ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ازنوم پالادیوم معرفی می‌شود؛ رقیبی ایتالیایی برای رولزرویس و مرسدس میباخ

شرکت ایتالیایی ازنوم اتوموتیو (Aznom Automotive) اخیرا تصاویر و طرح‌های اولیه از یک اتومبیل بسیار خاص را منتشر کرده‌ است. این خودرو که با همکاری استودیوی کامال (Camal) طراحی شده، پالادیوم (Palladium) نام دارد و برداشت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

شرکت ایتالیایی ازنوم اتوموتیو (Aznom Automotive) اخیرا تصاویر و طرح‌های اولیه از یک اتومبیل بسیار خاص را منتشر کرده‌ است. این خودرو که با همکاری استودیوی کامال (Camal) طراحی شده، پالادیوم (Palladium) نام دارد و برداشت سازنده از یک مدل فوق لوکس و اشرافی در آینده را به نمایش می‌گذارد.

ازنوم پالادیوم

ازنوم اتوموتیو برای توصیف کانسپت پالادیوم از عبارت خودروی لوکسِ غیرعادیِ همه‌جارو استفاده کرده است. این اتومبیل در واقع ترکیبی از یک شاسی‌بلند و سدان بوده و به لطف ارتفاع زیاد کف اتاق از سطح زمین، توانایی عبور از انواع مسیرهای آفرود را دارد.

با 6 متر طول بدنه پالادیوم کاملا کشیده و بزرگ دیده می‌شود. به گفته ایتالیایی‌ها این خودرو در فاز نهایی با برخی تکنیک‌ها که ریشه در گذشته دارند، تولید خواهد شد؛ شکل‌دهی پنل‌های بدنه با دست یکی از تکنیک‌هایی است که به آن اشاره شده است.

گفته می‌شود در ساخت این اتومبیل از پلتفرم یکی از مدل‌های در حال تولید استفاده شده است

از لحاظ نمای ظاهری، فرم جلوپنجره و چراغ‌های اصلی پالادیوم تا حدودی محصولات رولزرویس را در ذهن تداعی می‌کند، البته مشخص نیست که آیا درهای این خودرو هم خلاف جهت هم باز می‌شوند یا خیر. پالادیوم در نمای جانبی به خاطر کلاس نوظهوری که در آن قرار دارد، از استایل کاملا متمایزی برخوردار است. تکمیل‌کننده تمایز، ستون C بسیار ضخیم و تورم زیاد گلگیر عقب است که پالادیوم را خودرویی عضلانی و قدرتمند نشان می‌دهند.

همانند اکثر مدل‌های جدید، ازنوم پالادیوم هم در نمای عقب از چراغ‌های باریک سرتاسری سود می‌برد. حجم‌پردازی‌های عمیق در زیر چراغ‌ها به همراه دو خروجی بزرگ اگزوز و دیفیوزر سرتاسری از ویژگی‌های شاخص این اتومبیل منحصر بفرد در قسمت عقب هستند.

پروژه پالادیوم دو سال پیش شروع شده و اینک در فاز نهایی تولید به سر می‌برد

آنطور که ازنوم اتوموتیو اعلام کرده، نیروبخش پالادیوم یک موتور توئین توربو (احتمالا V8) خواهد بود. این موتور توانایی تولید 671 اسب بخار قدرت را دارا بوده و نیروی تولیدی توسط آن بسته به سفارش مشتری به یک یا هر دو محور منتقل خواهد شد. متاسفانه درباره سایر مشخصات فنی پالادیوم فعلا اطلاعاتی منتشر نشده است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، نسخه نهایی پالادیوم سپتامبر امسال (شهریورماه) پرده‌برداری خواهد شد. شایان ذکر است در نمایشگاه خودروی پکن 2018 مرسدس مایباخ هم از کانسپتی با فرم اتاق مشابه رونمایی کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی