ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طراحی یک پناهگاه لوکس زیرزمینی برای آخر الزمان

این روزها کسب و کار پناهگاه‌ها رونق بالایی دارند و برخی برای اطمینان از امنیت خود در آینده، مبلغ بالایی برای آن‌ها پرداخت می‌کنند. اخیرا تصاویری از یک پناهگاه زیرزمینی مفهومی با نام «Plan B» ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ تیر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

این روزها کسب و کار پناهگاه‌ها رونق بالایی دارند و برخی برای اطمینان از امنیت خود در آینده، مبلغ بالایی برای آن‌ها پرداخت می‌کنند. اخیرا تصاویری از یک پناهگاه زیرزمینی مفهومی با نام «Plan B» منتشر شده که بسیار لوکس است.

به گزارش New Atlas، برای ساخت این پناهگاه بتن تقویت شده مورد استفاده قرار می‌گیرد، فضای کلی آن به ۲۲۸۰ متر مربع می‌رسد و برای ورود به آن سه پله مارپیچ درنظر گرفته شده است. شرکت «Sergey Makhno Architects» که این پناهگاه را طراحی کرده، می‌گوید:

«این طرح پیشنهادی زندگی آرام و راحتی را برای دو یا سه خانواده به همراه کودکان و همچنین کارکنان فراهم می‌کند. در صورت لزوم، می‌توان برای میزبانی از افراد بیشتر این پروژه را بازطراحی کرد، با این حال در این مرحله ما می‌خواهیم با طراحی خود حس دنیای بیرون را به افراد منتقل کنیم که شامل مشاهده آسمان آبی می‌شود.»

این پناهگاه دو اتاق خواب مستر شامل فضای خواب، انباری و سرویس بهداشتی و حمام دارد. یکی از این اتاق خواب‌ها به باغ سنگی و یک نمایشگر بسیار باکیفیت با امکان نمایش چشم اندازهای مختلف مجهز شده و اتاق خواب دیگر از سیستم روشنایی LED با امکان ایجاد نور طبیعی بهره می‌برد.

از سایر فضاهای این پناهگاه زیرزمینی می‌توان به اتاق‌ خواب بیشتر، کتابخانه، سینما، آشپرخانه و اتاق نشیمن با یک درخت محصور اشاره کرد. اگر به ورزش علاقه داشته باشید، یک باشگاه و استخر شنا نیز برای شما طراحی شده است، البته یک فضای مدیتیشن نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد. در این سازه سیستم تصفیه آب و ژانراتور نیز نصب می‌شود.

پناهگاه زیرزمینی

فرض کنید در یک پناهگاه هستید و ناگهان آتش سوزی رخ می‌دهد، پناهگاه Plan B علاوه بر سه خروجی، برای شما «حلقه تخلیه مقاوم در برابر آتش» را نیز درنظر گرفته که می‌توانید برای فرار از آن استفاده کنید. سیستم آبرسانی، فاضلاب، تهویه مطبوع به همراه موارد دیگر به صورت مستقل کار می‌کنند و غذا نیز در گلخانه داخلی رشد می‌کند. در ادامه نگاهی به این پناهگاه زیرزمینی لوکس داشته باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • فرشید یاری
    فرشید یاری | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

    خداییش الان گوشی برند شده آرزو حالا خونه و ماشین بماند. خدایا چرا اینقدر پول به اینا میدید که این جور جاها رو بسازن. اون موقع ما از نیازهای اولمون هم عقبیم

    • ℳԊT
      ℳԊT | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

      تو هم کار کن ، پول دربیار ، و اصلا تو لواسون خونه بگیر ...
      مگه کسی جلوت رو گرفته ؟؟؟؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی