ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برنامه مدیتیشن
نرم افزار و اپلیکیشن

آشنایی با اپ Headspace؛ آرامش روح و تن با مدیتیشن

[این مقاله در تاریخ 22 تیر 1399 به‌روزرسانی شده است] دست خودمان نیست. هر چقدر هم آرامش داشته باشیم، همیشه چیزی یا کسی هست که بخواهد این آرامش را بر هم بزند، و این روزها ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰
[این مقاله در تاریخ 22 تیر 1399 به‌روزرسانی شده است]

دست خودمان نیست. هر چقدر هم آرامش داشته باشیم، همیشه چیزی یا کسی هست که بخواهد این آرامش را بر هم بزند، و این روزها قرعه به نام کرونا افتاده که به بزرگترین دشمن آرامش مردم دنیا تبدیل شود. اما در شرایطی که تنش و اتفاقات بد از در و دیوار بر سرمان می‌بارد برای حفظ آرامش روح و تن باید چه کرد؟

بسیاری در مواقع این چنینی «مدیتیشن» را تکنیک مؤثری برای خوشحال و آرام ماندن می‌بینند؛ روشی که از 1500 سال پیش از میلاد مسیح در شرق آسیا و به شیوه سنتی انجام می‌شده و صورت مدرن و به تأیید علم پزشکی رسیده‌اش 300 سال است که به طور دقیق برای درمان بسیاری از امراض جسمی-روحی به کار می‌رود. Headspace که امروز با آن آشنا می‌شوید نماینده‌ای است از تکنیک مراقبه مدرن در عصر تکنولوژی روی گوشی‌های موبایل شما.

اپلیکیشن‌هایی که به مدیتیشن می‌پردازند کم نیستند و طی این سال‌ها اسم و رسمی برای خودشان به هم زده‌اند، اما هیچ کدام به اندازه Headspace موفق نبوده‌اند. دلیل چه بوده؟ برای دانستن چرایی موفقیت این اپلیکیشن کلمه دلیل کافی نیست. بلکه باید «دلایل» را یکی یکی با هم بشماریم.

برنامه مدیتیشن

اولین و مهم‌ترین دلیل گستردگی و تنوع تکنیک‌های مراقبه‌ای است که در Headspace پیدا می‌کنید. سازندگان اپلیکیشن خودشان را «راهنمای شخصی مدیتیشن و خواب» توصیف می‌کنند و برای همین، بسته به سن و جنس و شرایط افراد تمرین‌های ویژه‌ای طراحی کرده‌اند که باید به طور روزانه انجامشان داد. مثلا یک پکیج تمرین به گذر از شرایط سخت اختصاص پیدا کرده، یکی برای غلبه بر خشم و ناراحتی و دیگری به حفظ تمرکز و آرامش در محل کارتان کمک می‌کند.

اما شاید برایتان جالب باشد که این تمرینات به چه شکلی هستند؟ همینجا باید بگویم که برای استفاده کردن از Headspace باید به زبان انگلیسی تسلطی در حد متوسط داشته باشید چرا که بعضی تمرینات با صدای گوینده (که انتخاب زن و مردش به دست خودتان است) اجرا می‌شوند و شما باید با گوش دادن به حرف مربی، کارهایی که می‌گوید را انجام بدهید.

فرمان‌های مربی خیلی ساده‌اند. این که چطور و با چه ریتمی نفس بکشید، به یک سری چیزها «فکر کنید» و موقعیت‌هایی را برای خودتان تجسم کنید، یا این که چند دقیقه‌ای را به موزیک‌ها و صوت‌های آرامش‌بخش گوش بدهید که از نظر علمی تأثیر مثبت آن‌ها بر روی مغز انسان اثبات شده. باورتان نمی‌شود که همین تمرین‌های ساده چند دقیقه‌ای چه تأثیر بزرگی روی جسم و روان‌تان دارند!

برنامه مدیتیشن

 

اما تکنیک‌های کمک به خواب بهتر هم در Headspace حضور دارند. اگر از مشکل بی‌خوابی رنج می‌برید، Headspace پکیج‌های ویژه‌ای را به حل این مشکل اختصاص داده. بعضی تمرینات با گفتن قصه‌های شبانه تلاش می‌کنند که شما را از نظر ذهنی برای خواب آماده کنند. در مقابل یک سری تمرین تنفس هم هست که روی آمادگی فیزیکی شما برای خواب کار می‌کنند.

و در نهایت موسیقی‌های آرامش‌بخش شبانه را دارید که با تکیه بر یک سری اصول پزشکی تأثیر مستقیمی روی بهتر به خواب رفتن شما دارند. خوبی Headspace این است که تمرینات مدیتیشن خود را به صورت قدم به قدم و قابل پیگیری و ارزشیابی طراحی کرده تا کاربر بتواند میزان پیشرفت خودش در اپلیکیشن را بسنجد.

Headspace اپلیکیشنی است که به سختی می‌توان از کار آن ایراد گرفت. البته گاهی مشکلاتی در دانلود تمرینات به وجود می‌‌آید، و ظاهرا طراحی جدید اپ که مدت زیادی از ارائه‌اش نگذشته خیلی به مذاق طرفداران قدیمی خوش نیامده. ولی به طور کلی نمی‌شود کتمان کرد که Headspace در برآورده کردن شعارهایش به میزان زیادی موفق بوده است.

این اپلیکیشن را می‌توانید در پلتفرم iOS و اندروید تجربه کنید. توجه داشته باشید که فقط تا جای خاصی می‌توانید به طور رایگان از تمرینات استفاده کنید و بعد از آن مجبور به پرداخت ماهیانه خواهید بود. با این حساب توصیه می‌کنیم  برای استفاده حداکثری از امکانات اپلیکیشن حتما نسخه کامل Headspace را دانلود کنید.

Headspace - meditation

Headspace - meditation

سازنده: .Headspace, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 97.6 / 47 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mahyar
    Mahyar | ۲۲ تیر ۱۳۹۹

    این تبلیغش تو یوتیوب جر میده??

  • rozbeh amoei
    rozbeh amoei | ۱۵ آذر ۱۳۹۵

    برید یوگا که هم کاره مدیتیشن رو میکنه هم کاره قدرتی میکنه.

  • CATer
    CATer | ۱۵ آذر ۱۳۹۵

    چقدر خوبه که بعد از اون مطلب مدیتیشن، یه نرم افزار مربوطه رو هم معرفی کردید
    خدا قوت ?

مطالب پیشنهادی