ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه اپلیکیشنی که با هوش مصنوعی به کیفیت ماهی تن امتیاز می‌دهد

ارزیابی کیفیت ماهی تن گامی مهم برای آماده سازی سوشی لذیذ است و دانستن آن به سال‌ها تجربه نیاز دارد. حال یک شرکت ژاپنی اپلیکیشنی مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده که کیفیت ماهی تن ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

ارزیابی کیفیت ماهی تن گامی مهم برای آماده سازی سوشی لذیذ است و دانستن آن به سال‌ها تجربه نیاز دارد. حال یک شرکت ژاپنی اپلیکیشنی مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده که کیفیت ماهی تن را بدون تجربه و تخصص ارزیابی می‌کند.

این اپلیکیشن که Tuna Scope نام دارد، توسط شرکت ژاپنی .Dentsu Inc توسعه داده شده است. هوش مصنوعی این اپ که با هزاران تصویر از دم برش خورده ماهی تن آموزش دیده، وضعیت سلامت ماهی و کیفیت گوشت آن را ارزیابی می‌کند. شرکت سازنده می‌گوید دقت این اپ در ارزیابی ماهی تن بیش از ۹۰ درصد است.

اپ مورد بحث در حال حاضر توسط یک رستوران زنجیره‌ای سوشی به نام Kura Sushi در ژاپن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رستوران که بیشتر ماهی تن مورد نیاز خود را از خارج از ژاپن تهیه می‌کند، یکی از دلایل استفاده از این اپ را ارزیابی کیفیت ماهی بدون سفر کردن اعلام کرده که به گفته آن مزیت بسیار قابل توجهی در دوران کرونا به شمار می‌رود. این رستوران همچنین یکی از ارزان قیمت ترین سوشی‌ها در ژاپن را عرضه می‌کند، بنابراین با استفاده از این اپ در هزینه‌ها صرفه جویی خواهد کرد.

تعدادی از متخصصان سنتی ارزیابی سوشی نسبت به این اپ دید کاملاً مثبتی ندارند. «Keiko Yamamoto»، سرآشپز سوشی که در لندن تدریس می‌کند، می‌گوید تشخیص دقیق معیارهایی که خریداران با نگاه به برش ماهی تن به دنبال آن‌ها هستند، بوسیله این اپ مشکل است.

علاوه بر این باید دید اپ Tuna Scope قابلیت مقیاس پذیری برای بکارگیری در رستوران‌های گرانقیمت سوشی و برآورده کردن نیاز سرآشپزهای سخت گیر را دارد یا خیر. این اپ با بررسی تصاویر برش دم ماهی تن یخ زده کیفیت آن را ارزیابی می‌کند، اما رستوران‌های گرانقیمت ماهی تن مورد نیاز خود را از تأمین کنندگانی خریداری می‌کنند که ماهی تازه صید کرده‌اند. کارشناسان سپس قسمت‌های مختلف ماهی را برش زده و به آن امتیاز می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۲۰ تیر ۱۳۹۹

    تو رو خدا نگاه کن مشکلات اونها چیه : تشخیص ماهی تن ( که حل اش میکنند ) و مشکلات ما چیه : اقتصاد فروپاشیده و دلــار 22 تـومانی ( که غیر قابل حل شدنه )

    • نیما
      نیما | ۲۰ تیر ۱۳۹۹

      الان چه ربطی داشت به این مقاله
      درسته این هایی که گفتی مشکلات کشور ماست اما واقعا چه ربطی داشت به این مقاله؟

    • حاجی اس ام
      حاجی اس ام | ۲۱ تیر ۱۳۹۹

      طبق نظر ایشان ، آن ها آدم اند و ما آدم برفی!!

مطالب پیشنهادی