ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کرونا گریبان ال‌جی را گرفت؛ کاهش ۲۴ درصدی سود عملیاتی در سه ماه گذشته

بر اساس گزارش‌های مالی رسمی کمپانی ال‌جی به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و سود عملیاتی محصولاتش طی بازه زمانی سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی با ۲۴ درصد کاهش همراه بوده ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

بر اساس گزارش‌های مالی رسمی کمپانی ال‌جی به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و سود عملیاتی محصولاتش طی بازه زمانی سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی با ۲۴ درصد کاهش همراه بوده است.

شرکت ال‌جی الکترونیک که وظیفه تولید لوازم خانگی و صوتی و تصویری را بر عهده دارد، در فصل دوم سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۹۳ میلیارد وون (معادل با ۴۱۱ میلیون دلار) سود عملیاتی داشته و ۱۲.۸ تریلیون وون (معادل با ۱۰.۶ میلیارد دلار) نیز درآمد داشته است.

این یعنی به ترتیب ۲۴.۴ درصد و ۱۸ درصد کاهش نسبت به همین بازه زمانی از سال ۲۰۱۹ میلادی. در مقایسه با سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ هم سود عملیاتی و درآمد کمپانی ال‌جی به ترتیب ۵۴.۸ درصد و ۱۳ درصد کم شده است.

این تولیدکننده کره‌ای در جریان کنفرانس گزارش مالی ابتدای سال خود اشاره کرده بود که پیش بینی می‌شود پاندمی کووید-19 روی درآمد و سوددهی این شرکت تاثیر بگذارد. از جهت درآمد ال‌جی بیشتر از هر واحد دیگری متکی بر بخش لوازم خانگی و تجهیزات صوتی تصویری مانند تلویزیون است.

تجارت مورد بحث در ماه‌های ابتدایی سال عملکرد خوبی داشته، اما بسته شدن فروشگاه‌ها و قرنطینه در آمریکا و سراسر اروپا به صورت مستقیم روی فروش و درآمد آنها تاثیر گذاشته است. ولی در هر صورت انتظار می‌رود واحدهای لوازم خانگی و صوتی و تصویری بیشترین نرخ سوددهی را برای ال‌جی به ارمغان بیاورند.

البته نرخ تقاضا از سوی مشتریان از اواسط ماه می دوباره با رشد همراه شده. در غیر این صورت کارشناسان پیش بینی می‌کردند که ال‌جی رکورد ضعیف‌ترین میزان درآمد و سود عملیاتی را در بازه زمانی یاد شده برای خودش بشکند.

تحلیل و پیش بینی کارشناسان نشان می‌دهد در این دوره ضرر مالی واحد موبایل‌های هوشمند الجی برای بیست و یکمین فصل پیاپی ادامه یابد. ال‌جی فروش پرچمدار جدیدش یعنی موبایل Velvet را مدتی پیش در کره جنوبی آغاز کرده و ماه قبل هم آن را در اروپا راهی بازار کرده است. این تلفن هوشمند ماه آینده در نهایت به بازار آمریکا هم می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • rezamo
    rezamo | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

    فقط کرونا نیست بازار ایران از دست داده روش اثر بدی خواهد گذاشت حقشه امیدوارم ضرر سنگینی بکنن پشیمون بشن

  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۱۷ تیر ۱۳۹۹

    بازار ایران از دست داد
    حسابی به خودش ضرر زد
    تمام فروشش تو ایران بود فقط

مطالب پیشنهادی