ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان جهانی بهداشت خواستار اتخاذ اقدامات تهاجمی در مبارزه با ویروس کرونا شد

سازمان جهانی بهداشت از کشورها درخواست کرد تا اقدامات لازم برای کنترل ویروس کرونا را افزایش دهند. این سازمان با اشاره به اقدامات تهاجمی و موفقیت آمیز برخی کشورها گفت مهار کردن شیوع امکان پذیر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

سازمان جهانی بهداشت از کشورها درخواست کرد تا اقدامات لازم برای کنترل ویروس کرونا را افزایش دهند. این سازمان با اشاره به اقدامات تهاجمی و موفقیت آمیز برخی کشورها گفت مهار کردن شیوع امکان پذیر است.

مقامات ازبکستان به دلیل افزایش بیش از دو برابری موارد ابتلا به ویروس کرونا در شش هفته گذشته، این کشور را از جمعه هفته قبل دوباره وارد قرنطینه کردند. مقامات هنگ کنگ نیز پس از رشد سریع نرخ انتقال ویروس در این منطقه از تعطیلی مدارس از امروز (دوشنبه) خبر دادند.

«تدروس ادهانوم»، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به موفقیت آمیز بودن اقدامات کشورهایی مثل ایتالیا، اسپانیا، کره جنوبی و هند در متوقف کردن شیوع ویروس کرونا، از باقی کشورها خواست تا همانند این کشورها اقدامات تهاجمی را برای کنترل ویروس در پیش بگیرند.

ایالات متحده که با بدترین شیوع ویروس کرونا مواجه است، روز جمعه هفته گذشته ۶۴ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس را گزارش کرد و آمار مرگ و میر در آن از ۱۳۵ هزار نفر عبور کرده است. برزیل با ۷۰ هزار فوتی و ۴۵ هزار مبتلای جدید پس از آمریکا در رده دوم قرار دارد.

از ماه مارس قوانین قرنطینه در ازبکستان اعمال و در طی ماه‌های بعد رفته رفته تلطیف شد، ولی شیوع گسترده ویروس کرونا مقامات این کشور را وادار کرد تا از روز جمعه هفته گذشته دوباره حبس خانگی را اعمال کنند. پلیس تاشکند (پایتخت ازبکستان) اعلام کرد فقط به رانندگانی که «دلیلی موجه» برای ورود به این شهر مثل تحویل غذا یا وسایل ضروری دارند، مجوز رفت و آمد داده خواهد شد.

رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی، استخرها و تمامی بازارها به غیر از بازارهای مواد غذایی حداقل تا ۱ اوت (۱۱ مرداد) در ازبکستان تعطیل شدند. سفرهای درون شهری با خودروی شخصی فقط در صبح و ساعات آغازین غروب و برای انجام کارهای ضروری مثل سفر به محل کار و خرید غذا یا دارو امکان پذیر است.

در هنگ کنک نیز که کنترل ویروس کرونا به خوبی انجام شده بود، شیوع ناگهانی آن در تلاش‌های این منطقه وقفه انداخت. رستوران‌ها و کسب و کارها در حال بازگشایی بودند و زندگی به روال عادی بازمی‌گشت، اما ابتلای دستکم ۳۲ نفر در یکی از خانه‌های سالمندان و مبتلا شدن ۱۱ نفر در چندین واحد مسکونی، مقامات این منطقه را به دردسر انداخته است.

مقامات دومین شهر پرجمعیت استرالیا یعنی ملبورن نیز از روز پنج شنبه هفته گذشته بازگشت این شهر به قرنطینه را اعلام کردند. علاوه بر این در رفت و آمد مسافران نیز محدودیت اعمال خواهد شد و از امروز (دوشنبه) در هر روز تنها ۴ هزار شهروند استرالیایی و مقیم دائم مجوز ورود به این کشور را دارند که نسبت به گذشته نصف شده است.

مقامات فرانسه از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور و عبور آمار مرگ و میر از ۳۰ هزار نفر هشدار دادند.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشورها گفت: «فقط با اقدامات تهاجمی، اتحاد ملی و همبستگی بین المللی می‌توان این دنیاگیری را متوقف کرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی