ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویرایش صدا
نرم افزار و اپلیکیشن

آشنایی با اپلیکیشن Super Sound؛ ویرایشگر حرفه‌ای موزیک و صدا

همانطور که تصاویر و ویدیوها ویرایشگر اختصاصی خود را دارند، برای ویرایش صدا هم باید از ابزار مخصوص استفاده کنید. متأسفانه Adobe Audition در پلتفرم موبایل حضور ندارد ولی در غیاب آن به اپلیکیشن‌هایی بر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

همانطور که تصاویر و ویدیوها ویرایشگر اختصاصی خود را دارند، برای ویرایش صدا هم باید از ابزار مخصوص استفاده کنید. متأسفانه Adobe Audition در پلتفرم موبایل حضور ندارد ولی در غیاب آن به اپلیکیشن‌هایی بر می‌خورید که تلاش کرده‌اند برای ویرایش صدا و فایل‌های صوتی قدم‌هایی بردارند که امروز با یکی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

اپلیکیشن Super Sound یک برنامه هوش مصنوعی تغییر صدا اندرویدی است با ده‌ها قابلیت متنوع، و ویژگی‌هایی در خود دارد که در بعضی موقعیت‌ها خیلی به کارتان می‌آیند. از ویرایش مستقل فایل صوتی گرفته تا اکولایزر و فشرده‌سازی صدا همه را می‌توانید در این برنامه ویرایش صدا پیدا کنید.

همانطور که در اسکرین‌شات پایین می‌بینید هر ویژگی آیکن اختصاصی خودش را دارد که با اشاره روی هر کدام می‌توانید آن‌ها را به کارگیری کنید. Super Sound همه این‌ها را به رایگان ارائه کرده و خوشبختانه در صورت اتصال به اینترنت هم به هیچ تبلیغ و بنر چشمک‌زن بر نمی‌خورید (که به نظرم یکی از خوبی‌های بزرگ این برنامه است).

ویرایش صدا

بهترین و کامل‌ترین ابزار این اپ، برش زدن صداست. با ویژگی Trim می‌تواند طیف وسیعی از فایل‌های صوتی با فرمت‌های مختلف را از قسمتی که می‌خواهید برش زده و به فایل کوچک‌تری تقسیم کنید. بعدا اگر بخواهید با ویژگی Merge امکان پیوند زدن آن به فایل‌های دیگر را هم دارید. خودتان تصور کنید که این ویژگی خوب برای به هم چسباندن فایل صوتی یک سخنرانی چقدر کار راه‌انداز ظاهر می‌شود.

Super Sound حتی به جز پیوند زدن فایل‌های موزیک از ابتدا و انتها به هم، اجازه می‌دهد که یک فایل صوتی را مستقیما در دل یک فایل صوتی دیگر هم بگذارید. با ویژگی Insert Audio این امکان برایتان وجود دارد که مثلا یک فایل 3 ثانیه‌ای را چندین مرتبه در جاهای مختلف یک موزیک چند دقیقه‌ای قرار دهید که این ویژگی‌ هم کاربردهای خاص خودش را دارد.

تنظیمات اختصاصی صدا مثل اکولایزر حرفه‌ای، تغییر دهنده صدا با افکت‌های صوتی، تغییر Pitch (زیر و بمی صدا)، استخراج صدا از ویدیو و فشرده‌ساز فایل‌های صوتی هم جزو ویژگی‌های بسیار خوب Super Sound هستند که می‌توانید در موقعیت‌های مختلف از آن‌ها بهره ببرید.

اگر موسیقی بی‌کلام دوست دارید هم خوشحال باشید چرا که Super Sound امکان حذف صدای خواننده از موزیک را هم به شما می‌دهد. البته دقت این ویژگی زیاد بالا و در حد نرم‌افزارهای پی سی نیست و روی هر موزیکی هم جواب نمی‌دهد، اما گاهی وقت‌ها نتایج جالبی از آن می‌گیرید.

ویرایش صدا

تا اینجا از خوبی‌های Super Sound گفتیم، اما این اپ مثل تمام اپ‌های دیگر خالی از محدودیت و مشکل نیست. به طور مثال یکی از محدودیت‌های عجیب (و شاید ناعادلانه) Super Sound نبود پیش‌نمایش از تغییراتی است که روی فایل‌های صوتی انجام می‌دهید که بعضی وقت‌ها بدجوری توی ذوق می‌زند.

اگر به فرض بخواهید روی یک فایل یک دقیقه‌ای افکت صوتی بیندازید، برای آنکه ببینید Super Sound چه تغییری رویش ایجاد کرده حتما باید منتظر پردازش اپ بنشینید که به 100 درصد رسیده و خروجی‌اش را به شما بدهد. هیچ امکان پیش‌نمایشی قبل از اعمال افکت وجود ندارد و این موضوع بسیار وقت‌گیر و حوصله‌ سر بر است.

چنین محدودیتی سبب می‌شود که خیلی نتوانید برای فایل‌های صوتی طولانی روی Super Sound حساب باز کنید چرا که پردازش آن‌ها معمولا خیلی طول می‌کشد و در نهایت هم ممکن است نتیجه کاملا باب میل شما نباشد. شاید حالا که اپلیکیشن در گوگل پلی به محبوبیت رسیده دیگر اهمیتی نداشته باشد ولی امیدواریم امکان پیش‌نمایش تغییرات به نسخه‌های بعدی اپلیکیشن اضافه شود.

اما در کل اگر بتوانید از این مسئله چشم‌پوشی کنید و از Super Sound انتظاری بیش از توانش نداشته باشید، در بسیاری جنبه‌ها آن را ابزار خوب و کار راه‌اندازی پیدا می‌کنید که قطعا ارزش نصب روی گوشی‌تان را دارد. اپ Super Sound را می‌توانید به رایگان از گوگل پلی دانلود کنید.

Super Sound

Super Sound

سازنده: HappyBees قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 21 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی