ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بعد از TSMC نوبت به مدیاتک رسید؛ احتمال کاهش همکاری با هواوی تحت فشار آمریکا

جنگ تجاری میان دولت پکن و واشنگتن و تحریم‌های ایالات متحده آمریکا باعث شده TSMC فروش چیپ به هواوی را متوقف کند و حالا به نظر می‌رسد مدیاتک نیز در چنین مسیری گام برمی‌دارد. مدیاتک ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

جنگ تجاری میان دولت پکن و واشنگتن و تحریم‌های ایالات متحده آمریکا باعث شده TSMC فروش چیپ به هواوی را متوقف کند و حالا به نظر می‌رسد مدیاتک نیز در چنین مسیری گام برمی‌دارد.

مدیاتک سفارشات زیادی از سوی شرکت هواوی برای تولید تراشه‌های 5G دریافت کرده، اما ظاهرا دولت ایالات متحده آمریکا توانسته این کمپانی تایوانی را متقاعد کند که عرضه خود به هواوی را کاهش دهد.

بر اساس گزارش Gizmochina به نقل از CSLA، دولت واشنگتن می‌خواهد با جلوگیری از تامین قطعات برای هواوی، در کار این شرکت وقفه ایجاد کند و مانع از تولید دستگاه توسط آن شود. به نظر می‌رسد کوالکام قصد دارد برای این سازنده چینی قطعات تولید کند. ظاهرا کوالکام هم اکنون در حال مذاکره با دولت آمریکا با دستیابی به مجوز برای تامین تراشه‌های موردنیاز هواوی است و احتمالا این مجوز را چند روز دیگر دریافت خواهد کرد.

در حال حاضر نمی‌توان چندان به این گزارش اعتماد کرد، چرا که مدیاتک چنین موضوعی را رده کرده است. باید منتظر ماند و دید کوالکام در آینده وظیفه تولید چیپ‌های 5G هواوی را برعهده می‌گیرد یا خیر، البته چنین موضوعی به تصمیم دولت آمریکا بستگی دارد.

تحریم‌های آمریکا با عدم امکان دسترسی هواوی به سرویس‌های گوگل آغاز شد. گوشی‌های جدید این برند فاقد برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل هستند و همین موضوع باعث شده که این شرکت آن‌ها را HMS یا سرویس‌های موبایل هواوی وارد بازار کند.

ایالات متحده آمریکا پس از مدتی تحریم‌های هواوی را تمدید و آن‌ها را افزایش داد که شامل عدم امکان تامین تراشه‌های موردنیاز آن از سوی TSMC بود. این تحریم سرمایه‌گذاری چین در شرکت سازنده تراشه SMIC را در پی داشت. علاوه بر این، محققان چینی نیز اخیرا یک گام به تولید چیپست‌های ۵ نانومتری نزدیک شده‌اند.

باید منتظر ماند و دید جنگ تجاری میان دولت پکن و واشنگتن تا چه زمانی طول می‌کشد و کدام شرکت‌ها در آینده همکاری خود با هواوی را قطع می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Mili Sili
    Mili Sili | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    با تحریم هرچه بیشتر هواوی توسط دولت امریکا، دولت چین و شرکت های چینی بیشتر به فکر و تکاپو برای رسیدن به تکنولوژی های نیمه هادی و به خصوص پردازنده ها می افتند و قطعا در سالهای اینده شاهد خبر هایی در خصوص خودکفایی تمام چین در این عرصه خواهیم بود، عین این استراتژی پوسیده علیه کشور خودمون اعمال شده و داره میشه و با نتیجه معکوس دارن همراه میشن، الان کشور ما تو صنعت نظامی خودکفا و به راحتی نیاز های خودش و متحدینش میتونه رفع کنه ، در کلام اخر اینکه با اعمال این محدودیت ها بر علیه چین و شرکت های چینی اونها رو زودتر به مرحله خودکفایی نزدیک میکنیم

  • Mili Sili
    Mili Sili | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    با تحریم هرچه بیشتر هواوی توسط دولت امریکا، دولت چین و شرکت های چینی بیشتر به فکر و تکاپو برای رسیدن به تکنولوژی های نیمه هادی و به خصوص پردازنده ها میفتند و قطعا در سالهای اینده شاهد خبر هایی در خصوص خودکفایی تمام چین در این عرصه خواهیم بود، عین این استراتژی پوسیده علیه کشور خودمون اعمال شده و داره میشه و با نتیجه معکوس دارن همراه میشن، الان کشور ما تو صنعت نظامی خودکفا و به راحتی نیاز های خودش و متحدینش میتونه رفع کنه ، در کلام اخر اینکه با اعمال این محدودیت ها بر علیه چسن و شرکت های چینی اونهارو زودتر به مرحله خودکفایی نزدیک میکنیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی