ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی گوشی پرچمدار هواوی P40 پرو؛ شاید وقتی دیگر

هواوی P40 پرو نماینده تازه نفس غول تکنولوژی چین در بخش سنگین وزن دنیای موبایل است که به زودی وارد بازار کشورمان هم می شود. این گوشی با اختلاف در صدر جدول بهترین های عکاسی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۰

هواوی P40 پرو نماینده تازه نفس غول تکنولوژی چین در بخش سنگین وزن دنیای موبایل است که به زودی وارد بازار کشورمان هم می شود. این گوشی با اختلاف در صدر جدول بهترین های عکاسی ایستاده تا مسیر دیگر اعضای این خانواده یعنی سری P را ادامه دهد. سال گذشته هواوی P30 پرو یک تنه استانداردهای عکاسی با موبایل را جابجا کرد و حالا P40 پرو با ترکیبی حرفه ای تر آمده تا به دیگران نشان دهد هنوز راه برای پیشرفت باز است.

پرچمدار جدید هواوی با چیپست Kirin 990 5G عرضه می شود اما مودم 5G آن تا مدتی نامعلوم بیکار خواهد بود. اگرچه زمزمه هایی از راه اندازی شبکه 5G در ایران به گوش می رسد ولی احتمالاً راه درازی تا راه اندازی این شبکه برای مصرف عمومی در پیش داریم. نمایشگر 90 هرتزی هم ویژگی شاخص دیگریست که برای اولین بار به گوشی های این شرکت آمده و هواوی P40 پرو را از نظر سخت افزاری به محصولی کامل تبدیل می کند. بخش نرم افزاری اما زیر سایه سنگین تحریم و فقدان سرویس های موبایل گوگل قرار گرفته تا انتخاب این محصول پیشرفته را با اما و اگر همراه کند. در ادامه با بررسی P40 پرو همراه ما باشید.

مشخصات هواوی P40 پرو
  • نمایشگر 6.58 اینچی اولد با رزولوشن تمام اچ دی
  • فریم آلومینیومی و بدنه شیشه ای
  • چیپست Kirin 990 5G
  • 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی
  • اندروید 10 به همراه EMUI 10.1
  • دوربین اصلی چهارگانه
  • دوربین سلفی دوگانه
  • باتری 4200 میلی آمپر ساعتی
  • وزن 209 گرم
  • قیمت نامشخص

طراحی و کیفیت ساخت

هواوی می گوید طراحی P40 پرو را از جریان آب الهام گرفته؛ یعنی مثلاً تصویر روی نمایشگر به جریان درآمده و از لبه ها به فریم آلومینیومی براق سرریز می شود و از این داستان ها. بر همین اساس با نمایشگری طرف هستیم که هر چهار طرفش خمیده است و نام جدیدی هم دارد: «اُوِرفلو دیسپلی». هواوی با این طراحی چشم نواز توانسته نسبت نمایشگر به بدنه را به 92 درصد برساند که در دنیای موبایل کم نظیر است. انحنای لبه های شیشه جلو و به ویژه لبه پایینی به اجرای ژست های حرکتی هم کمک می کند.

البته در این دریای تصویر، جزیره نسبتا بزرگی هم وجود دارد که دوربین های سلفی و سنسور IR مخصوص تشخیص چهره را در خود جای داده است. این حفره کپسولی تقریباً در تمام شرایط، تجربه بصری فوق العاده شما را مختل می کند. با توجه به حاشیه 2-3 میلیمتری بالای صفحه شاید بهتر بود که هواوی از همان بریدگی معمول در بالای صفحه استفاده می کرد. البته می توانید از منوی تنظیمات، این حفره را با نوار مشکی بپوشانید ولی بیش از یک سانتیمتر از نمایشگر را از دست می دهید.

هواوی ظرافت ویژه ای را در طراحی P40 پرو به خرج داده؛ از لبه های فریم فلزی که مثل موج به سمت شیشه جلویی کشیده شده تا مقاومت بدنه در برابر ضربه را بیشتر کند، تا دکمه هوم که کمی فرورفتگی دارد و با رنگ قرمز مشخص شده. تمام اجزای گوشی با بالاترین دقت ممکن کنار هم قرار گرفته اند. وقتی گوشی را در دست می گیرید، نتیجه تلاش هواوی را به خوبی حس می کنید. در واقع P40 پرو یکی از باکیفیت ترین و خوش ساخت ترین گوشی های سال 2020 محسوب می شود و با وزن 209 گرم در زمره سنگین ترین ها هم جای می گیرد.

پشت بدنه شاهد ماژول بزرگ و برآمده مستطیلی دوربین هستیم که به استاندارد کنونی دنیای موبایل بدل شده و جادوی هواوی را در خودش جای داده. چهار دوربین به همراه فلاش دوگانه و میکروفون در این ماژول دیده می شوند، به علاوه یک حسگر IR و یک سنسور طیف سنج محیطی که دیده نمی شوند.

هواوی P40 پرو در سه رنگ براق (مشکی، آبی و سفید) و دو رنگ مات (خاکستری و طلایی) عرضه می شود، از جک هدفون بی بهره است و اسپیکر مکالمه هم ندارد. هواوی در این گوشی هم صدا را از طریق نمایشگر به گوش شما می رساند، بنابراین متأسفانه خبری از اسپیکر استریو نیست. حسگر اپتیکال اثر انگشت هم زیر نمایشگر تعبیه شده و برخلاف نسل های قبل، سرعت و دقت بسیار خوبی دارد.

نمایشگر

سرانجام هواوی هم به جرگه دیگر سازندگان پیوست و اولین گوشی خود را با نمایشگر 90 هرتزی معرفی کرد. نمایشگر  6.58 اینچی P40 پرو با رزولوشن 2640×1200 پیکسل توانایی نمایش 441 پیکسل در هر اینچ را دارد و نسبت تصویر هم رقم نامعمول 19.8:9 است. از این اعداد که بگذریم، با یکی از بهترین نمایشگرهای دنیای موبایل روبرو هستیم.

نمایشگر هواوی P40 پرو با نمایش رنگ های جذاب و زنده به راحتی نگاه شما را به خودش خیره می کند. غنای رنگ فوق العاده، نسبت کنتراست بی نهایت و زاویه دید عالی سه ویژگی اصلی این نمایشگر هستند. جالب اینکه برخلاف اکثر پنل های اولد و امولد، با تغییر زاویه دید شاهد تغییر رنگ صفحه نیستیم. هواوی همچنین دو حالت برای نمایش تصویر در نظر گرفته: حالت Vivid که با فضای رنگ وسیع DCI-P3 مطابقت دارد و حالت Normal که فضای رنگ استاندارد sRGB را پوشش می دهد. در هرکدام از این حالت ها امکان تنظیم دستی دمای رنگ نیز وجود دارد. همان طور که گفتیم حفره کپسولی بالای صفحه بسیار بزرگ است و راهکار هواوی برای پوشش این حفره با نوار مشکی هم نتیجه مطلوبی ندارد.

تجربه اندروید با صفحه 90 هرتزی واقعا جذاب و دلچسب است، البته نه به اندازه صفحه 120 هرتزی سری گلکسی S20 (بررسی دیجیاتو). با این حال صفحه 90 هرتزی به اندازه صفحه 120 هرتزی باتری مصرف نمی کند. هواوی در منوی تنظیمات نمایشگر به شما اجازه می دهد که برای کاهش مصرف انرژی، نرخ رفرش 60 هرتز را انتخاب کنید. البته تست های ما نشان داد اختلاف مصرف باتری در این دو حالت اصلا چشمگیر نیست. در بخش باتری بیشتر در این رابطه صحبت می کنیم. همچنین به لطف صفحه اولد می توانید از نمایشگر همیشه روشن با طرح های مختلف نیز در این گوشی استفاده کنید.

تنها نقطه ضعف نمایشگر هواوی P40 پرو را می توان حداکثر روشنایی آن دانست که در حالت خودکار نهایتاً به حدود 530 نیت می رسد. اگرچه همچنان می توانید در اکثر شرایط نوری محتوای صفحه را ببینید، ولی این رقم اختلاف زیادی با پرچمداران کنونی بازار دارد. به عنوان مثال حداکثر روشنایی صفحه گلکسی S20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس به ترتیب حدود 900 و 800 نیت است.

نمایشگر P40 پرو از استاندارد +HDR10 نیز پشتیبانی می کند اما برای استفاده از این قابلیت باید محتوای مناسبش را پیدا کنید، که کار سختیست.

نرم افزار

هواوی P40 پرو با اندروید 10 و رابط کاربری EMUI 10.1 و البته بدون سرویس های گوگل به دست شما می رسد. اپ گالری جایگزین پلی استور شده و سرویس های موبایل هواوی یا HMS هم جای GMS را گرفته اند. پیش از این در مطالب مختلف در مورد HMS صحبت نموده و سازگاری اپلیکیشن های مختلف با HMS را نیز بررسی کرده ایم. تجربه استفاده از P40 پرو نشان داد هنوز تغییری در این وضعیت ایجاد نشده و تمام توضیحات مطالب قبل همچنان صادق هستند.

برای نصب برنامه ها باید به شکل ترکیبی از سه منبع اپ گالری، بازار و APKPure استفاده کنید. اپ گالری به هواوی آیدی نیاز دارد که ساختنش کار ساده ایست اما باید کشور دیگری جز ایران را انتخاب کنید. بازار بیشتر اپ های مورد نیاز شما را تأمین می کند ولی بعضی ها (از جمله کال آو دوتی موبایل و برنامه های بنچمارک) را فقط در APKPure خواهید یافت. سه ثانیه تبلیغ تمام صفحه پس از باز کردن اپ گالری هم به سرعت روی اعصابتان می رود.

اگر از کاربران قدیمی گوشی های آنر و هواوی باشید، رابط کاربری EMUI 10.1 برایتان کاملاً آشناست. در ادامه چند اسکرین شات از بخش های مختلف رابط کاربری این گوشی را در دو حالت تاریک و روشن می بینید.

image

یکی از ویژگی های جالب هواوی P40 پرو که به لطف سنسور IR در پنل جلو ممکن شده، امکان استفاده از گوشی با Air Gesture است. با استفاده از این قابلیت می توانید بدون لمس صفحه، اسکرول کنید یا اسکرین شات بگیرید. البته بعید است این قابلیت در دنیای واقعی کاربرد زیادی داشته باشد. در حالت عادی می توانید از ژست های حرکتی شبیه آیفون یا دکمه های ناوبری مجازی استفاده کنید. پرچمدار جدید هواوی فرستنده مادون قرمز هم دارد تا با استفاده از اپلیکیشن ریموت داخل گوشی بتوانید دستگاه های مختلف را از راه دور کنترل کنید.

اپلیکیشن گالری در EMUI 10.1 به ادیتور هوشمند و پیشرفته ای مجهز شده که با استفاده از آن می توانید به راحتی عکس های خود را ویرایش کنید. حتی هوش مصنوعی توانایی حذف افراد اضافه در عکس را نیز دارد. البته این قابلیت هوشمند در نسخه آزمایشی نرم افزار P40 پرو که به دست ما رسیده وجود ندارد و نتوانستیم آن را تست کنیم.

از دیگر قابلیت های جدید EMUI 10.1 می توان به Sound Booster اشاره کرد که با استفاده از میکروفون های متعدد، صدای محیط را تقویت کرده و از طریق هدفون بلوتوث یا اسپیکر به گوش شما می رساند. البته کاربرد اصلی این ویژگی احتمالاً جاسوسی یا استراق سمع خواهد بود. علاوه بر Sound Booster، دستیار هوشمند Celia و اپلیکیشن ارتباطی MeeTime هم دو قابلیت جذاب دیگر در نسخه جدید رابط کاربری هواوی هستند که متأسفانه در این نسخه آزمایشی امکان تست آنها را پیدا نکردیم.

سخت افزار

هواوی P40 پرو به چیپست پرچمدار Kirin 990 5G مجهز شده که سال گذشته در جریان نمایشگاه IFA 2019 معرفی شد و یکی از قوی ترین چیپست های دنیای موبایل محسوب می شود. این چیپست به مودم 5G یکپارچه مجهز شده اما با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور، به احتمال زیاد تا مدت ها نمی توانید از آن استفاده کنید.

برای ارزیابی توان سخت افزاری به سراغ اپلیکیشن های اصلی بنچمارک رفتیم که در غیاب پلی استور، نصب آخرین نسخه آنها کمی دردسر دارد. البته می دانید که اپ آنتوتو چند وقت پیش به دلایل نامشخص از پلی استور حذف شد و این برنامه را باید مستقیماً از سایت اصلی دانلود کنید. نتایج به دست آمده برای هواوی P40 پرو در دو حالت عادی و پرفورمنس را در ادامه می بینید.

نتایج فوق اگرچه رکوردی را جابجا نمی کنند، اما پرچمدار جدید هواوی را در زمره قوی ترین گوشی های بازار قرار می دهند. فعال کردن حالت پرفورمنس هم بین 5 تا 10 درصد توان گوشی را افزایش می دهد ولی به بهای افزایش دما و مصرف انرژی تمام می شود. بر اساس نتایج بنچمارک آنتوتو، چیپست Kirin 990 5G با اختلاف ناچیز پس از اسنپدراگون 865، اپل A13 بایونیک و اگزینوس 990 قرار می گیرد.

در نهایت تمام پرچمداران دنیای موبایل به اندازه کافی توان سخت افزاری دارند تا نیاز حرفه ای ترین کاربران را برآورده سازند. هواوی P40 پرو هم به مراتب قوی تر از نیاز شماست. عملکرد روان این گوشی با نمایشگر 90 هرتزی هم حس سرعت و قدرت را برایتان ملموس تر می کند. بازی آسفالت 9 با بالاترین تنظیمات گرافیکی (High Quality) بدون هیچگونه لگ و تأخیر اجرا می شود، اما عجیب است که گزینه 60 فریم بر ثانیه در تنظیمات گرافیکی بازی دیده نمی شود. کال آو دوتی موبایل هم روی آخرین تنظیمات گرافیکی و نرخ رفرش (Very High) بدون هیچ افت فریمی اجرا می شود. نکته جالب اینکه حتی پس از یک ساعت بازی، گرمای بدنه گوشی اصلاً محسوس نیست.

هواوی P40 پرو از نظر ارتباطی یکی از کامل ترین گوشی های دنیاست. این گوشی با مودم 5G یکپارچه از اکثر باندهای شبکه LTE و 5G پشتیبانی می کند. وای فای 6 روی باند 160 مگاهرتز توانایی دستیابی به نرخ انتقال داده 2.4 گیگابیت بر ثانیه روی شبکه وای فای را دارد که تقریبا دو برابر رقباست. بلوتوث 5.1 هم در این گوشی حضور دارد ولی به خاطر محدودیت های تجاری شاهد کدک های aptX یا aptX HD از کوالکام نیستیم. برای مکان یابی ماهواره ای هم سرویس های A-GPS دوبانده و GLONASS و BDS و GALILEO و QZSS و NavIC را در اختیار داریم.

دوربین

هواوی P40 پرو سردمدار عکاسی در دنیای موبایل است و با اختلاف در صدر جدول DxOMark قرار گرفته است. این گوشی با ترکیب شش دوربین، امکان عکاسی در شرایط مختلف را برای شما فراهم می کند. مشخصات کامل این دوربین ها را در ادامه می بینید:

  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور 1/1.28 اینچی، لنز معادل 23 میلیمتری، ضریب اف 1.9، فوکوس خودکار با تمام پیکسل ها، لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین اولتراواید 40 مگاپیکسلی، سنسور 1/1.54 اینچی، لنز معادل 18 میلیمتری، ضریب اف 1.8، فوکوس خودکار PDAF
  • دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی، سنسور 1/3.56 اینچی، لنز معادل 125 میلیمتری، ضریب اف 3.4، فوکوس خودکار PDAF، لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین عمق سنج ToF سه بعدی
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، سنسور 1/2.8 اینچی، لنز معادل 26 میلیمتری، ضریب اف 2.2، فوکوس خودکار
  • سنسور عمق سنج ToF سه بعدی همراه با سنسور مادون قرمز

دوربین های هواوی P40 پرو قابلیت های متعددی دارند که بررسی کامل آنها مطلب جداگانه ای را می طلبد. به همین دلیل در ادامه توضیحات کلی و چند نمونه عکس از این گوشی خواهید دید تا سر فرصت به طور کامل در مورد آنها صحبت کنیم.

رابط کاربری دوربین هواوی P40 پرو تفاوت زیادی با مدل های قبلی این شرکت و باقی پرچمداران بازار ندارد. حالت های عکاسی در نوار پایینی قرار گرفته اند و تنظیمات مربوط به آنها از نوار بالایی در دسترس شماست. منوی تنظیمات به جز انتخاب کیفیت فیلمبرداری (تا حداکثر 4K/60) گزینه مهم دیگری ندارد. حالت های دیگر عکاسی در قسمت more قرار گرفته اند که مهم ترین آنها اسلوموشن، تایم لپس و دوال ویو هستند. حالت عکاسی پرو امکانات عکاسی دستی را به طور کامل در اختیار شما می گذارد و حتی می توانید عکس های دوربین اصلی را با رزولوشن کامل یعنی 50 مگاپیکسل ثبت کنید.

دوربین های هواوی P40 پرو تا حدود 7 برابر بزرگنمایی اپتیکال را در اختیار شما می گذارند، یعنی از معادل 18 میلیمتری لنز فوق عریض تا معادل 125 میلیمتری لنز تله فوتو. پس از آن تا 10 برابر بزرگنمایی هیبریدی داریم که تقریباً بدون افت کیفیت انجام می شود و نهایتاً می توانید تا 50 برابر زوم دیجیتال را با افت محسوس کیفیت انجام دهید. محدوده تحت پوشش این دوربین ها را در دو عکس زیر می بینید. بزرگنمایی 50 برابری در شرایط واقعی کاربردی ندارد چون در این سطح از بزرگنمایی، جزئیات به طور کامل از دست می روند.

حتماً متوجه شدید که ابعاد عکس دوربین فوق عریض با دیگر دوربین ها تفاوت دارد. دلیل این موضوع، تفاوت نسبت ابعاد سنسور است که برای فیلمبرداری بهینه شده و از نسبت تصویر 3:2 به جای نسبت معمول 4:3 بهره می برد.

دوربین اصلی هواوی P40 پرو با ترکیب چهارگانه پیکسل ها، عکس 12 مگاپیکسلی تولید می کند. تصاویر این دوربین در دنیای موبایل کم نظیر است. جزئیات در تمام سطح تصویر به شکل مطلوبی ثبت می شوند، بازه دینامیکی فوق العاده است و رنگ ها هم تا جای ممکن به واقعیت نزدیک هستند. البته برخلاف انتظار، عکاسی از سوژه های نزدیک با این دوربین کار سختیست و برای فوکوس به مشکل می خورید. در ادامه چند نمونه عکس از دوربین اصلی این گوشی در نور کافی را می بینید.

دوربین اصلی P40 پرو در محیط کم نور توانایی هایش را به رخ می کشد. عکس های این دوربین از نظر بازه دینامیکی، جزئیات و غنای رنگ در بالاترین سطح دنیای موبایل قرار می گیرند. عکس ها معمولاً بدون نویز ثبت می شوند و وضوح قابل قبولی دارند. یکی از نقاط قوت اصلی این دوربین، ثبت فوق العاده هایلایت ها در محیط تاریک است ولی جزئیات در نقاط تاریک تا حدی از دست می روند. اگر نایت مود را فعال کنید، جزئیات سایه ها هم پدیدار می شوند اما باید چند ثانیه گوشی را ثابت نگه دارید. گاهی اوقات هم نایت مود باعث افزایش بیش از حد روشنایی عکس و اضافه شدن نویز می شود.

دوربین فوق عریض P40 پرو در دنیای موبایل رقیبی ندارد. برخلاف بقیه سازندگان، هواوی از سنسور بزرگ و پیشرفته ای استفاده کرده که کیفیتش نه تنها کمتر از دوربین اصلی نیست، بلکه گاهی اوقات در ثبت رنگ ها بهتر عمل می کند. البته لنز این دوربین به اندازه رقبا عریض نیست و فضای کمتری را پوشش می دهد، اما جزئیات در تمام سطح تصویر به طور یکدست و عالی ثبت می شوند و شاهد کاهش کیفیت یا اعوجاج در لبه های تصویر نیستیم. این دوربین در محیط تاریک هم عملکرد فوق العاده ای دارد و می توانید به راحتی از آن برای عکاسی شبانه استفاده کنید. اگر جزئیات عکس راضیتان نمی کند، می توانید نایت مود را فعال کنید. در این حالت کادر کمی بیشتر کراپ می شود و نسبت تصویر هم از 3:2 به 4:3 تغییر پیدا می کند. البته گاهی اوقات فعال کردن نایت مود باعث کاهش جزئیات لبه های تصویر یا کاهش کلی شارپنس تصویر خواهد شد.

می رسیم به دوربین تله فوتو پریسکوپی هواوی P40 پرو که تا 5 برابر بزرگنمایی اپتیکال را ممکن می سازد. این مقدار از بزرگنمایی تفاوت اساسی در فرایند عکاسی ایجاد نموده و کادربندی های جدیدی را به ذهن متبادر می کند. با این حال استفاده از دوربین تله فوتو پرچمدار جدید هواوی کار سختیست، چون هوش مصنوعی گوشی بارها و بارها تصمیم شما را نادیده گرفته و به دلخواه خود عمل می کند. در واقع اگر فرایند فوکوس روی سوژه کمی طول بکشد یا نور محیط اندکی کمتر از ایده آل باشد، گوشی به شکل ناگهانی دوربین تله فوتو را از مدار خارج کرده و دوربین اصلی با زوم دیجیتال را جایگزین آن می کند. طبیعتاً نتیجه کار هم عکسی فاقد جزئیات و بی ارزش خواهد بود. جالب اینکه در زوم 10 برابر این مسئله وجود ندارد و همواره دوربین تله فوتو فعال می شود. امیدواریم هواوی با آپدیت نرم افزاری این مشکل طاقت فرسا را حل کند.

اما اگر در نهایت موفق شدید با این دوربین عکس بگیرید، نتیجه کار کاملاً لذت بخش خواهد بود. در محیط تاریک هم می توانید روی این دوربین حساب کنید اما اگر به عکاسی شبانه همراه با زوم علاقه مندید، بهتر است از سه پایه برای ثابت نگه داشتن دوربین بهره بگیرید.

دوربین سلفی هواوی P40 پرو یکی از معدود نمونه های مجهز به فوکوس خودکار در دنیای موبایل است تا بتوانید همیشه سلفی های واضحی از خودتان بگیرید. این دوربین هم کیفیت فوق العاده ای دارد و در تمام شرایط نوری، عکس خوبی از چهره شما ثبت می کند. به لطف فوکوس خودکار، تمام چهره های حاضر در کادر به درستی فوکوس می شوند و حالت پرتره هم عملکرد مطلوبی دارد.

همان طور که گفتیم مجموعه دوربین های هواوی P40 پرو قابلیت های متعددی دارند که در مطلبی جداگانه به طور مفصل در مورد آنها صحبت می کنیم.

باتری و شارژ

هواوی P40 پرو همانند نسل قبل از باتری 4200 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که با توجه به ابعاد گوشی، ظرفیت مناسبی محسوب می شود. مثل همیشه انتظار شارژدهی بسیار خوبی را از پرچمدار جدید هواوی داشتیم و تنها نگرانی ما افزایش مصرف انرژی به خاطر نمایشگر 90 هرتزی بود. در کمال تعجب تست باتری گوشی با اپ های PCMark و GFXBench نشان داد شارژدهی گوشی در دو حالت 60 هرتزی و 90 هرتزی تفاوت محسوسی ندارد و با یکی از بهترین گوشی های بازار از نظر شارژدهی روبرو هستیم.

برای مقایسه بهتر است بدانید باقی پرچمداران در تست پی سی مارک معمولاً بیشتر از 10 ساعت دوام نمی آورند. اینکه هواوی چطور مصرف انرژی نمایشگر در دو نرخ رفرش 60 و 90 هرتزی مدیریت می کند را نمی دانیم، ولی تجربه ما نشان داد نیازی نیست نرخ رفرش را به شکل دستی پایین بیاورید و از همان صفحه 90 هرتزی لذت ببرید. هواوی P40 پرو با استفاده معمول بین یک و نیم تا دو روز را همراه شما خواهد بود.

علاوه بر شارژدهی فوق العاده، پرچمدار جدید هواوی از سوپرشارژ 40 واتی نیز پشتیبانی می کند. با استفاده از شارژر و کابل مخصوص که داخل جعبه قرار گرفته می توانید طی فقط نیم ساعت حدود 65 درصد ظرفیت باتری را پر کنید و شارژ کامل گوشی هم به کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد. این گوشی از شارژ وایرلس سریع 27 واتی نیز پشتیبانی می کند اما شارژر مناسب آن را به سختی می توانید پیدا کنید.

جمع بندی

هواوی P40 پرو از نظر سخت افزاری کامل ترین گوشی بازار است؛ طراحی زیبا و کیفیت ساخت عالی، نمایشگر فوق العاده، توان پردازش کم نظیر، دوربین های بی رقیب و شارژدهی فراتر از انتظار. در واقع این ترکیب سخت افزاری را به سختی می توان در گوشی دیگری پیدا کرد. با این حال بخش نرم افزاری ماجرا کمی لنگ می زند. اپ گالری هنوز جوابگوی نیاز کاربران و به خصوص کاربران ایرانی نیست. بعضی اپ های پر کاربرد در بازار هم پیدا نمی شود و نصب برنامه ها از مارکت های دیگر هم دردسرهای خاص خودش را دارد. بسیاری از اپ ها در نشان دادن نوتیفیکیشن ها یا یافتن موقعیت مکانی شما مشکل دارند. در مطلب بررسی هواوی Y7p گفتیم با در نظر گرفتن فاکتور قیمت، بعضی از کاربران که استفاده عمومی از اکوسیستم اندروید دارند می توانند این گوشی را انتخاب کنند. حالا جدا از اینکه قیمت هواوی Y7p به دیگر گوشی های هم رده رسید و برتری قیمتی از میان رفت، هواوی P40 پرو قطعاً انتخاب حرفه ای هاست و حرفه ای ها هنوز به گوگل نیاز دارند.

البته راه های نسبتاً دشواری برای نصب سرویس های گوگل روی هواوی P40 پرو وجود دارد و با کمی جستجو در یوتوب می توانید GMS را به این گوشی اضافه کنید. طرفداران پر و پا قرص هواوی این سختی ها را به جان می خرند، ولی بقیه؟ احتمالاً جواب منفیست. از سوی دیگر وضعیت بازار کشورمان به اندازه کافی وخیم بود، حالا با احتمال ممنوع شدن ورود و رجیستری گوشی های بالای 300 یورو وخیم تر هم شده است. اینکه هواوی P40 پرو با قیمت جهانی نزدیک به 1000 یورو چگونه و با چه قیمتی وارد بازار کشور می شود را نمی دانیم، اما مطمئنیم که بخش کثیری از کاربران توانایی خریدن آن را نخواهند داشت.

هواوی باز هم تجربه عکاسی با موبایل را به سطح تازه ای رساند و نشان داد که زندگی بدون گوگل هم جریان دارد، اما همه چیز دست به دست هم داده اند تا اکنون زمان مناسبی برای انتخاب P40 پرو نباشد ... شاید وقتی دیگر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • raminnnnnn
    raminnnnnn | ۲۳ فروردین ۱۴۰۰

    واقعا گوشی فوق‌العاده‌ای. اگه حرفه‌ای باشی خیلی راحت می‌تونی اپ‌های گوگل رو رو این گوشی نصب کنی.

  • رضا ظفری پور
    رضا ظفری پور | ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

    چرا برسی ویدئویی رو نمیزارید ؟

  • hamad
    hamad | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

    البته راه های نسبتاً دشواری برای نصب سرویس های گوگل روی هواوی P40 پرو وجود دارد و با کمی جستجو در یوتوب می توانید GMS را به این گوشی اضافه کنید. داداش کلا دو دقیقه طول می کشه نصب نرم افزار های گوگل فقط یدونه کابل یا فلش otg لازم داره خیلی اسونه نصب نرم افزارهای گوگل من نصب کردم رو گوشیم و تمام نرم افزار های گوگل هم کار می کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی