ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پژوهشی جدید در اسپانیا ایده مصونیت جمعی در برابر کرونا را زیرسوال برد

یک تحقیق جامع در اسپانیا نشان می‌دهد که تنها ۵ درصد جمعیت این کشور آنتی بادی تولید کرده‌اند که بر این اساس، دستیابی به مصونیت جمعی غیرممکن به نظر می‌رسد. بر اساس گزارش CNN، پژوهش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

یک تحقیق جامع در اسپانیا نشان می‌دهد که تنها ۵ درصد جمعیت این کشور آنتی بادی تولید کرده‌اند که بر این اساس، دستیابی به مصونیت جمعی غیرممکن به نظر می‌رسد.

بر اساس گزارش CNN، پژوهش جدید نشان می‌دهد که ۹۵ درصد جمعیت این کشور اروپایی در برابر ویروس کرونا از خود مقاومتی نشان نمی‌‌دهند و مستعد ابتلا به این بیماری هستند. مصونیت جمعی یا ایمنی جمعی زمانی بدست می‌آید که بخش قابل توجهی از جمعیت به یک ویروس یا باکتری مبتلا شوند یا اینکه در برابر آن‌ها، واکسینه شوند.

مرکز کنترل بیماری‌های اروپا اعلام کرده که در تحقیق جدید ۶۱ هزار نفر مشارکت داشته‌اند، بنابراین ظاهرا با بزرگترین پژوهش اروپایی در این زمینه روبه‌رو هستیم. این تحقیق به مطالعه دیگری که ماه گذشته میلادی در ژورنال «Lancet» به چاپ رسید و شامل ۲۷۶۶ مشارکت‌کننده بود، اضافه می‌شود.

مصونیت جمعی

تحقیقات مشابهی در چین و ایالات متحده آمریکا نیز صورت گرفته که نتایج آن‌ها نشان می‌دهند که هنوز بسیاری از مردم حتی در مناطق آلوده هنوز به این بیماری مبتلا نشده‌اند. یکی از ویروس شناسان دانشگاه ژنو، «ایزابلا اکرل» اعلام کرده:

«با توجه به یافته‌ها، هر روش پیشنهادی برای دستیابی به مصونیت جمعی از طریق ابتلای طبیعی به بیماری نه تنها غیراخلاقی، بلکه غیرقابل انجام است.»

پزشکان هنوز نمی‌دانند وجود آنتی بادی در بدن به معنای مقاومت در برابر ویروس کرونا خواهد بود یا خیر، علاوه بر این مشخص نشده که آنتی بادی‌ها تا چه زمانی و با چه کیفیتی می‌توانند از ما در برابر این بیماری کشنده محافظت کنند.

این تحقیق در ماه آوریل، زمانی که اسپانیا دوران قرنطینه را تجربه می‌کرد، شروع شد و توسط آژانس‌های تحقیقاتی دولتی و همه‌گیری مطرح انجام شده است. در این پژوهش عنوان شده:

«ابتلای شمار تقریبا کم مردم در شدیدترین زمان همه‌گیری کرونا در اسپانیا می‌تواند به عنوان مرجعی برای سایر کشورها نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر دستیابی به مصونیت جمعی بدون قبول خسارت‌ها و مرگ و میرهای زیاد دشوار است.»

نویسنده ارشد این مقاله، «مارینا پولین» اعلام کرده:

«در حال حاضر برخی متخصصان به ابتلای ۶۰ درصد جمعیت برای مصونیت جمعی اشاره می‌کنند که فاصله بسیار زیادی با آن داریم.»

اسپانیا از نظر تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در جمع ۱۰ کشور اول جهان قرار دارد و تا به امروز نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۲۸ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    مبارک باشه، کشور ما هم با همین سیاست اروپایی ها ، همه چیز رو آزاد کرد تا مردم مبتلا و خود ایمنی ایجاد بشه... و اینم نتیجه تحقیقی که اشتباه بودنش رو نشون میده

مطالب پیشنهادی