ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیبورد جی‌پلاس
نقد و بررسی‌

معرفی ماوس و کیبورد بی‌سیم جی‌پلاس GKM-J70WT

اواخر سال ۱۳۹۷ بود که زمزمه‌های ورود برند جی‌پلاس به بازار کشور شنیده شد. در ابتدا صحبت از تولید تلویزیون‌های این برند بود اما گذر زمان نشان داد که جی‌پلاس به فکر ورود به حوزه‌های ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

اواخر سال ۱۳۹۷ بود که زمزمه‌های ورود برند جی‌پلاس به بازار کشور شنیده شد. در ابتدا صحبت از تولید تلویزیون‌های این برند بود اما گذر زمان نشان داد که جی‌پلاس به فکر ورود به حوزه‌های دیگر از جمله یخچال، تلویزیون، تجهیزات تهویه مطبوع و‌ گوشی موبایل هم هست و در کنار آن نیم نگاهی هم به کامپیوتر و تجهیزات جانبی دارد. در دسته‌بندی محصولات مرتبط با کامپیوتر اما هنوز محصولات چندانی به چشم نمی‌خورد. یکی از این محصولات ماوس و کیبورد بیسیم GKM-J70WT است.

کیبورد جی‌پلاس

مشخصات ماوس و کیبورد جی‌پلاس :

  • اتصال بیسیم ماوس و کیبورد از طریق یک دانگل USB با فاصله کارکرد تا ۱۰ متر
  • وزن کیبورد ۸۰۰ گرم و ماوس ۱۰۰ گرم
  • تغذیه با ۲ عدد باتری نیم قلمی برای کیبورد و یک باتری قلمی برای ماوس
  • کیبورد مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار
  • حروف حک شده فارسی روی کیبورد
  • دقت ماوس تا ۱۶۰۰dpi
  • ماوس با قابلیت استفاده توسط هر دو دست
  • دوام باتری تا یک سال

در نگاه اول ماوس و کیبورد جی‌پلاس بسیار با کیفیت و زیبا به نظر می‌رسد. رنگ ماوس و کیبورد ترکیبی از مشکی در بخش زیرین و خاکستری در بخش بالایی است اما بخش خاکستری ماوس کمی کم رنگ‌تر و براق‌تر از کیبورد به نظر می‌رسد در حالی که رنگ کیبورد به تیره‌گی و ماتی تمایل دارد. با این حال تفاوت رنگ این دو در حدی است که بعد از مدتی به آن عادت می‌کنید و چندان به چشم‌تان نمی‌آید.

کیبورد جی‌پلاس GKM-J70WT/K

کیبورد جی‌پلاس ضخامت کمی دارد و روی میز جای چندانی اشغال نمی‌کند. در زیر کیبورد کلید روشن کردن دستگاه و نیز درپوش دو باتری نیم قلمی و جایگاه دانگل USB به چشم می‌خورد. در چهار گوشه بخش زیرین کیبورد لاستیک‌هایی قرار گرفته که به خوبی از لیز خوردن روی میز جلوگیری می‌کنند. در میانه پایینی و دقیقا زیر کلید Fn هم یک برآمدگی برای جلوگیری از تاب برداشتن کیبورد در هر بار فشردن کلیدهای وسط (از جمله اسپیس) در نظر گرفته شده است. اگر گاهی عادت به محکم فشار دادن اسپیس دارید، در این صورت این بخش کیبورد کمی به پایین فرو می‌رود و صدای کم ناشی از برخورد برآمدگی به سطح احساس می‌شود. شاید اگر شاسی کیبورد کمی محکم‌تر بود یا در این بخش هم یک لاستیک تعبیه می‌شد شاهد چنین مشکلی نبودیم.

کیبورد جی‌پلاس

جنس کلیدهای کیبورد و چاپ فارسی و انگلیسی روی آنها با کیفیت هستند و به نظر می‌رسد تا سال‌ها در مقابل پاک شدن نوشته‌ها مقاوم باشند. جی‌پلاس همچنین یک کلید فانکشن (Fn) را در ردیف پایینی در نظر گرفته که با فشردن همزمان با کلیدهای F1 تا F12 امکاناتی از جمله تغییر ولوم ویندوز، کنترل موسیقی و باز کردن مرورگر و ... را در اختیارتان می‌گذارد و خوشبختانه در ویندوز ۱۰، برای کارکرد نیاز به درایور ندارد.

طراحی کیبورد به گونه‌ای است که با زاویه مناسبی روی میز قرار می‌گیرد و به همین دلیل کار با آن نسبتا راحت است البته خبری از پایه‌های با زاویه قابل تنظیم نیست. عمق فشرده شدن کلیدها بسیار کم و شبیه به لپتاپ‌ها است. به همین دلیل اگر به دنبال کیبوردی هستید که تجربه تایپ مشابه با لپ‌تاپ را در اختیارتان بگذارد این مدل می‌تواند گزینه مناسبی باشد. کلیدها همچنین بسیار نرم فشرده می‌شوند و در بازگشت به بالا هم فیدبک چندان محکمی ندارند. در نتیجه می‌توان گفت که اگرچه برای تایپ عالی نیستند اما قابل قبولند. صدای تایپ با کیبورد هم چندان بالا نیست اما نمی‌توان گفت که با یک کیبورد کاملا بی‌صدا طرف هستید.

ماوس جی‌پلاس GKM-J70WT/M

ماوس هم مشابه کیبورد طراحی ظریفی دارد. سطح روی ماوس یکپارچه طراحی شده و اسکرول فلزی در میانه دو کلیک هم حس یک محصول با کیفیت را القا می‌کند. در زیر ماوس کلید روشن و خاموش کردن و درپوش باتری و دانگل USB به چشم می‌خورد. بر خلاف کیبورد که به دو باتری نیم قلمی وابسته است،‌ ماوس با یک باتری قلمی کار می‌کند اما چراغی برای نمایش میزان باتری در نظر گرفته نشده است.

کیبورد جی‌پلاس

ماوس ارتفاع بسیار کمی دارد که البته بی علت هم نیست. جی‌پلاس در طراحی ماوس و کیبورد، زیبایی و شیک بودن در کنار قابلیت حمل آسان را در اولویت قرار داده و به همین دلیل شاهد یک ماوس سبک و ظریف اما نه چندان خوش دست هستیم. در نتیجه اگر به استفاده از ماوس‌های بزرگ و حجیم عادت دارید، کار با این مدل برایتان سخت است.

از نقاط قوت ماوس طراحی متقارن آن است و به همین دلیل می‌توان با هر دو دست از آن استفاده کرد. وزن کم ماوس هم موجب شده برای حمل و نقل روزانه و  استفاده در کنار لپ‌تاپ گزینه مناسبی باشد. ماوس همچنین تاخیر قابل توجهی ندارد و برای استفاده‌های روزمره نظیر وب‌گردی کاملا مناسب است. به گفته جی‌پلاس، موس و کیبورد تا یک سال بدون نیاز به تعویض باتری کار می‌کنند.

 

خرید ماوس و کیبورد جی‌پلاس GKM-J70WT با گارانتی ۱۸ ماهه گلدیران

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • jim kabir
    jim kabir | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

    کاش ی دسمال رو کیبورد میکشیدن قبل عکس گرفتن

  • molavy
    molavy | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    کاش موسش طبی بود، ارگونومیک و بزرگ

  • sia10
    sia10 | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    برای چینی درجه 2 با ارز دولتی (احتمالا)خیلی قیمت پایینی داره اگر 250 بود خوب بود.فک کنم باز دوستان دلال(مثلا تولید کننده)سود های عجیب (مثلا 60 درصد قیمت نهایی)در نظر گرفتند!

    • sia10
      sia10 | ۱۸ تیر ۱۳۹۹

      منظورم قمیت بالا بود.نه پایین?

مطالب پیشنهادی