ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هاروارد
علمی

شکایت هاروارد و MIT از دولت ترامپ به خاطر محدودیت جدید صدور ویزا برای دانشجویان خارجی

دانشگاه های هاروارد و MIT اعلام کرده اند که از دولت ترامپ به خاطر قانون جدید اداره مهاجرت و گمرک این کشور در مورد دانشجویان خارجی شکایت می کنند. چندی پیش اداره مهاجرت آمریکا اعلام ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

دانشگاه های هاروارد و MIT اعلام کرده اند که از دولت ترامپ به خاطر قانون جدید اداره مهاجرت و گمرک این کشور در مورد دانشجویان خارجی شکایت می کنند. چندی پیش اداره مهاجرت آمریکا اعلام کرد کلیه دانشجویان خارجی که کلاس هایشان در ترم پاییز به خاطر شیوع کرونا به صورت آنلاین برگزار می شود یا بابد در دوره های حضوری ثبت نام کنند یا خاک آمریکا را ترک بگویند.

در این پرونده شکایت که در دادگاه منطقه ای بوستون به ثبت رسیده، آمده است که اقدامات اداره مهاجرت مستبدانه و از روی تغییر مزاج بوده و سوء استفاده از اختیارات محسوب می شود. برهمین اساس از دادگاه خواسته شده که جلوی اجرای این دستورالعمل را بگیرد.

در بیانیه قبلی اداره مهاجرت آمریکا آمده است که دانشجویان خارجی باید در دانشگاه محل تحصیل خود دوره های حضوری بردارند و در غیر اینصورت با پیامدهای جدی از سوی این نهاد روبرو می شوند. همچنین اعلام شده برای دانشجویان خارجی جدیدالورود که به خاطر شیوع کرونا دوره های درسی شان به وضعیت آنلاین تغییر یافته ویزا صادر نمی شود و دانشجویانی که از آمریکا خارج شده اند دیگر امکان بازگشت به آن را ندارند.

هاروارد

دانشگاه های هاروارد و MIT در پرونده شکایت خود تاکید داشته اند که امکان آموزش از راه دور در دوران شیوع کرونا اهمیت ویژه ای برای کلیه دانشگاه های آمریکا دارد.

از آنسو اداره مهاجرت آمریکا به دانشجویان خارجی توصیه کرده که برای پیشگیری از دیپورت به کشور خود در دانشگاه هایی که دوره های حضوری دارند مشغول به تحصیل شوند و این در حالی است که بسیاری از کلاس های ترم آتی از چند هفته دیگر آغاز می شوند. این اسناد همچنین بیانگر آن هستند که دانشجویان بین المللی اجازه حضور در دوره های آنلاین دانشگاه ها از وطن خود را هم نخواهند داشت.

اداره مهاجرت آمریکا تا تاریخ ۱۵ جولای (حداکثر یک هفته دیگر) به دانشگاه ها مهلت داده تا در صورتی که قصد دارند دوره های تحصیلی خود را به صورت کاملا آنلاین برگزار کنند یک برنامه تغییر عملیاتی را در اختیار آن قرار دهند. براین اساس دانشگاه هایی که الگوی تدریس ترکیبی را دنبال میکنند باید تا چهارم آگوست تایید نمایند که کلیه دانشجویان دارای ویزای F-1 (که در برخی دانشگاه های آمریکا شمارشان به هزاران نفر می رسد) در کلاس های حضوری شرکت دارند.

انتشار این خبر پس از آن صورت گرفت که تعدادی از دانشگاه های آمریکا از جمله هاروارد اطلاع دادند کلاس هایشان را به صورت کاملا آنلاین برگزار خواهند کرد.

گفتنی است دانشجویان دارای ویزای F-1 معمولا تنها میتوانند در هر ترم تنها یک کلاس آنلاین بردارند هرچند در فروردین ماه امسال که بسیاری از دانشگاه ها مجبور شدند دوره های خود را برای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر کووید ۱۹ به صورت آنلاین برگزار نمایند، اداره مهاجرت آمریکا برای جلوگیری از شیوع کرونا استثناهایی را برای این قانون در نظر گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

    ترامپ محبوب قلب ها

  • Patrick
    Patrick | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

    میگنما این اخبار اصلا به سایت شما مربوط نمیشه

  • Patrick
    Patrick | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

    میگما این سایت تکنولوژی یا سایت سیاسی اصلا این خبرا به سایت شما مربوط نیست که پوشش می دین.

    • مریم موسوی
      مریم موسوی | ۱۹ تیر ۱۳۹۹

      هاروارد و MIT دو دانشگاه مطرح دنیا هستند که تعداد زیادی دانشجوی ایرانی هم دارند. مخاطبان دیجیاتو هم عموما قشر دانشگاهی یا علاقمند به تحصیل هستند.

مطالب پیشنهادی