ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بانک مرکزی سقف کارت به کارت را به ۶ میلیون تومان رساند

بانک مرکزی باتوجه به روند صعودی ویروس کرونا در کشور و لزوم کاهش مراجعات حضوری به شعب، در بخشنامه‌ای سقف خدمات مبتنی بر کارت را به ۶ میلیون تومان افزایش داد. به گزارش روابط عمومی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۹

بانک مرکزی باتوجه به روند صعودی ویروس کرونا در کشور و لزوم کاهش مراجعات حضوری به شعب، در بخشنامه‌ای سقف خدمات مبتنی بر کارت را به ۶ میلیون تومان افزایش داد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، با توجه به روند صعودی و شروع موج دوم بیماری کرونا در کشور و در راستای مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس، این سازمان از بانک‌ها خواسته تا به صورت موقت روی خدمات غیرحضوری متمرکز باشند. بانک مرکزی از اولین سازمان‌هایی بود که در زمان موج اول شیوع ویروس کرونا نیز دستورالعمل‌های متعددی برای بانک‌ها صادر کرد ولی متاسفانه بسیاری از این دستور‌ها را در ماه گذشته معلق کرد. حال با اوج گیری شدت این ویروس، بار دیگر تاکید کرده که شبکه بانکی بر ارائه این خدمات تمرکز کنند.

بانک مرکزی در بیانیه‌ای که منتشر ساخته از شبکه بانکی تقاضا کرده، به صورت موقت، بر ارائه هرچه بیشتر خدمات غیرحضوری به منظور تسهیل استفاده هم‌وطنان از درگاه‌های غیرحضوری و کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز، تمرکز کنند. همچنین  سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی، خودپردازها و کیوسک از مبلغ ۳ میلیون تومان در هر شبانه‌ روز از مبدأ هر کارت به ۶ میلیون تومان افزایش یافته است. از سوی دیگر سقف انتقال در پرداخت‌سازها (اپلیکیشن‌های پرداخت) از ۱ میلیون تومان به ۳ میلیون تومان افزایش داشته.

در همین راستا، بانک مرکزی تاکید کرده امکان تمدید تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به مدت یک سال و تا اطلاع ثانوی بلامانع است: «ضروری است اقدامات لازم برای احراز هویت غیرحضوری و اطلاع‌رسانی به مشتریان انجام شود.»

بانک مرکزی در پایان متن بخشنامه جدید خود تاکید کرده «مفاد این بخشنامه تا اطلاع ثانوی لازم الاجرا بوده و بازگشت به وضعیت عادی با ابلاغ این بانک انجام خواهد شد.»

با وجود تاکید بانک مرکزی بر ارائه این خدمات، مشاهدات عینی نشان می‌دهد که بانک‌ها روز به روز شلوغ‌تر شده و این ازدحام به حدی است که بسیاری از شعبات مشتریان را در فضای باز منتظر می‌گذارند تا درون شعبه بیش از حد شلوغ نشود. در حال حاضر برای بسیاری از خدمات نظیر منقضی شدن اعتبار کارت‌ها نیازمند اقدام حضوری مشتریان است در حالی که در موردی تقریبا مشابه، سازمان تامین اجتماعی تمامی دفاتر بیمه‌ای را به طور خودکار برای یک سال تمدید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    این به معنای سقوط ارزش پول ملیه

  • نیما
    نیما | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    من چند ماه پیش تا ۵ تومن تونستم ( بانک ملی )

مطالب پیشنهادی