با اشاره به اینکه برای مدت زمان طولانی در حال بررسی مشکل جاسوسی دولت چین از طریق اپلیکیشن‌ها و فناوری‌های هواوی بوده‌اند، گفت دولت آمریکا به پیشرفت‌های خوبی در این زمینه دست یافته است. وی به مردم آمریکا هشدار تا اگر می‌خواهند اطلاعات شخصی‌شان به دست دولت چین نیفتد، از تیک تاک استفاده نکنند.

دولت آمریکا به دنبال ممنوعیت تیک تاک

سخنگوی تیک تاک با انتشار بیانیه‌ای گفت: «مدیرعامل تیک تاک یک فرد آمریکایی است و صدها کارمند آن در این کشور اهل آمریکا هستند. اولویت اصلی ما ترویج تجربه‌ای امن و مطمئن برای کاربران است. ما هیچ وقت اطلاعات کاربران را به دولت چین نداده‌ایم و اگر از ما درخواست شود نیز چنین کاری نخواهیم کرد.»

مقامات آمریکایی از اپ تیک تاک که کمپانی چینی بایت دنس (ByteDance) مالک آن است، انتقاد کرده و آن را به رابطه با دولت چین محکوم و تهدید برای امنیت ملی آمریکا تلقی کرده‌اند. به گفته مقامات آمریکایی دولت چین با تحت فشار قرار دادن بایت دنس آن‌ها را وادار به همکاری کرده است.

تیک‌تاک در دفاع از خود می‌گوید که مستقل از بایت دنس فعالیت کرده و دیتاسنترهای آن خارج از چین قرار گرفته‌اند و مشمول قوانین چین نمی‌شوند. به گفته این شرکت داده‌های کاربران آمریکایی داخل خاک آمریکا قرار داشته و نسخه پشتیبان آن در سنگاپور واقع شده، بنابراین ادعاهای مقامات آمریکایی «بی اساس» هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • shahin.dej
    shahin.dej | ۲۰ تیر ۱۳۹۹

    به نظرم جنبه سیاسی داره و احتمال جاسوسیش خیلی کمه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی