ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک پرو
تکنولوژی

مینگ چی کو از مدل‌های متنوع و تاریخ معرفی مک بوک‌های مبتنی بر ARM می‌گوید

اپل در کنفرانس WWDC 2020 رسما از عرضه مدل‌های جدید مک بوک پرو و ایر با پردازنده‌های ARM خبر داد و حالا تحلیلگر معروف، «مینگ-چی کو» اطلاعاتی درباره آن‌ها منتشر کرده است. اپل اواخر امسال اولین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

اپل در کنفرانس WWDC 2020 رسما از عرضه مدل‌های جدید مک بوک پرو و ایر با پردازنده‌های ARM خبر داد و حالا تحلیلگر معروف، «مینگ-چی کو» اطلاعاتی درباره آن‌ها منتشر کرده است.

اپل اواخر امسال اولین مک بوک مجهز به پردازنده‌های ARM را وارد بازار می‌کند و طی دو سال آینده این پردازنده‌ها به صورت کامل جایگزین تراشه‌های اینتل خواهند شد، با این حال مک‌های جدید این شرکت همچنان از تاندربولت پشتیبانی خواهند کرد.

به گزارش MacRumors به نقل از «مینگ چی کو»، مک بوک پرو ۱۳.۳ اینچی با طراحی مشابه با نسل کنونی خود تبدیل به اولین مک با پردازنده‌های ARM می‌شود. در گذشته کو پیش‌بینی کرده بود که مک بوک پرو جدید اواخر ۲۰۲۰ یا اوایل سال آینده میلادی معرفی می‌شود.

در یادداشت این تحلیلگر عنوان شده که مک بوک پرو ۱۳.۳ اینچی اپل با پردازنده‌های ARM در فصل چهارم امسال به تولید انبوه می‌رسد. به اعتقاد کو، اپل در همین بازه زمانی یا فصل اول ۲۰۲۱، مک بوک ایر مبتنی بر ARM را نیز معرفی خواهد کرد.

مک بوک پرو

کو مانند گذشته اعتقاد دارد که اپل بدنبال عرضه مک بوک پرو ۱۶ و ۱۴.۱ اینچی با نمایشگر mini-LED است. این محصولات از طراحی جدیدی بهره می‌برند و احتمالا در فصل دوم یا سوم سال آینده میلادی از ره می‌رسند. شایعات گذشته به رونمایی از نسخه بروز شده مک بوک پرو ۱۶ اینچی در سال جاری میلادی اشاره کرده بودند. کو در یادداشت خود اعلام کرده:

«بر اساس پیش‌بینی ما، مک بوک پرو ۱۳.۳ اینچی جدید با سیلیکون اپل در فصل چهارم ۲۰۲۰، مک بوک ایر با این پردازنده در فصل چهارم ۲۰۲۰ یا فصل اول ۲۰۲۱ و مدل‌های ۱۶ و ۱۴.۱ اینچی مک بوک پرو مبتنی بر ARM با طراحی جدید در فصل دوم یا سوم ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شوند.»

کو در یادداشت جدید خود به استفاده از سیلیکون اپل در آی‌مک اشاره‌ای نکرده. انتظار می‌رود نسل جدید آی‌مک همین امسال معرفی شود، البته احتمالا همچنان از پردازنده‌های اینتل بهره خواهد برد. در نهایت این تحلیلگر پیش‌بینی کرده که فروش مک‌بوک‌های اپل امسال به ۱۶ تا ۱۷ میلیون دستگاه می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی