ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

لکسوس LS فیس‌لیفت معرفی شد؛ افزایش کیفیت سواری و امکانات پرچمدار ژاپنی ها

دی ماه سال 1395 بود که شرکت ژاپنی لکسوس (با تلفظ صحیح‌تر لکسس) از نسل پنجم LS رونمایی کرد. با سپری شدن تقریبا 3.5 سال از عمر این نسل و با توجه به اینکه نسل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

دی ماه سال 1395 بود که شرکت ژاپنی لکسوس (با تلفظ صحیح‌تر لکسس) از نسل پنجم LS رونمایی کرد. با سپری شدن تقریبا 3.5 سال از عمر این نسل و با توجه به اینکه نسل جدید مرسدس بنز به زودی از راه خواهد رسید، لکسوس تصمیم گرفته فیس‌لیفت سدان پرچمدار خود را راهی میدان رقابت کند.

برخلاف روال مرسوم در شرق آسیا، دامنه تغییرات ظاهری فیس‌لیفت لکسوس LS بسیار محدود بوده و پیدا کردن تفاوت‌ها کار دشواری به نظر می‌رسد. قاب چراغ‌های اصلی یکی از معدود مواردی است که دچار تحول شده، به گفته لکسوس سیستم روشنایی چراغ‌ها در مدل 2021 از LS در واقع همان سیستم پیشرفته‌ای است که برای اولین بار با RX 2019 معرفی شد.

طراحان لکسوس در ورودی‌های هوای حاضر در دو طرف جلوپنجره LS 2021 نیز بازنگری کرده و شکل آنها را ساده‌تر از قبل کرده‌اند؛ جلوپنجره هم در تریم‌های رده بالا اکنون در قسمت تحتانی خود میزبان سنسور یک رادار بزرگ است. جالب اینکه این رادار شستشو دهنده اختصاصی خود را دارد و در مواقع ضروری با استفاده از پاشش آب تمیز می‌شود.

لکسوس LS قبل از فیس‌لیفت
لکسوس LS بعد از فیس‌لیفت

تصاویری که برند لوکس ژاپنی منتشر کرده، مربوط به نسخه‌های LS 500 F Sport و LS 500h هستند. بر اساس تصاویر این دو نسخه باید گفت چراغ‌های عقب نیز بروزآوری شده و به جای قطعه تزئینی کرومی از قطعه‌ای به رنگ مشکی پیانویی استفاده شده است.

لکسوس LS قبل از فیس‌لیفت
لکسوس LS بعداز فیس‌لیفت؛ مدل 2021 با یک رنگ نقره‌ای منحصر بفرد که Gin-ei Luster نام دارد، قابل انتخاب خواهد بود

همانند نمای ظاهری در داخل کابین فیس‌لیفت لکسوس LS نیز تغییرات کمی به چشم می‌خورد. در این نسخه نمایشگر 12.3 اینچی و لمسی سیستم اینفوتینمنت دیگر مثل سابق یکپارچه با داشبورد نیست و حالت ایستاده‌‌ای به خود گرفته است. در مدل 2021 سیستم اینفوتینمنت از اندروید اوتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند.

دکمه‌های موجود روی کنسول میانی و فرمان به رنگ مشکی درآمده و رزولوشن نمایشگری که نقش آینه عقب را ایفا می‌کند، ارتقا یافته است.

در برخورد اول با فیس‌لیفت LS و در صورت قضاوت از نمای ظاهری و داخلی، شاید فکر کنید این مدل تفاوت چندانی با نسخه قبل از فیس‌لیفت ندارد، اما باید گفت ژاپنی‌ها در مدل 2021 بیشتر بر کیفیت و راحت سواری تمرکز کرده‌اند. برای دستیابی به این هدف، لکسوس بازنگری‌هایی در سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر، میله‌های تثبیت‌کننده و دسته موتورها داشته است؛ ضمن اینکه در صندلی‌ها از اورتانی با مقاومت کم استفاده شده تا سرنشینان راحتی بیشتری را تجربه کنند. به گفته لکسوس، صندلی‌ها نرم‌تر از قبل بوده و توانایی بهتری در جذب ارتعاشات دارند.

رینگ‌های آلیاژی با طراحی جدید و رینگ اختصاصی 20 اینچی برای نسخه F Sport از مشخصات LS 2021 هستند.

از نظر فنی لکسوس ادعا می‌کند نسخه LS 500 در دورهای پایین‌تر گشتاور بیشتری ارائه کرده و تعویض‌های دنده در گیربکس آن سریع‌تر انجام می‌شود. در نسخه هیبریدی LS 500h، هنگام شتابگیری‌ها سیستم برقی بیشتر وارد مدار می‌شود تا چابکی خودرو افزایش پیدا کند. هر دوی این نسخه‌ها از لحاظ عایق‌بندی صوتی و سیستم مدیریت صدای موتور بهینه‌سازی شده‌اند، از این رو کابین آنها ساکت‌تر و آرام‌تر از قبل است.

شمارش تعداد ایربگ‌ها با خودتان!

فیس‌لیفت لکسوس LS از سیستم تیم‌میت (Teammate) سود می‌برد. تیم‌میت در واقع مجموعه‌ای از چند سامانه کمکی است که یکی از مهم‌ترین آنها سیستم کمکی پارک با کنترل خودکار فرمان، پدال گاز، ترمز و گیربکس است. علاوه‌بر این تیم‌میت هنگام حرکت در اتوبان به لطف دوربین‌ها و سنسورهای اولتراسونیک، در اموری مثل حرکت بین خطوط، تغییر مسیر، حفظ فاصله با خودروی جلویی و همچنین سبقت‌گیری به کمک راننده می‌شتابد.

آنطور که شرکت لکسوس اعلام کرده، تیم‌میت به مرور قابلیت‌ها و توانایی‌های بیشتری را از طریق آپدیت‌های نرم‌افزاری دریافت خواهد کرد.

شستشو دهنده اختصاصی رادار جلوی خودرو

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها فروش لکسوس LS 2021 قبل از پایان امسال در سرزمین مادری آغاز خواهد شد. سایز بازارها از سال آینده میزبان فیس‌لیفت این سدان پرچمدار لوکس خواهند بود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۰ تیر ۱۳۹۹

    هرکی ناراضیه از ایران بره .. در دیوار آگهی فروش لندکروزر و‌یا معاوضه با بنز مدل بالاتر را ارسال میکند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی