ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شروع فاز سوم آزمایش بالینی واکسن کرونا Sinovac

شرکت‌های مختلفی در حال توسعه واکسن کرونا هستند و حالا شرکت چینی «Sinovac Biotech» از شروع فاز سوم آزمایش بالینی واکسن خود در برزیل خبر می‌دهد. به گزارش الجزیره، این شرکت چینی اعلام کرده که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

شرکت‌های مختلفی در حال توسعه واکسن کرونا هستند و حالا شرکت چینی «Sinovac Biotech» از شروع فاز سوم آزمایش بالینی واکسن خود در برزیل خبر می‌دهد.

به گزارش الجزیره، این شرکت چینی اعلام کرده که این تحقیق با همکاری شرکت برزیلی تولیدکننده واکسن «Instituto Butantan» صورت می‌گیرد و در آن نزدیک به ۹ هزار متخصص مشارکت می‌کنند. فاز سوم، آخرین فاز آزمایش بالینی یک واکسن محسوب می‌شود و پس از آن باید از سازمان‌ها مجوز دریافت کند، البته اگر نتایج موفقیت‌آمیز باشند.

در کنار این شرکت چینی، کمپانی بریتانیایی-سوئدی «آسترازنکا» قرار می‌گیرد. واکسن آزمایشی این شرکت توسط محققان در دانشگاه «آکسفورد» و گروه «داروسازی ملی چین» توسعه پیدا کرده که وارد فاز سوم آزمایش بالینی شده است. مدرنا دیگر شرکت مطرح در زمینه ساخت واکسن کووید-۱۹ محسوب می‌شود که فاز سوم آزمایشات خود را تا پیش از پایان ماه جاری میلادی آغاز خواهد کرد.

شرکت Sinovac که از بهمن ماه شروع به توسعه واکسن خود کرد، در حال آماده‌سازی کارخانه‌ای برای تولید آن است و امید دارد تا پیش از پایان سال جاری میلادی آن را آماده کند و سالانه ۱۰۰ میلیون واکسن به تولید برساند.

واکسن کرونا

پیش از شروع فاز سوم، در فازهای اول و دوم امنیت دارو مورد بررسی قرار می‌گیرد که البته این شرکت چینی توانسته در گذشته این دو فاز را با موفقیت به پایان ببرد. به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، در حال حاضر ۱۹ واکسن آزمایش‌های بالینی را پشت سر می‌گذارند و صدها واکسن نیز در حال توسعه در سراسر جهان هستند.

تا به امروز هیچ واکسنی موفق به دریافت مجوز برای استفاده تجاری نشده و با توجه به افزایش روزانه شمار مبتلایان به این بیماری، شرکت‌ها سرعت خود را افزایش داده‌اند. انتظار می‌رود در ماه‌های آینده یکی از سه واکسنی که وارد فاز سوم آزمایش بالینی شده‌اند، موفق به کسب مجوز شوند. تعداد مبتلایان به کرونا در حال نزدیک شدن به مرز ۱۲ میلیون نفر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی