ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک و تیم کوک در صدر لیست پردرآمدترین مدیرعامل‌های دنیا

مدیران شرکت‌های فناوری سالانه درآمد بالایی دارند که البته بیشتر آن مربوط به افزایش ارزش سهام می‌شود. اخیرا لیست پردرآمدترین مدیرعامل‌های ۲۰۱۹ منتشر شده که ایلان ماسک در صدر آن خودنمایی می‌کند. در حالی که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

مدیران شرکت‌های فناوری سالانه درآمد بالایی دارند که البته بیشتر آن مربوط به افزایش ارزش سهام می‌شود. اخیرا لیست پردرآمدترین مدیرعامل‌های ۲۰۱۹ منتشر شده که ایلان ماسک در صدر آن خودنمایی می‌کند.

در حالی که در لیست بلومبرگ مدیران شرکت‌های وال استریت به سختی در جمع ۱۰ مدیر پردرآمد سال گذشته میلادی قرار گرفته‌اند، چندین مدیر شرکت‌های فناوری در آن به چشم می‌خورند. پردرآمدترین زن نیز در رتبه ۱۹ام این فهرست خودنمایی می‌کند.

ایلان ماسک که مدیریت شرکت‌های تسلا، اسپیس ایکس و بورینگ کمپانی را برعهده دارد، سال گذشته درآمدی نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار داشته است که البته تنها مربوط به حقوق او نمی‌شود. بخش بزرگی از درآمد ماسک در سال گذشته میلادی را ارزش سهام تسلا تشکیل می‌دهد که رشد چشمگیری را تجربه کرده است.

اخیرا ارزش سهام شرکت تسلا به ۱۴۰۰ دلار رسید و آن را به باارزش‌ترین برند سازنده خودرو در جهان تبدیل کرد که همین موضوع افزایش چشمگیر ثروت مدیرعامل آن یعنی ماسک را در پی داشت.

دانشگاه چینهوا

در رتبه دوم فهرست بلومبرگ، مدیرعامل اپل قرار گرفته است. حقوق سالانه تیم کوک برابر با ۳ میلیون دلار است، اما با توجه به امتیازات و همچنین سهامی که کوک در اختیار دارد، مجموع درآمدهای آن در سال گذشته میلادی به ۱۳۳ میلیون دلار رسیده است.

در رتبه هفتم مدیرعامل اینتل، «باب سوان» با درآمد ۹۹ میلیون دلاری به چشم می‌خورد. مدیرعامل آلفابت و گوگل، ساندار پیچای با درآمد ۸۶ میلیون دلاری در رتبه هشتم قرار رفته و مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا نیز با درآمد ۷۷ میلیون دلاری در رتبه نهم قرار گرفته است.

در لیست صدتایی بلومبرگ تنها چهار زن به چشم می‌خورند که شامل «شریل سندبرگ»، مدیر ارشد عملیات فیسبوک می‌شود. اگرچه شریل مدیرعامل نیست، اما با درآمد ۳۲ میلیون دلاری در سال گذشته میلادی در رتبه ۷۲ام قرار گرفته است. باید منتظر ماند و دید در لیست ۲۰۲۰ تغییری در رتبه‌ها ایجاد می‌شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    هر کی شش ماه پیش سهام تسلا خرید سود کلانی کرد . از 340 دلار رسید به 1500 دلار در عرض 6 ماه

  • Mohammad 13759
    Mohammad 13759 | ۲۱ تیر ۱۳۹۹

    مدیر عامل amdچقدر درامد سالیانه داره

    • Patrick
      Patrick | ۲۱ تیر ۱۳۹۹

      ۲۵.۴ میلیون دلار در سال

مطالب پیشنهادی