روز گذشته کانن در کنار 8K EOS R5 از دوربین ۲۰.۱ مگاپیکسلی EOS R6 هم رونمایی کرد. این دوربین که ۲۴۹۹ دلار قیمت دارد تمام آنچه از سری EOS R انتظار می رفت را در خود گرد آورده و میتوان آن را رقیب بهتری برای سونی A7 III، نیکون Z6 و پاناسونیک S1 دانست. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به امکانات این دوربین.

کانن برای آنکه سیستم نامگذاری خود را برای مشتریانش شفاف تر نماید اسامی دوربین های فول فریم بدون آینه خود را با دوربین های DSLRs تطبیق داده است؛ برای مثال دوربین پرچمدار R5 هم تراز با DSLR پرچمدار سری 5D است و نام R6 با دوربین DSLR سری 6D همخوانی دارد.

سنسورهای مورد استفاده در دوربین EOS R6 با مدل پرچمدار 1DX Mark III DSLR یکیست پس می توان انتظار داشت که کیفیت تصویر آنها نیز در یک سطح باشد و R6 عملکرد خوبی را هم در شرایط کم نور از خود به نمایش بگذارد. استاندارد ISO این دوربین طیف 100 تا  102,400 را در بر می گیرد و میتواند آن را تا 204,800 هم رساند.

کانن EOS R6

بدنه این دوربین کاملا ارگونومیک ساخته شده و دست گرفتنش بسیار راحت است. شرکت سازنده یک نمایشگر ۱.۶۲ میلیون نقطه را هم در بخش پشتی بدنه آن کار گذاشته تا EOS R6 به گزینه ای ایده آل برای وی لاگرها بدل شود. امکان انتخاب وضعیت عکاسی از طریق یک مکانیزم چرخشی برای دارندگان این دوربین فراهم است و به جای تاچ بار نه چندان محبوب سری EOS R یک جوی استیک روی بدنه دستگاه قرار گرفته که کار با آن را راحت تر کرده است. این دوربین به لحاظ ظاهری بسیار شبیه به R5 است اما با وزن ۶۸۰ گرمی اش به مقدار محسوسی از دوربین ۷۳۵ گرمی R5 سبک تر به نظر می رسد.

خوشبختانه R6 به یک سیستم لرزشگیر داخلی مجهز شده که هم در وضعیت عکاسی و هم فیلم برداری وارد عمل می شود. کانن همچنین از یک منظره یاب الکترونیکی اولد ۳.۶۹ میلیون نقطه در این دوربین استفاده کرده و آن را به درگاه کارت حافظه UHS II  مجهز کرده است. باتری دستگاه درست مانند سری EOS R از همان نوع LP-E6NH است. شرکت سازنده هنوز حرفی از تعداد عکس هایی که با هر بار شارژ آن میتوان گرفت به میان نیاورده است اما اگر آن مقدار کفایت نکرد میتوانید از باتری گریپ BG-R10 همراه با دوربین استفاده نمایید.

کانن EOS R6  

دوربین  EOS R6  قادر است در وضعیت عکاسی پیاپی تا ۱۲ فریم بر ثانیه را با شاتر مکانیکی خود و تا ۲۰ فریم بر ثانیه را با شاتر الکترونیکی خود ثبت نماید. به امکانات این دوربین میتوانید سیستم فوکوس خودکار دوال پیکسل فوق العاده کانن را هم اضافه کنید که ۱۰۰ درصدی پوشش دهی دارد و در تمامی رزولوشن های عکاسی و فیلمبرداری کار میکند.

این سیستم دارای قابلیت تشخیص چهره و چشم است و تکنولوژی فوکوس خودکار «تشخیص سر» خود را هم از مدل 1DX Mark III به ارث برده که به دوربین کمک می کند بهتر روی سوژه ها فوکوس کند. این محصول همچنین مانند مدل R5 به تکنولوژی جدید تشخیص حیوان کانن مجهز شده است.