ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بروزرسانی جدید iOS باتری آیفون را به سرعت تخلیه می‌کند

اگر سیستم عامل iOS 13.5.1 را روی آیفون خود نصب کرده‌اید و با کاهش شدید شارژدهی باتری روبه‌رو هستید، تنها نیستید و افراد زیادی با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. اپل چند روز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

اگر سیستم عامل iOS 13.5.1 را روی آیفون خود نصب کرده‌اید و با کاهش شدید شارژدهی باتری روبه‌رو هستید، تنها نیستید و افراد زیادی با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

اپل چند روز پیش این بروزرسانی را برای مقابله با جیلبریک Unc0ver منتشر کرد، البته به نظر می‌رسد این نسخه کاربران را به دردسر انداخته است. کاربران در نسخه قبلی یعنی iOS 13.5 نیز با مشکلات زیادی روبه‌رو شده بودند که ظاهرا برخی از آن‌ها در iOS 13.5.1 همچنان وجود دارد.

بر اساس گزارش ZDNet، در این نسخه برنامه‌ها در پس زمینه فعال باقی می‌مانند و باعث افزایش مصرف باتری می‌شوند. برای بررسی این موضوع می‌توانید به بخش تنظیمات و باتری بروید. در این بخش می‌توانید گزینه «Show Activity» در کنار «Activity By App» را انتخاب کنید. در اینجا میزان مصرف باتری اپلیکیشن‌ها در پس زمینه نمایش داده می‌شود، اگر برنامه‌ای برای مدت زمان زیادی در پس زمینه فعال باشد، یعنی با مشکل روبه‌رو هستید.

سیستم عامل iOS 13.5.1

همانطور که در اسکرین شات بالا مشاهده می‌کنید، برنامه «The Weather» تنها برای یک دقیقه مورد استفاده قرار گرفته اما برای مدت ۳ ساعت و ۴۹ دقیقه در پس زمینه فعال بوده است. این موضوع برای برنامه «نیویورک تایمز» نیز صادق است و در حالی که مدت استفاده از آن به ۸ دقیقه رسیده، در پس زمینه ۲ ساعت و ۴۰  دقیقه در حال اجرا بوده است. بیشترین مصرف باتری مربوط به برنامه «هاف پست» می‌شود که با وجود استفاده ۶ دقیقه‌ای، نزدیک به ۲۰ ساعت در پس زمینه فعال بوده است.

علاوه بر این موضوع، شاید گوشی شما زمانی که کاری با آن ندارید گرم یا حتی داغ شود که مصرف بیهوده باتری را در پی دارد. اپل در حال حاضر مشغول توسعه سیستم عامل iOS 13.6 است و بتای ۳ آن به تازگی منتشر شده است. انتظار می‌رود این نسخه از iOS مشکل مصرف بالای باتری آیفون‌ها را برطرف کند، البته در ماه‌های آینده iOS 14 برای گوشی‌های این شرکت از راه می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mahmood torabi
    mahmood torabi | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

    اپل سلطان انتشار آپدیت باگ دار... اصلا آپدیت جدید رو نباید سریع روی اپل زد.

  • آریا
    آریا | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

    احتمالاً این نسخه Background Refresh رو اتوماتیک pause نمیکنه

  • ali nory
    ali nory | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

    من الان حدود یک ماه هست آپدیت کردم و به جرات میتونم بگم تا۳۰% مصرف من بهینه تر شده البته بعد از آپدیت اغلب اپلیکیشنها بصورت غیرعادی تاچندبار براشون بروزرسانی اومد که فک کنم بروزرسانی این اپ ها برا همخوانی با ios13.5 یکی از دلایل این امر بوده

مطالب پیشنهادی