ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری مایکروسافت و گوگل برای انتشار اپ‌های مبتنی بر وب PWA در پلی استور

مایکروسافت در حال همکاری با گوگل برای اطمینان از تعامل میان ابزارهای این دو شرکت و کمک به توسعه‌‌دهندگان برای افزودن وب اپلیکیشن‌های پیش رونده یا PWA به پلی استور است. وب اپلیکیشن پیش رونده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

مایکروسافت در حال همکاری با گوگل برای اطمینان از تعامل میان ابزارهای این دو شرکت و کمک به توسعه‌‌دهندگان برای افزودن وب اپلیکیشن‌های پیش رونده یا PWA به پلی استور است.

وب اپلیکیشن پیش رونده یا Progressive Web App یک نرم افزار تحت وب است که یک وبسایت را در قالب یک اپلیکیشن در تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌ها به نمایش می‌گذارد. در واقع نرم افزار‌های پیش رونده تلاش می‌کنند تا کاربرد یک نرم افزار بومی را ارائه دهند با این تفاوت که در قالب یک مرورگر یک وب‌سایت را به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش Thurrot، مایکروسافت درباره این همکاری اعلام کرده:

«خوشحالیم همکاری جدید میان مایکروسافت و گوگل که به نفع جامعه توسعه‌دهندگان وب است را اعلام کنیم. ابزارهای «PWABuilder» و «Bubblewrap» هم اکنون با یکدیگر کار می‌کنند تا به توسعه‌دهندگان برای افزودن وب اپلیکیشن‌های پیش رونده به پلی استور کمک کنند.»

PWABuilder یکی از ابزارهای مایکروسافت است که امکان تولید PWA از وب‌سایت‌های موجود و انتشار آن‌ها در فروشگاه‌های اپلیکیشن را فراهم می‌کند. Bubblewrap ابزار و کتابخانه گوگل بوده که برای تولید و مجوز پکیج‌های پلی استور از PWA مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پس از ماه‌ها همکاری، دو شرکت در ادغام ابزارها به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده‌اند. به گفته مایکروسافت، PWABuilder از Bubblewrap استفاده می‌کند که به توسعه‌‌دهندگان امکان می‌دهد که PWA با پشتیبانی از استاندارد جدید شورتکات‌های وب را در پلی استور منتشر کنند.

مایکروسافت

ابزار مایکروسافت از طیف وسیعی از گزینه‌های فعالیت وب قابل اعتماد پشتیبانی می‌کند که نتیجه آن عملکرد بهتر PWA در سیستم عامل اندروید خواهد بود. توسعه‌دهندگان هم می‌توانند نوار وضعیت و نوار ناوبری در PWA را با استفاده از PWABuilder شخصی سازی کنند. علاوه بر این امکان تغییر نام لانچر، کلیدهای ورود، پشتیبانی از پوش نوتیفیکیشن عمیق‌تر، پکیج آیدی و ویژگی‌های دیگر وجود دارد.

مایکروسافت اعلام کرده:

«گوگل و مایکروسافت در حال همکاری با یکدیگر برای تبدیل وب به یک پلتفرم اپ کاربردی‌تر هستند. ما همچنین در پروژه Fugu با گوگل همکاری می‌کنیم تا ویژگی‌های جدید پلتفرم وب را به سوی استانداردسازی ببریم تا همه از آن سود ببرند.»

انتظار می‌رود این همکاری با استقبال مناسبی از سوی توسعه‌دهندگان روبه‌رو شود و در آینده شاهد PWAهای زیادی در پلی استور باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی