ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سایه سنگین فایروال چین بر سر اینترنت هنگ کنگ

پس از اجرایی شدن قانون امنیتی چین، کاربران اینترنت در هنگ کنگ باید خود را برای فایروال یا دیوار آتش بزرگ آماده کنند که محدویت‌های قابل توجهی را به همراه می آورد. قانون جدید چین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

پس از اجرایی شدن قانون امنیتی چین، کاربران اینترنت در هنگ کنگ باید خود را برای فایروال یا دیوار آتش بزرگ آماده کنند که محدویت‌های قابل توجهی را به همراه می آورد.

قانون جدید چین که بحث‌های زیادی به همراه داشته، اختیارات مقامات هنگ کنگ برای سانسور گفتگوهای آنلاین، ردیابی کاربران و تعطیلی پلتفرم‌ها را در پی دارد. همین عامل باعث شده شرکت‌هایی نظیر توییتر، گوگل، فیسبوک، واتساپ و حتی زوم با انتشار بیانیه‌هایی از تجدید نظر در همکاری با مقامات این منطقه خبر داده‌اند.

آنطور که گاردین می‌گوید برخی شهروندان از زمان شروع اجرای این قانون در حال حذف هرگونه نشانه مبنی بر مخالفت با پکن یا پشتیبانی از تظاهرات سال گذشته هستند. در چین بسیاری از سایت‌های خبری خارجی و شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر فیلتر هستند، اما شهروندان در هنگ کنگ به آن‌ها دسترسی دارند.

هنگ کنگ

قرار گرفتن هنگ کنگ زیر چتر فایروال نگرانی شهروندان و صاحبان کسب و کارها در هنگ کنگ را در پی داشته. چرا که این منطقهدر حال از دست دادن یکی از بزرگترین مزیت‌های خود نسبت به کشورهای اطراف یعنی اینترنت آزاد است. «چالز لو»، رئیس انجمن اینترنت در هنگ کنگ اعلام کرده:

«ظاهرا قانون جدید در حال ایجاد یک فایروال بزرگ داخلی در هنگ کنگ است که آزادی فردی در اینترنت را از بین می‌برد. اگر مطلب اشتباهی در اینترنت منتشر کنید، پلیس می‌تواند از ارائه‌دهندگان اینترنت آدرس آی‌پی یا شماره موبایل شما را درخواست کند که به دستگیری منجر می‌شود.»

پس از اعلام قانون جدید فیسبوک، مایکروسافت، واتساپ، گوگل، توییتر، تلگرام و سایر شرکت‌ها اعلام کردند تا زمان بررسی قانون جدید، درخواست‌های دریافت اطلاعات از سوی دولت را پردازش نمی‌کنند. تیک تاک که در ماه‌های اخیر محبوبیت بالایی پیدا کرده نیز خبر از ترک هنگ کنگ داد. معترضان هنگ کنگی که سال گذشته میلادی برای تظاهرات به ابزارهای دیجیتالی تکیه کرده بودند، هم اکنون می‌دانند که امکان استفاده از همان پلتفرم‌ها علیه آن‌ها وجود دارد.

به اعتقاد کارشناسان، چندین سال تا استفاده کامل از فایروال بزرگ چین در هنگ کنگ طول می‌کشد که یکی از دلایل آن، شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در این کشور است.  هم اکنون بسیاری از کاربران هنگ کنگی از تلگرام به سمت پیام‌رسان امن سیگنال مهاجرت کرده‌اند. علاوه بر این، تعدادی از آن‌ها در حال استفاده از سیم کارت‌های کشورهای دیگر هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    به زودی در ایران. حالا برو هواوی بخر هموطن? ?

    • navid
      navid | ۲۴ تیر ۱۳۹۹

      به هواوی ربطی نداره. شما برو اپل و سامسونگ بگیر ببین لو میری یا نه. زیرساخت مهمه که دست دولت یا حکومته که اون تعیین می کنه چه چیزهایی کنترل بشه.

  • herogame
    herogame | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

    پسفردا همین پست رو در مورد ایران هم باید بزارین! هیچ جای دنیا خودزنی نمیکنن!

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

    ایران هم مثل حال هنگ کنگ می‌خوان بکنن حکومت و چین هه

مطالب پیشنهادی