ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نوکیا ۲.۳
نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: گوشی نوکیا ۲.۳ ؛ خوش قیمت اما با قلبی کوچک

گوشی‌های نوکیا در دهه‌های اخیر شرایط پر فراز و نشیبی را تجربه کرده‌اند. زمانی که خبری از گوشی‌های هوشمند نبود فنلاندی‌ها در بازار جولان می‌دادند و به نظر می‌رسید کمتر شرکتی توانایی رقابت با این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۰

گوشی‌های نوکیا در دهه‌های اخیر شرایط پر فراز و نشیبی را تجربه کرده‌اند. زمانی که خبری از گوشی‌های هوشمند نبود فنلاندی‌ها در بازار جولان می‌دادند و به نظر می‌رسید کمتر شرکتی توانایی رقابت با این برند دوست داشتنی را دارد. اما گذر زمان نشان داد که همه چیز به میل نوکیا پیش نمی‌رود. در نهایت بخش موبایل نوکیا به مایکروسافت فروخته شد اما ردموندی‌ها هم نتوانستند شکوه از دست رفته را به این برند بازگردانند؛‌ تا اینکه بالاخره کمپانی فنلاندی HMD Global ناجی نوکیا شد و توانست با گوشی‌های عمدتا خوش قیمت بخشی از بازار جهانی را به دست بگیرد.

در ایران در بین تمامی گوشی‌های اخیر نوکیا، مدل‌های اقتصادی با استقبال بیشتری مواجه شده‌اند. نوکیا ۲.۲ یکی از گوشی‌هایی است که برای ماه‌ها در بین بهترین گوشی‌های پیشنهادی دیجیاتو حضور داشته اما نوکیا ۲.۳ مدل جدیدتری است که می‌تواند با کمی ارفاق جای مدل پرطرفدار قبلی را بگیرد و همچنان به عنوان یکی از با ارزش‌ترین اقتصادی‌های بازار مطرح باشد. در این مطلب با ما همراه باشید تا نوکیا ۲.۳ را بررسی کنیم.

مشخصات نوکیا ۲.۳:

  • بدنه پلاستیکی
  • نمایشگر ۶.۲ اینچی از نوع IPS / رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل (+HD) / تراکم ۲۷۱ پیکسل در اینچ / نسبت ۱۹ به ۹
  • چیپست مدیاتک هلیو A22
  • ۲ گیگابایت رم
  • ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی تا ۵۱۲ گیگابایت (جداگانه از درگاه سیم کارت‌ها)
  • دوربین اصلی ۲ گانه ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی
  • باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی
  • وزن ۱۸۳ گرم
  • ابعاد ۱۵۷.۷ در ۷۵.۴ در ۸.۷ میلی متر
  • اندروید وان ۱۰
  • رنگ‌های خاکستری،‌ فیروزه‌ای و بژ
  • قیمت ۲،۴۰۰،۰۰۰ تومان

یکی از مهمترین مزایای نوکیا ۲.۳ بهره‌مندی از اندروید وان است. این موضوع بیشتر برای آن دسته از کاربرانی اهمیت دارد که پوسته‌های دستکاری شده موبایل‌های دیگر را نمی‌پسندند و به دنبال یک گوشی با رابط کاربری ساده و خالص گوگل هستند. علاوه بر این می‌تواند برای کاربرانی که به دنبال ارائه آپدیت‌های امنیتی و نرم افزاری طولانی مدت هستند و قصد ندارند گوشی خود را به این زودی‌ها عوض کنند گزینه ایده‌آلی باشد.

 

تماشای ویدیو با کیفیت عالی در کانال یوتیوب دیجیاتو

 

طراحی و کیفیت ساخت

نوکیا ۲.۳

نوکیا ۲.۳ در سه رنگ بژ، فیروزه‌ای و خاکستری روانه بازار شده است. مدل که در اختیار داریم خاکستری است که در پایین قاب پشتی و فریم اطراف رنگ تیره‌تر ذغالی دارد و با رسیدن به بالای گوشی کم‌کم به خاکستری متمایل می‌شود. نمای جلویی گوشی شبیه به بیشتر گوشی‌های اقتصادی این روزهای بازار است؛ نمایشگری با ناچ قطره‌ای که میزبان دوربین سلفی است و در گوشه‌های نمایشگر هم حاشیه‌های نه چندان ظریف به چشم می‌خورد. در حاشیه پایینی بزرگ گوشی هم علامت نوکیا خودنمایی می‌کند. قاب پلاستیکی پشت و اطراف گوشی در کل با کیفیت به نظر می‌رسد و زاویه‌های گوشه‌ها در کنار ضخامت نه چندان بالا و بافت راه راه پشتی موجب شده نوکیا ۲.۳ به خوبی در دست بنشیند و حس لیز خوردن‌ش را نداشته باشید.

فریم سمت راست گوشی میزبان کلیدهای پاور و ولوم است. در سمت چپ هم کلید فعال کردن دستیار صوتی گوگل در کنار درگاه کارت حافظه و سیم‌کارت به چشم می‌خورد. نکته عجیب در مورد درگاه این است که کمی فرو رفته در جای خود قرار می‌گیرد و به همین دلیل نظم این بخش را کمی به هم می‌ریزد. بخش پایین قاب هم میزبان درگاه میکرو USB و سوراخ‌های میکروفن و اسپیکر است و در لبه بالایی پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون قرار گرفته است.

نوکیا ۲.۳

در میانه قاب پشتی علامت نوکیا به رنگ نقره ای و با ۹۰ درجه چرخش خودنمایی می کند و در بالا هم ماژول دوربین اصلی دوگانه تعبیه شده است. خوشبختانه ماژول دوربین برآمده نیست و تنها فلش در حد بسیار کمی بالاتر از بقیه ماژول‌ها قرار گرفته؛ در واقع آن قدر کم (حدود ۰.۰۲ میلی‌متر) که هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند و احتمال نیازی نیست نگران آسیب دیدن یا خش افتادن اجزای دوربین‌ها باشید. در پایین قاب پشتی نوشته‌های مختلف از جمله مدل گوشی در چند خط به چشم می‌خورد که با وجود کم رنگ بودن اما توی ذوق می‌زند. قاب پشتی همچنین خبر از یک کمبود مهم می‌دهد و آن فقدان حسگر اثر انگشت است. با این حال نوکیا سیستم تشخیص چهره دو بعدی را برای این گوشی در نظر گرفته که صرف‌نظر از امنیت پایین و گاه نشناختن چهره، می‌تواند کارتان را راه اندازد. در کل باید گفت که نوکیا ۲.۳ طراحی قابل قبولی دارد و در دست راحت و متعادل احساس می‌شود.

نمایشگر

نوکیا ۲.۳

نمایشگر ۶.۲ اینچی نوکیا ۲.۳ با استانداردهای امروزی ابعاد مناسبی دارد اما با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل یا به عبارتی +HD چندان با کیفیت دیده نمی‌شود و بزرگی پیکسل‌ها گاه به چشم می‌آید. روشنایی نمایشگر در حالت خودکار و در زیر نور خورشید متوسط است ولی زمانی که مقدار آن را به طور تنظیم دستی کنید حداکثر روشنایی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. زاویه دید نمایشگر به ویژه در نور شدید اما چنگی به دل نمی زند و وقتی که از گوشه‌ها به نمایشگر نگاه می‌کنید روشنایی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

از آن جایی که نوکیا ۲.۳ با اندروید وان به دست کاربران می‌رسد تنها تنظیمات ساده نمایشگر را در اختیارتان می‌گذارد. یکی از این قابلیت‌ها نایت لایت است که در شب و نزدیک زمان خوابیدن، نور آبی را کاهش می‌دهد. تم تیره و تغییر وایت بالانس هم از دیگر تنظیمات این بخش هستند. در کل باید گفت که نمایشگر نوکیا ۲.۳ در مقام یک گوشی اقتصادی کیفیت و روشنایی قابل قبولی دارد.

نرم‌افزار و رابط کاربری

نوکیا ۲.۳

همراه شدن نوکیا ۲.۳ با اندروید وان (نسخه ۱۰) یکی از مهم‌ترین مزایای این گوشی‌ است. اندروید وان اولین بار در هندوستان رونمایی شد و در ابتدا قرار بود گوشی‌های هوشمند اقتصادی را هدف قرار دهد. اما در طول سال‌ها تکامل پیدا کرد و حالا در گوشی‌های پیشرفته‌تر هم دیده می‌شود. اندروید وان تجربه‌ای مشابه اندروید خام را در اختیارتان می‌گذارد و به همین دلیل اگر پوسته‌های شرکت‌های مختلف را می‌پسندید در نوکیا ۲.۳ مجبور می‌شوید به سراغ پوسته‌های ثالث بروید.

اما اندروید وان به ویژه در گوشی‌های اقتصادی مزیت‌هایی دارد. نوکیا در مورد این گوشی تضمین می‌دهد که از زمان عرضه به بازار به مدت ۲ سال آپدیت‌های نرم‌افزاری ارائه کند و تا ۳ سال هم به روز رسانی‌های امنیتی را برای این گوشی به دست کاربران برساند. اهمیت این موضوع در این است که به طور معمول بسیاری از شرکت‌ها به آپدیت کردن طولانی و مداوم گوشی‌های اقتصادی خود ادامه نمی‌دهند و کاربران پس از مدتی اندک باید با مشکلات متعدد امنیتی و نرم‌افزاری گوشی‌های ارزان قیمت خود کنار بیایند. از طرف دیگر اندروید وان در مقایسه با نسخه‌های دستکاری شده اندروید روان‌تر و کم دردسرتر اجرا می‌شود و از این لحاظ هم برای گوشی‌های اقتصادی ایده‌آل است. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت‌‌های اندروید خام، وان و گو این مطلب را مطالعه کنید.

image

در نوکیا ۲.۳ با سوایپ به بالا در صفحه هوم به لیست اپلیکیشن‌ها دسترسی پیدا می‌کنید. همچنین در پایین صفحه هوم نوار جستجوی گوگل به چشم می‌خورد که البته امکان مخفی کردن یا غیر فعال کردن آن را ندارید مگر این که دست به دامن لانچرهای متفرقه دیگر شوید. در صفحه سمت چپ هوم اسکرین هم فیدهای خبری قابل مشاهده هستند که البته در صورت تمایل می‌توانید این صفحه را به طور کامل غیر فعال کنید.

همان طور که از اندروید وان انتظار می‌رود شاهد هیچ‌گونه اپلیکیشن اضافه و آزار دهنده نیستیم و HMD Global، شرکت سازنده گوشی‌های نوکیا تنها یک اپلیکیشن My Phone را به گوشی اضافه کرده که امکانات محدودی از جمله سلامت گوشی و اپلیکیشن‌های پیشنهادی را در اختیارتان می‌گذارد که هیچ کدام‌شان ضروری نیستند. با این حال در صورت تمایل می‌توانید اپ را غیر فعال کنید اما امکان حذف آن را ندارید.

در کل باید گفت که رابط کاربری نوکیا ۲.۳ نرم و روان اجرا می‌شود ولی زمانی که حتی یک برنامه سنگین از جمله یک بازی در پس زمینه در حال اجرا باشد، رابط کاربری با لگ و تاخیر مواجه می‌شود. علاوه بر این در کل زمان لود شدن بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌ها طولانی‌ است. به نظر می‌رسد مقصر این موضوع حافظه داخلی کم سرعت گوشی باشد.

سخت‌افزار

نوکیا ۲.۳

نوکیا ۲.۳ قلب کوچکی دارد. چیپست مدیاتک هلیو A22 نه خیلی جدید است و نه قدرتمند، اما از پس وظایف ساده بر می‌آید. یکی از موارد عجیبی که در مشخصات نوکیا ۲.۳ به چشم می‌خورد رم ۲ گیگابایتی است؛‌ در حالی که گوشی نوکیا ۲.۲ که ۶ ماه قبل‌تر از ۲.۳ معرفی شده بود در مدلی با رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی هم روانه بازار شده است. البته تفاوت‌های مشخصات این دو گوشی شامل موارد دیگری هم هست. مدل قبلی نمایشگر کوچکتر ۵.۷ اینچی، در کنار باتری کم ظرفیت‌تر ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و از دوربین پشتی عمق سنج بی‌بهره است. علاوه بر این به دلیل ابعاد کوچکتر حدودا ۳۰ گرم وزن کمتری دارد. به این ترتیب می‌توان گفت که از نظر مشخصات سخت‌افزاری هر یک از این دو گوشی، مزایایی دارند.

برای بررسی توان سخت‌افزاری نوکیا ۲.۳ بنچمارک‌های گیک‌بنچ و پی‌سی‌مارک را اجرا کردیم و متاسفانه گوشی موفق به اجرای بنچمارک انتوتو نشد. در ادامه بنچمارک‌های این گوشی را مشاهده می‌کنید.

نوکیا ۲.۳

مدیاتک هلیو A22 عملکردی نزدیک به اسنپدراگون ۴۲۹ (در گوشی‌هایی از جمله نوکیا ۳.۲) دارد. این چیپست در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ ۴.۴ نزدیک به اسنپدراگون ۴۲۹ می‌ایستد و در تنها در حدود ۵ تا ۱۰ درصد ضعیف‌تر عمل می‌کند. در تست پی‌سی مارک اما حدود ۱۰ درصد از رقیب جلو می‌افتد. برای بررسی کارایی پردازشگر گرافیکی PowerVR GE8320 هم به سراغ اپلیکیشن تری‌دی‌مارک رفتیم.

نوکیا ۲.۳

در تست‌‌های گرافیکی اما حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد کارایی پایین‌تری نسبت به اسنپدراگون ۴۲۹ با پردازشگر گرافیکی  آدرنو ۵۰۴ دارد. در کل باید گفت که نوکیا ۲.۳ توان اجرای روان و پر جزئیات جدیدترین بازی‌های روز را ندارد و اساسا نباید هم توقع بالایی از چیپست نه چندان قوی و رم کم حجم آن داشته باشید؛‌ ولی اگر به بازی‌های ساده‌تر قناعت می‌کنید می‌تواند راضی‌تان کند. در تجربه‌ای که از بازی با گوشی داشتیم Real Racing 3 با جزئیات کم و نرخ فریم پایین اما قابل قبول اجرا شد. بازی با کیفیت آسفالت ۹ هم با نرخ فریم کم و کیفیت پایین اجرا شد اما بعد از حدود ۲ دقیقه احتمالا به دلیل کمبود رم به طور خودکار از بازی خارج شد. در مورد گرم شدن گوشی حین بازی هم نیازی نیست نگران باشید؛ چون نوکیا ۲.۳ چندان داغ نمی‌شود و دستتان را آزار نمی‌دهد.

امکانات ارتباطی نوکیا ۲.۳ مشابه بیشتر گوشی‌های اقتصادی در این رده قیمت محدود است. وای‌فای گوشی از استانداردهای b/g/n پشتیبانی می‌کند اما از آنجایی که تک بانده است نباید انتظار سرعت بالایی را داشت. علاوه بر این از شبکه‌های مخابراتی LTE با حداکثر سرعت دانلود و آپلود ۱۵۰ و ۵۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند که برای یک گوشی اقتصادی کافی است. نوکیا ۲.۳ همچنین به رادیوی اف‌ام و بلوتوث ۵.۰ مجهز شده و از موقعیت‌یابی مبتنی بر GPS، گلوناس و بیدو هم پشتیبانی می‌کند.

کیفیت صدا

نوکیا، گوشی اقتصادی خود را به اسپیکر تکی در فریم پایینی مجهز کرده است. کیفیت این اسپیکر برای یک گوشی ارزان قیمت خوب و حجم صدا هم کافی است؛‌ اما صداهای تریبل کمی ضعیف پخش می‌شود و تقریبا هیچ صدای بیسی به گوش نمی‌رسد. خروجی ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم کیفیت معمولی دارد و ولوم کمی پایین‌تر از انتظار است. منوی تنظیمات هم گزینه‌های چندانی را برای بهبود کیفیت صدا در اختیارتان قرار نمی‌دهد و تنها می‌توانید با فعال کردن گزینه BesLoudness‌ حداکثر ولوم اسپیکر را کمی افزایش دهید.

دوربین

نوکیا ۲.۳

نوکیا ۲.۳ از نظر تنوع و تعداد دوربین‌ها کمی فقیر است، البته نه به اندازه آیفون SE جدید. به هر حال با یک گوشی کاملاً اقتصادی طرف هستیم و باید در همین حد از آن انتظار داشته باشیم. این گوشی ۳ دوربین دارد که یکی از آنها تقریبا دکوری است و بهتر است فقط روی دو دوربین اصلی و سلفی برای عکاسی حساب کنید. در ادامه مشخصات دوربین‌های نوکیا ۲.۳ را می‌بینید.

  • دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، سنسور ۱/۳.۱ اینچی، ضریب اف ۲.۲، فوکوس خودکار
  • دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی، ضریب اف ۲.۴
  • دوربین عمق سنج ۲ مگاپیکسلی

با توجه به اندازه سنسور اصلی نباید انتظار ثبت تصاویر خارق‌العاده از این گوشی داشت، به خصوص در محیط‌های نسبتاً تاریک. البته فراموش نکنیم که نوکیا ۲.۳ به عنوان یکی از خوش قیمت‌ترین محصولات بازار برای عکاسی ساخته نشده است.

رابط کاربری دوربین نوکیا ۲.۳ کاملاً ساده و به دور از پیچیدگی طراحی شده. از نوار پایین صفحه اصلی به سه حالت عکس، ویدیو و پرتره دسترسی دارید. بالای صفحه هم تنظیمات فلاش، HDR و تایمر و دکمه دسترسی به منوی اصلی تنظیمات را می‌بینید. در منوی تنظیمات گوشی هم تقریباً هیچ گزینه خاصی وجود ندارد. از دکمه پایین و سمت چپ صفحه می‌توانید به چهار حالت دیگر عکاسی یعنی گوگل لنز، پانوراما، تایم لپس و عکاسی با کادر مربع برسید.

نوکیا ۲.۳

اگر حالت پرتره را انتخاب کنید، چند آیکون برای انتخاب نوع بوکه در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین اسلایدری برای تنظیم عمق میدان مصنوعی از ۰ تا ۱۰ را می‌بینید. دکمه دیگری هم پایین و سمت چپ قرار گرفته که با استفاده از آن می‌توانید مقدار زیباسازی چهره را تنظیم کنید.

دوربین اصلی نوکیا ۲.۳ در نور کافی و شرایط ایده‌آل، کیفیت قابل قبولی دارد. عکس‌ها در اکثر شرایط با دقت و جزئیات مطلوب ثبت می‌شوند و رنگ‌ها هم کم و بیش راضی کننده هستند. البته غلظت رنگ‌ها به شدت به کادر تصویر بستگی دارد، یعنی گاهی اوقات با رنگ های فوق‌العاده جذاب و زنده روبرو هستیم و گاهی اوقات هم بالعکس. برای فوکوس روی سوژه‌های نزدیک هم به کمی آزمون و خطا نیاز دارید اما معمولاً با کمی حوصله می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید. در ادامه چند تصویر ثبت شده با دوربین اصلی نوکیا ۲.۳ را می‌بینید.

یکی از نقاط قوت اصلی دوربین نوکیا ۲.۳ عملکرد حالت HDR است. این قابلیت به شکل پیش فرض روی حالت خودکار قرار گرفته و معمولاً خودش فعال می‌شود، اما پیشنهاد می‌کنم از نوار بالای اپ دوربین، آن را همیشه فعال کنید. تفاوت عکس‌ها بین دو حالت HDR خاموش و روشن از زمین تا آسمان است. برای نمونه به تصویر زیر نگاه کنید.

image

همان‌طور که گفتم دوربین عمق سنج ۲ مگاپیکسلی نوکیا ۲.۳ دکوری است و کار خاصی انجام نمی دهد. پرتره گرفتن با این گوشی کار سختیست و نتیجه کار هم خیلی خوب از آب در نمی‌آید. گاهی اوقات دوربین در تشخیص چهره با مشکل مواجه شده و شما را سر کار می‌گذارد؛ یعنی ابتدا پیام می‌دهد که کمی دورتر بروید، بعد دوباره پیام می‌دهد که نزدیک‌تر بیایید و این دور باطل تا نهایتِ حوصله شما ادامه خواهد یافت. گاهی اوقات، به‌خصوص اگر دو چهره در تصویر حضور داشته باشند، سر و صورت فرد دوم به شکل ناشیانه برش خورده و روی بدن کاملاً محوِ او چسبنانده می‌شود. با این حال پس از تکرار عکاسی ممکن است موفق شوید پرتره بگیرید که اگرچه عالی نیست، ولی قابل استفاده است. در محیط تاریک بهتر است اصلاً پرتره نگیرید.

نوکیا ۲.۳ نوکیا ۲.۳

دوربین اصلی نوکیا ۲.۳ برای عکاسی شبانه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که البته تقصیری هم ندارد، چون این گوشی برای عکاسی ساخته نشده است. در محیط تاریک معمولاً با نویز بالا، مشکلات در فوکوس و کاهش محسوس جزئیات و غلظت رنگ روبرو هستیم. در ادامه چند تصویر ثبت شده با این گوشی در محیط تاریک را می‌بینید.

گاهی اوقات با استفاده از فلاش می‌توانید مشکل فوکوس و جزئیات عکس را حل کنید. البته هنگام عکاسی از سوژه‌های نزدیک با فلاش، ممکن است نورسنجی به هم بریزد و بخش‌هایی از تصویر بسوزد. البته این مشکل با تکرار عکاسی حل خواهد شد.

image

دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی هم در حد و اندازه خودش نیاز شما را برطرف می‌کند. این دوربین در نور کافی عکس‌های خوبی می‌گیرد ولی بهتر است حالت پرتره را فعال نکنید چون در این صورت بخشی از بازه دینامیکی را از دست می‌دهید. در محیط تاریک اما نویز شدیدی تصاویر را فرا می‌گیرد.

نوکیا ۲.۳ نوکیا ۲.۳ نوکیا ۲.۳

هر دو دوربین اصلی و سلفی نوکیا ۲.۳ هم با کیفیت 1080p فیلم‌برداری می‌کنند. ویدیوها اما کیفیت چندان بالایی ندارد و پر از لرزش و نویز هستند. مشکل دیگر فیلم‌برداری گوشی تغییر ناگهانی وایت بالانس و روشنایی است که حتی در کادرهای ثابت هم به چشم می‌خورد.

در مجموع با توجه به رده قیمتی نوکیا ۲.۳، کیفیت دوربین اصلی و سلفی این گوشی را می‌توان کاملاً قابل قبول دانست. بعید است گوشی‌های اقتصادی دیگر بتوانند تصاویری بهتر از این محصول نوکیا بگیرند.

باتری و شارژر

نوکیا ۲.۳

نوکیا این گوشی اقتصادی را به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده که با توجه به چیپست نه چندان قدرتمند و نمایشگر با رزولوشن پایین انتظار می‌رود شارژدهی باتری خوبی داشته باشد. در عمل هم همین طور است و نوکیا ۲.۳ با یک بار شارژ می‌تواند حداقل یک روز کار را دوام بیاورد و با استفاده‌های معمول حتی تا ۲ روز همراهتان باشد.

نوکیا ۲.۳

در تست باتری پی سی مارک نوکیا ۲.۳ توانست به مدت ۱۵ ساعت مداوم زیر فشار نسبتا سنگین و با روشنایی نمایشگر ۵۰ درصد و وای‌فای روشن دوام بیاورد که عدد بسیار خوبی محسوب می‌شود. اما موردی که نا امیدمان کرد شارژ ضعیف ۵ واتی در جعبه گوشی بود که از پس تغذیه کوتاه مدت باتری پر ظرفیت نوکیا ۲.۳ بر نمی‌آید. در صورتی که بخواهید از این شارژر استفاده کنید باید مدت ۳ ساعت و ۵۰ دقیقه را برای شارژ ۰ تا ۱۰۰ درصد صبر کنید. البته زمانی که گوشی را با یک شارژر ۱۰ واتی شارژ کردیم این زمان حدود نیم ساعت کاهش یافت که باز هم طولانی محسوب می‌شود.

سخن پایانی

نوکیا ۲.۳

نوکیا ۲.۳ یک گوشی اقتصادی خوش قیمت است که تا مدت‌ها خیالتان را از بابت دریافت آپدیت‌های امنیتی راحت می‌کند. علاوه بر این بهره‌مندی از اندروید وان این گوشی را به یکی از بهترین ارزان قیمت‌های بازار بدل می‌کند. مثل بیشتر گوشی‌های این رده، از چیپست، نباید انتظار چندان بالایی داشت اما از رم ۲ گیگابایتی گوشی نمی‌توان به راحتی گذشت؛ آن هم در حالی که برخی از گوشی‌های اقتصادی نزدیک به نوکیا ۲.۳ (از جمله مدل قدیمی‌تر نوکیا ۲.۲) رم ۳ گیگابایتی دارند.

دیگر نقطه ضعف مهم، فقدان حسگر اثر انگشت است. البته نوکیا سیستم تشخیص چهره دو بعدی را برای این گوشی در نظر گرفته که می‌تواند کار راه انداز باشد ولی روی امنیت و دقت‌ش چندان نمی‌توان حساب کرد. اگر به دنبال یک گوشی ارزان قیمت هستید که برای سال‌ها آپدیت‌های امنیتی را دریافت کند و در عین حال دوربین مناسب و شارژدهی باتری خوبی داشته باشد نوکیا ۲.۳ می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

خرید نوکیا ۲.۳ با رم ۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت

مزایا
  • تضمین دریافت آپدیت‌های نرم افزاری تا ۲ سال و امنیتی تا ۳ سال
  • مجموعه دوربین قابل قبول برای یک گوشی اقتصادی
  • خوش قیمت نسبت به مشخصات و امکانات
  • اندروید وان
  • کیفیت بدنه قابل قبول
  • شارژدهی باتری خوب
معایب
  • فاقد حسگر اثر انگشت
  • کاهش کیفیت نمایشگر از زوایای کناری
  • رم کم ظرفیت
  • چیپست ضعیف
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • مرصاد
    مرصاد | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    من خودم دارمش و به نظرم یک آشغاله چطوره که موقعی که شاهین2 رو نقد کردین اونم با اون قیمت خوبش دوربین 48مگاپیکسلی و حافظه سریع هر چی از دهنتون در اومد بهشون گفتین آخرم گفتین اگر میخواهید اگر از تولید ملی حمایت کنید بخرید حالا نوکیا2.3زباله شد خوب تازه به حسگر تشخیص چهره کند و آشغالش هم اشاره نکردیم که تو بیشتر شرایط چهره رو تشخیص نمیده و بعد از مدتی هم از کار میفته و مجبورتون می‌کنه هر روز چندین بار تنظیمش کنید.دلم خنکشد?اینم برای برنامتون?

  • آریا
    آریا | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    دوتا آفرین به شما
    اولیش برای اینکه بالاخره از هواوی کشیدید بیرون و به یک برند بدرد بخور و مطمئن پرداختید.
    دومیش هم به خاطر لینک یوتوب

    • Mehrdad A.S.H
      Mehrdad A.S.H | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

      برند نوکیا وقتی هنوز استیو جابز آیفون رو معرفی نکرده بود پادشاه گوشی ها بود بعدش که ورشکست شد و مایکروسافت خریدش و چندین سال حق تولید گوشی نداشت ، الان هم بهتره شما از روی بی تجربگی و تعصب راجع به هواوی صحبت نکنید شاید یه زمانی هواوی محصولاتش کیفیت خوبی نداشتن ولی از حدود دو سال پیش با معرفی میت ۲۰ و بعدش پی ۳۰ پرو انقلابی در صنعت گوشی ها رخ داد به خاطر پیشرفته بودن و با کیفیت بودن محصولاتش هم تحریم شد چون شرکتهایی نظیر اپل و سامسونگ ترسیدن که بازار رو از دست ندن ، ولی الان همه میدونن که محصولات هواوی چه لپتاپ چه تبلت و چه گوشی هاش با کیفیت ترین و پیشرفته ترین محصولات روز بازار هستن

      • Amin8
        Amin8 | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

        داداچ یه سرچی تو همین دیجیاتو بزنی میفهمی که تحریم آمریکا اصلا ربطی به گوشی هاش نداره? سامسونگ هم ما نشنیدیم اصلا هواوی رو تحریم کنه? ? نکته دیگه اینکه اره با اینکه از هواوی متنفرم ولی گوشی هاش خیلی خوبن شکی نیست ولی شما تو سخنانت به لپ تاپ هم اشاره نمودی که باید یه سمع و نظر داش گلم برسونم که دربرابر ایسوس لنوو اچ‌پی و ... مگسی هم نیست
        لطفا احساسی برخودد ننمایید پلیز? ?

  • alir3za
    alir3za | ۲۳ تیر ۱۳۹۹

    یه مشکل اساسی که داره اینه که اندرویدش ۳۲ بیتیه

  • Mahyar
    Mahyar | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

    این دور باطل تا نهایت حوصله شما ادامه خواهد یافت????
    بررسیاتون خیلی خوبن امیدوارم همینطوری ادامه بدید

مطالب پیشنهادی