ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

چرخش بزرگ زاکربرگ؛ فیسبوک احتمالا تبلیغات سیاسی را پیش از انتخابات ۲۰۲۰ ممنوع می‌کند

چندین ماه تا انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا باقی مانده و شاید چندین روز پیش از برگزاری آن، فیسبوک تبلیغات سیاسی را ممنوع کند. توییتر سال گذشته میلادی تبلیغات سیاسی را بطور کامل ممنوع کرد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۵

چندین ماه تا انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا باقی مانده و شاید چندین روز پیش از برگزاری آن، فیسبوک تبلیغات سیاسی را ممنوع کند.

توییتر سال گذشته میلادی تبلیغات سیاسی را بطور کامل ممنوع کرد اما بر اساس گزارش بلومبرگ، فیسبوک تنها برای چندین روز مانع از انتشار تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی می‌شود تا بتواند با اطلاعات جعلی و غلط مبارزه کند.

سیاست جدید فیسبوک باعث ایجاد یک دوره خاموشی برای تبلیغات سیاسی می‌شود، البته هنوز مشخص نشده که این دوره چند روزه خواهد بود و این شبکه اجتماعی از چند روز پیش از انتخابات ایالات متحده آمریکا انتشار تبلیغات سیاسی را متوقف می‌کند.

در برخی کشورها تبلیغات سیاسی در روز انتخابات و یا چندین روز پیش از برگزاری ممنوع می‌شود که برای مثال می‌توان به بریتانیا اشاره کرد. در حالی این گزارش منتشر شده که شرکت‌های بزرگی فیسبوک را بایکوت کرده‌اند.

فیسبوک

کمپین بایکوت این شبکه اجتماعی نسبت به گذشته رشد زیادی داشته و هم اکنون بیش از ۱۰۰۰ کمپانی همکاری خود با آن را متوقف کرده‌اند. علت این کمپین، انتشار سخنان تنفرآمیز در این شبکه اجتماعی و ممانعت آن از حذف سخنان ترامپ بود که البته ضرر میلیارد دلاری نیز برای مارک زاکربرگ در پی داشت.

با وجود این بایکوت، زاکربرگ اعتقاد دارد که در آینده نزدیک تبلیغات آن‌ها دوباره از سر گرفته می‌شود. چند روز پیش رهبران این کمپین با مدیرعامل و دیگر مقامات این شبکه اجتماعی جلسه‌ای را ترتیب دادند که البته نتیجه مناسبی در پی نداشت و فیسبوک همچنان مورد انتقاد بسیاری از فعالان است.

این موضوع می‌تواند یک تغییر بزرگ برای فیسبوک باشد، چرا که این شبکه اجتماعی تا به امروز از راستی آزمایی تبلیغات سیاستمداران یا کمپین آن‌ها جلوگیری کرده و این موضوع انتقاد قانونگذاران را به دنبال داشته است. به اعتقاد دموکرات‌ها، این خاموشی موقت برای جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط کافی نیست.

فیسبوک یک پلتفرم مهم برای سیاستمداران به ویژه در دورانی که مردم به علت شیوع ویروس کرونا خانه‌نشین شده‌اند، محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۶ ترامپ از فیسبوک برای جمع آوری میلیون‌ها رای با تبلیغات مناسب استفاده کرد که به اعتقاد برخی، این استراتژی به رئیس جمهور شدن وی کمک کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی