پرکاران هالیوود؛ بازیگران مشهوری که بیشتر از ۱۰۰ فیلم بازی کرده اند

پرکاران هالیوود؛ بازیگران مشهوری که بیشتر از ۱۰۰ فیلم بازی کرده اند

فیلم ها و سریال ها ما را با قصه ها و تجربیات منحصر به فردشان افسون می کنند. بخش عظیمی از قدرت آن ها اما در بازی بازیگران شان نهفته است. بازیگران فهرست پیش رو نه تنها توانستند آرزوی خود برای تبدیل شدن به یک بازیگر را محقق سازند، بلکه اثر خود را بر خاطرات جمعی ما برجای گذاشتند.

در ادامه به تعدادی از بازیگران مشهور هالیوود خواهیم پرداخت که بیشتر از ۱۰۰ نقش آفرینی در کارنامه ی هنری خود دارند.

جودی دنچ: ۱۲۸ نقش

جودیت اولیویا دنچ، بازیگر و نویسنده ی بریتانیایی، در سال ۱۹۳۴ به دنیا آمد. او از طریق همکاری با کمپانی های تئاتر مختلف بود که قدم به وادی هنر گذاشت و در نمایش های «هملت» و «رومئو و ژولیت» بازی کرد. اولین فیلم او «راز سوم» (Third Secret) در سال ۱۹۶۴ بود. طی سال های بعدی، او در کمدی های تلویزیونی ایفای نقش کرد و در نهایت با بازی در فیلم «جیمز باند» (James Bond) بود که به شهرتی جهانی دست یافت. او در ۱۲۸ اثر سینمایی حضور داشته و جایزه ی بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از مراسم های اسکار، گلدن گلوب، بفتا، الیویر اواردز، اسکرین اکترز گیلد اواردز و حتی تونی اواردز دریافت کرده است.

آنتونی هاپکینز: ۱۳۷ نقش

آنتونی هاپکینز متولد سال ۱۹۳۷ در ولز بریتانیا، یکی از پرطرفدارترین و فعال ترین ستاره های صنعت سینما بوده است. او کار بازیگری را در دهه ی ۱۹۶۰ با پیوستن به تئاتر ملی سلطنتی آغاز کرد و بعدها در سال ۱۹۶۷ با فیلم «اتوبوس سفید» (The White Bus) وارد سینما شد. یازده سال بعد اولین نقش اولش را در فیلم های «جادو» (Magic) و «مرد فیلی» (The Elephant Man) ایفا کرد. با این حال بازی در نقش «هانیبال لکتر» در فیلم «سکوت بره ها» (The Silence of the Lambs) بود که او را به شهرتی جهانی رساند، نقشی که اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای هاپکینز به ارمغان آورد. هاپکینز با حضور در حدود ۱۴۰ فیلم کارنامه ی هنری اش، بازی در تمامی ژانرهای سینمایی را تجربه کرده است.

جکی چان: ۱۴۲ نقش

چان کنگ-سانگ در سال ۱۹۵۴ در هنگ کنگ به دنیا آمد. او نه تنها بازیگر فوق العاده ای است، بلکه یک هنرمند رزمی کار، کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس هم هست. چان از دهه ی ۱۹۷۰ وارد صنعت سینما شد، زمانی که در کنار بروس لی، در نقش های فرعی ظاهر می شد. او دست آخر با تلفیق کمدی با هنر مبارزه اش بود که توانست به شهرتی جهانی برسد. برخی از برجسته ترین فیلم های او عبارتند از «استاد بی کله» (Drunken Master) و «مار در سایه عقاب» (Snake in the Eagle’s Shadow). جکی چان در سال ۲۰۱۶ به خاطر کارنامه ی پربار هنری اش که ۱۴۲ فیلم را دربر می گیرد، یک اسکار افتخاری دریافت کرد.

سوزان ساراندون: ۱۶۱ نقش

سوزان ساراندون گرچه ۷۳ سال دارد اما هنوز هم در سینما فعالیت دارد. ساراندون اولین نقشش را در فیلم «جو» (Joe) در سال ۱۹۷۰ ایفا کرد. دوازده سال بعد او برای اولین بار به خاطر نقش آفرینی اش در فیلم «آتلانتیک سیتی» (Atlantic City) نامزد دریافت جایزه اسکار شد. او کار در سینما را با بازی در فیلم هایی همچون Emotional Arithmetic ادامه داد. ساراندون در مجموع در ۱۶۱ اثر سینمایی نقش آفرینی کرده است.

آنتونی کویین: ۱۶۹ نقش

این بازیگر مکزیکی در سال ۱۹۱۵ به دنیا آمد. کویین در فیلم هایی همچون «بوفالو بیل » (Buffalo Bill) و «آن ها چکمه به پا مردند» (They Died With Their Boots On) ایفای نقش کرد. بازی در نقش برادر «زاپاتا» در فیلم «زنده باد زاپاتا» (Viva Zapata) اولین جایزه ی اسکارش را برای او به ارمغان آورد. کویین اسکار دومش را به خاطر نقش آفرینی اش در فیلم «شور زندگی» (Lust for Life) دریافت کرد. گرچه تخصص او بازی در ژانر ماجراجویانه بود اما او در میان ۱۶۹ فیلم کارنامه ی هنری خود، در نقش شخصیت هایی همچون «باراباس»، «زئوس» و «گوژپشت نتردام» هم ظاهر شد. او در فرو رفتن در تمامی نقش های متنوع خود بی تردید بسیار موفق عمل کرد. کویین در نهایت در سال ۲۰۰۱ در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

مایکل کین: ۱۷۶ نقش

مایکل کین متولد سال ۱۹۳۳ در لندن است. نام هنری او در ابتدای دوران فعالیت بازیگری اش، مایکل وایت بود که بعدها آن را به کین تغییر داد، نامی که امروز با آن شناخته می شود. او پیش از شروع کارش در سینما، در تئاتر و تلویزیون فعالیت داشت. اولین موفقیت او با بازی در فیلم «پرونده ایپکرس» (The Ipcress File) رقم خورد. برخی از مشهورترین آثار او عبارتند از: «کاراگاه» (Sleuth)، «سوئیت کالیفرنیا» (California Suite)، «هانا و خواهرانش» (Hannah and Her Sisters) که جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای نقش آفرینی اش در آن دریافت کرد، Little Voice که یک جایزه گلدن گلوب به خاطر بازی در آن به او تعلق گرفت و «بتمن آغاز می کند» (Batman Begins). کین تا به امروز در ۱۷۶ فیلم به عنوان بازیگر حضور داشته است.

ساموئل ال. جکسون: ۱۹۱ نقش

این بازیگر حدوداً ۷۱ ساله اولین بار در سال ۱۹۷۳ با فیلم Together for Days بر پرده ی سینما حاضر شد، اما بازی در فیلم «داستان عامه پسند» (Pulp Fiction) تارانتینو بود که او را تبدیل به یک ستاره کرد. بعد از این موفقیت، او در فیلم های زیادی بازی کرد که جا پای او را در سینما محکم ساخت و کارنامه ی هنری او را از ۱۹۱ پروژه پر کرد. «جنگ ستارگان» (Star Wars)، «۱۴۰۸» و «مرد آهنین» (Iron Man) دیگر فیلم های مشهور جکسون هستند.

دونالد ساترلند: ۱۹۴ نقش

دونالد ساترلند متولد سال ۱۹۳۵، در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ هم در فیلم های ترسناک و هم در فیلم های جنگی نقش آفرینی می کرد. او فعالیت بازیگری خود را در اوایل دهه ی ۱۹۶۰ با نقش های کوچک تری در سینما و تلویزیون شروع کرد، تا آنکه بعدها نقش های مهم تری ایفا کرد. فیلمی که او را در هالیوود به اوج موفقیت رساند The Gallows بود. سه سال بعد او برای بازی اش در فیلم «مش» (MASH) نامزد جایزه گلدن گلوب شد. او در سال های اخیر حضور کمرنگی در سینما داشته اما مخاطبان جدیدتر سینما می توانند او را با نقش هایش در فیلم هایی همچون «بازی های مرگبار» (The Hunger Games)، «دوران زندگی آن ها» (The Time of Their Lives) و «به سوی ستارگان» (Ad Astra: Towards the Stars) به خاطر آورند. ساترلند در دوران فعالیت حرفه اش در ۱۹۴ فیلم نقش آفرینی کرده که این کارنامه ی پربار هنری، یک اسکار هنری برای او به ارمغان آورد.

کریستوفر پلامر: ۲۱۶ نقش

این بازیگر تورنتویی ۷ دهه از عمرش را صرف بازیگری کرده است. پلامر که تا به امروز ۲۱۶ نقش آفرینی داشته، در مصاحبه ای اطمینان داد که هنوز دارد خودش را برای نقش های بعدی اش گرم می کند: «شاید در نود و چند سالگی در نقش یک زن ظاهر شوم و باز هم نقش های خوبی بازی کنم!» پلامر هم در تلویزیون فعالیت داشته و هم در تئاتر و سینما. او برای نقش آفرینی هایش هم جایزه تونی دریافت کرده هم جایزه اسکار. برخی از فیلم های مطرح او عبارتند از: «ذهن زیبا» (A Beautiful Mind)، «اسکندر کبیر» (Alexander the Great)، «تازه کارها» (Beginners)، «تمام پول های جهان» (All the Money in The World) و «مردی که کریسمس را اختراع کرد» (The Man Who Invented Christmas).

کریستوفر لی: ۲۸۲ نقش

این بازیگر بریتانیایی که در سال ۲۰۱۵ در سن ۹۳ سالگی از دنیا رفت، در طول دوران فعالیت بازیگری خود در نزدیک به ۳۰۰ اثر سینمایی نقش آفرینی کرد. لی در اواخر دهه ی ۱۹۴۰ کار خود را در یکی از نقش های فرعی فیلم «تالار آینه» (Hall of Mirrors) ترنس یانگ و اقتباس معروف سال ۱۹۴۸ «هملت»، اثر کلاسیک شکسپیر، آغاز کرد. برخی از فیلم های مشهور او عبارتند از: «دراکولا» (Dracula)، «فرانکشتاین» (Frankenstein)، «شرلوک هلمز» (Sherlock Holmes) و «ارباب حلقه ها» (The Lord of the Rings).

دنی ترجو: ۴۰۴ نقش

این بازیگر آمریکایی که اصلیتی مکزیکی دارد، در صنعت سینمای هالیوود تاریخ ساز بوده، نه فقط به خاطر آنکه در بیشتر از ۴۰۰ نقش بازی کرده، بلکه به خاطر داستان زندگی اش پیش از تبدیل شدن به یک ستاره ی هالیوودی. ترجو در دوران جوانی در کالیفرنیا مرتکب جرم های زیادی شده بود، امری که دست آخر سبب شد او مدت طولانی ای را در زندان به سر برد.

فعالیت ترجو در سینما در سال ۱۹۸۵ آغاز شد یعنی زمانی که او در فیلم «قطار افسار گسیخته» (Runaway Train) در نقش یک مجرم ظاهر شد. در سال های بعدی او در فیلم های «کارخانه حیوانات» (Animal Factory)، «روزی روزگاری در مکزیک» (Once Upon a Time in Mexico) و «مطرودین شیطان» (The Devil’s Rejects) نقش آفرینی کرد.

اریک رابرتس: ۵۷۷ نقش

۶۴ سال شاید زمان زیادی به نظر نرسد مگر آنکه بدانید که اریک رابرتس تمام این مدت را صرف بازی در بیشتر از ۵۰۰ نقش کرده است. رابرتس در سال ۱۹۷۸ با فیلم «پادشاه کولی ها» (King of the Gypsies) وارد سینما شد، فیلمی که او را نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب در بخش بهترین بازیگر جدید مرد کرد. یکی از نقاط عطف دوران فعالیت حرفه ای او بازی در نقش اول فیلم «ستاره ۸۰» (Star 80) در سال ۱۹۸۳ بود که به خاطر نقش آفرینی اش در آن بار دیگر نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد. دو سال بعد هم بازی در «قطار جهنم» (The Train from Hell) او را به یکی از شناخته شده ترین بازیگران نقش مکمل مرد تبدیل کرد.

رابرتس که برادر جولیا رابرتس و همینطور پدر اما رابرتس هم هست، در مصاحبه ای اظهار کرد علیرغم آنکه سالانه در ۷۴ فیلم بازی کرده و تا به آن زمان به هیچ پیشنهاد کاری دست رد نزده بود، این امر چیزی از علاقه ی او به بازیگری کم نکرده است.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود