ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس معرفی شد؛ ۱۰ درصد عملکرد بهتر نسبت به مدل پایه

کوالکام از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس رونمایی کرد. این چیپست موبایل که نسخه بهبود یافته اسنپدراگون ۸۶۵ است، به گفته سازنده ۱۰ درصد عملکرد سریع‌تری در بازی‌ها و برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دارد. اسنپدراگون ۸۶۵ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

کوالکام از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس رونمایی کرد. این چیپست موبایل که نسخه بهبود یافته اسنپدراگون ۸۶۵ است، به گفته سازنده ۱۰ درصد عملکرد سریع‌تری در بازی‌ها و برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دارد.

اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس در سه زمینه نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ بهبود یافته است. سرعت کلاک پردازنده Kryo 585 به حداکثر ۳.۱ گیگاهرتز افزایش یافته که ۱۰ درصد بیشتر از مدل استاندارد است. پردازنده گرافیکی Adreno 650 نیز ۱۰ درصد رندرهای گرافیکی را سریع تر انجام می‌دهد. همچنین حالا به لطف تراشه ارتباطی FastConnect 6900، پشتیبانی از حداکثر سرعت ۳.۶ گیگابیت بر ثانیه برای وای فای امکان پذیر شده است.

تغییرات اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس مشابه تغییراتی است که کوالکام سال گذشته در اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس اعمال کرد که به عملکرد بهتر CPU و GPU در بازی‌ها در مقایسه با اسنپدراگون ۸۵۵ منجر شد.

برخلاف آنچه انتظار می رفت کوالکام مودم اسنپدراگون X55 را با ۸۶۵ پلاس یکپارچه نکرده و این قطعه همچنان باید به شکل جداگانه در گوشی‌ها استفاده شود که به اشغال فضای بیشتر و تأثیر منفی بر شارژدهی منجر خواهد شد. به نظر می‌رسد کوالکام یکپارچه کردن مودم را در چیپست پرچمدار بعدی یعنی اسنپدراگون ۸۷۵ انجام خواهد داد.

اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس که سال گذشته معرفی شد، عملکرد بهتری در گوشی‌های گیمینگ اندرویدی همانند ایسوس ROG Phone II، نوبیا رد مجیک ۳ و بلک شارک پرو ۲ نشان داد و در گوشی‌های دیگر مثل وان پلاس 7T پرو نیز به کار رفت.

اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس نیز با تأکید بر گیمینگ طراحی شده و شرکت‌ها به استفاده از آن در محصولات خود تمایل نشان داده‌اند. ایسوس اعلام کرد که گوشی گیمینگ ROG Phone III به این چیپست مجهز خواهد شد و لنوو نیز از عرضه یکی از محصولات سری Legion با آن خبر داده است.

کوالکام می‌گوید اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس به طور رسمی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی معرفی خواهند شد، بنابراین احتمال بکارگیری آن در پرچمدارانی مثل گلکسی نوت ۲۰ که فاصله کمی تا رونمایی از آن‌ها باقی مانده بسیار کم است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی