ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سکوت ایران خودرو ادامه دارد؛ گمانه‌زنی برای قیمت 300 میلیونی K132

در حدود دو هفته پس از رونمایی پرحاشیه ایران‌خودرو کا 132، در حالی پیش فروش این محصول انجام شده است که هنوز ابهامات زیادی در خصوص این خودرو تازه وارد وجود دارد و ایران خودرو ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

در حدود دو هفته پس از رونمایی پرحاشیه ایران‌خودرو کا 132، در حالی پیش فروش این محصول انجام شده است که هنوز ابهامات زیادی در خصوص این خودرو تازه وارد وجود دارد و ایران خودرو نیز ظاهرا تمایلی برای شفاف‌سازی در این خصوص نشان نمی‌دهد.

نامشخص بودن اسم و رسم تجاری این محصول که قرار بود قبل از پیش فروش به شکل رسمی اعلام شود، همچنان به قوت خود باقی است و از سوی دیگر ایران خودرو از تحویل کا 132 برای نیمه دوم سال آینده خبر می دهد که البته با شعار داخلی سازی 94 درصدی این خودرو در مراسم رونمایی همخوانی چندانی ندارد.

از سوی دیگر اعلام پیش پرداخت 120 و 150 میلیون تومانی برای نسخه های دستی و اتوماتیک این خودرو نیز در رسانه ها به معنای قیمت گذاری 240 و 300 میلیونی این خودرو تعبیر شده است که اختلاف قابل توجهی با اعداد و ارقام اولیه اعلامی مدیران ایران خودرو دارد، اما در کمال تعجب این خودروساز در برابر انتشار این گمانه زنی‌ها سکوت اختیار کرده است.

این درحالیست که عدم شفافیت در خصوص قیمت گذاری خودروهای ثبت نامی ایران خودرو به خودی خود در حال تبدیل شدن به معضلی فراگیر است و برای مثال هنوز تکلیف مشتریان ثبت نامی دنا پلاس اتوماتیک مشخص نیست و ایران‌خودرو نیز تاکنون قیمتی را برای این خودرو اعلام نکرده است، اما چنانچه در شرایط فعلی قیمت دنا پلاس اتوماتیک را در محدوده 150 الی 170 میلیون تومان در نظر بگیریم، هضم قیمت‌های بیش از 200 میلیون تومان برای پروژه کا 132 یا همان پژو 301 ایرانیزه، بسیار سخت به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر براساس فهرست مشخصات فنی و امکانات رفاهی K132 که چند روز قبل بر روی وب سایت اصلی این شرکت منتشر شد، سامانه کنترل پایداری esp نه در نسخه دستی و نه در نسخه اتوماتیک فول آپشن این خودرو وجود ندارد، اما در کمال تعجب در تیزر معرفی این خودرو، از وجود این سامانه سخن گفته می‌شود.

مورد مشابهی نیز در خصوص پیشرانه مدل اتوماتیک وجود دارد که در ابتدا قرار بود از نوع موتور ملی توربو (ef7 tc) باشد، اما حالا در فهرست مشخصات فنی اعلامی ایران خودرو شاهد استفاده از موتور مشترک با نسخه دنده دستی (ec5) هستیم که در حدود 40 اسب بخار قدرت کمتری نسبت به نمونه توربو مذکور تولید می‌کند.

بنابراین به شکل خلاصه می توان گفت که ابهامات زیادی در خصوص پروژه K132 وجود دارد که از نام تجاری تا مشخصات فنی و آپشن های رفاهی، قیمت و زمان دقیق تحویل را شامل می‌شود و ظاهرا نیز آبی پوشان جاده مخصوص تمایلی برای شفاف سازی در این خصوص ارائه نمی‌دهند.

برای آگاهی از مشخصات فنی، آپشن های رفاهی و سایر مشخصات پروژه پرحاشیه کا 132 می توانید به این لینک مراجعه فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • جانی سینز علیه حسن دزده
    جانی سینز علیه حسن دزده | ۲۴ تیر ۱۳۹۹

    میگن وقتی یه بچه سکوت میکنه،یا کارخرابی کرده یا ول داده.حکایت اینا هم همینه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی