ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انجمن واردکنندگان موبایل: اگر در هفته گذشته گوشی گران خریدید به تعزیرات شکایت کنید

در حاشیه نشست خبری «کالبدشکافی تبصره منع واردات موبایل بالای ۳۰۰ یورو» اعلام شد کسانی که در روزهای گذشته موبایل گران خریدند می‌توانند با شکایت به تعزیرات پیگیر حق و حقوق خود باشند. «رضا قربانی» رئیس ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

در حاشیه نشست خبری «کالبدشکافی تبصره منع واردات موبایل بالای ۳۰۰ یورو» اعلام شد کسانی که در روزهای گذشته موبایل گران خریدند می‌توانند با شکایت به تعزیرات پیگیر حق و حقوق خود باشند.

«رضا قربانی» رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل در گفتگو با دیجیاتو، اعلام کرد که انجمن تمهیداتی با سازمان تعزیرات حکومتی دیده تا افرادی که در روزهای گذشته موبایل گران قیمت خریدند بتوانند به حق و حقوق واقعی خود دست پیدا کنند.

قربانی می‌گوید که بازار موبایل در روزهای گذشته تحت تاثیر خبر جلوگیری از واردات موبایل بالای ۳۰۰ یورویی متزلزل شد و تاکید دارد که قیمت گوشی‌های برند اپل رشد کاذبی داشته است.

قربانی می‌گوید پس از فروش گوشی‌های این برند که گاه به ۶۰ میلیون تومان هم رسید، انجمن واردکنندگان موبایل طی تعاملی با سازمان تعزیرات به حق و حقوق خریداران رسیدگی می‌کند. او در همین رابطه به دیجیاتو گفت: «تمام کسانی که گوشی‌ها را به قیمت گران‌تر از حد معمول خریدند می‌توانند با مراجعه به تعزیرات موضوع گران فروشی را پیگیری کنند و مطمئن باشند که در این راه جواب می‌گیرند.»

قربانی تاکید دارد که شکایت باید از سوی خریدار به سازمان تعزیرات باشد و نه اتحادیه‌های دیگر چرا که تعامل انجمن واردکنندگان موبایل درباره این موضوع مستقیما با خود تعزیرات بوده است.

قربانی می‌گوید مردم نباید از حق و حقوق خود بگذرند و با اشاره به این موضوع که متاسفانه در ایام گران شدن کاذب آیفون، برخی خریداران فریب گران فروشان را خوردند می‌گوید که جلوی گران فروشان باید ایستاد:

«مردم گمان نکنند که شکایت‌شان راه به جایی نمی‌برد. در همین چند روز گذشته با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، شکایت‌های شده و به برخی از شاکیان مبالغی بین ۱۰ تا ۱۳ میلیون پس داده شده.»

او می‌گوید این شکایات نه فقط برای منفعت شخصی بلکه برای جلوگیری از گرانفروشی باید انجام شود: «بعد از شکایات و بازپس مبلغ مازادی که از خریدار گرفته شده، مطمئن باشید که خود فروشنده نیز جریمه خواهد شد؛ این اقدامات می‌تواند باعث شود تا دیگر سودجویان نیز از گرانفروشی پرهیز نمایند.»

مشخصات نمایشگر آیفون

گفتنیست هفته گذشته و با انتشار خبر و رسانه‌ای شدن موضوع جلوگیری از واردات موبایل بالای ۳۰۰ یورو به کشور، نرخ برخی گوشی‌های پرچمدار و به ویژه انواع مدل آیفون طی یک شب به طور محسوسی افزایش یافت به طوری که قیمت برخی مدل‌ها به ۶۰ میلیون تومان نیز رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    این کشور از ریشه خرابه...
    حیف، واقعا حیف که همچین کشوری رو با چنین مردمان نازنینی ویرانه کردن، حیف...

  • ali nory
    ali nory | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    ?

    • ali nory
      ali nory | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

      واقعا تیتر این خبر بامزه است باعث و بانی این گرونی همونی که دلار امروز به مرز ۲۳ تومن رسوند میشه از اونم شکایت کرد?

  • esmail hasany
    esmail hasany | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    مردم را دست گرفتن
    تصمیم یهو اعلام میشه
    جو متشنج میشه
    یه وزیر وارد میشه جو را میخوابونه
    مردم هم این وسط بازیچه !!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی