ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرورگر کروم
تکنولوژی

کاهش مصرف باتری و بهبود عملکرد؛ گوگل از بهینه‌سازی کروم برای مک‌او‌اس خبر می‌دهد

کروم در ماه‌های آینده منابع کمتری در مک‌ها مصرف خواهد کرد. به گفته گوگل، این مرورگر چندین بروزرسانی دریافت می‌کند که نتیجه آن کاهش مصرف باتری و افزایش عملکرد خواهد بود. نزدیک به یک هفته ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

کروم در ماه‌های آینده منابع کمتری در مک‌ها مصرف خواهد کرد. به گفته گوگل، این مرورگر چندین بروزرسانی دریافت می‌کند که نتیجه آن کاهش مصرف باتری و افزایش عملکرد خواهد بود.

نزدیک به یک هفته پیش گزارشی منتشر شد که از تست ویژگی‌ جدید در کروم برای کاهش مصرف باتری خبر می‌داد. این قابلیت که برای تمام پلتفرم‌ها شامل مک او اس در حال توسعه است، تایمر بیداری جاوا اسکریپت در صفحات وب در پس زمینه را به یکبار در دقیقه محدود می‌کند که مانع از پردازش در زمان عدم مشاهده صفحه می‌شود.

در گزارش قبلی به این موضوع اشاره شده بود که این ویژگی در نسخه بتای کروم ۸۶ در حال بررسی است و در تست‌های گوگل شارژدهی باتری تا ۲ ساعت افزایش پیدا کرده. حالا بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، گوگل چنین موضوعی را تایید کرده و خبر از تلاش برای کاهش مصرف منابع توسط مرورگر خود داده است.

«مکس کریستوف»، مدیر مهندسی مرورگر کروم در این زمینه اعلام کرده:

«من عملکرد کروم را به عنوان یک سفر و نه یک مقصد می‌بینیم. این یک سرمایه‌گذاری مداوم برای بهبود سرعت، کارایی و شارژدهی باتری است.»

کروم

کریستوف به سه بهبود مرورگر گوگل در ماه‌های آینده اشاره کرده است. علاوه بر کاهش مصرف منابع توسط تب‌ها که تاثیر زیادی روی شارژدهی باتری و عملکرد دارد، گوگل بدنبال محدود کردن قدرت مورد استفاده تبلیغات و همچنین بهینه‌سازی دیگر المان‌های درون مرورگر است.

این تغییرات علاوه بر ویندوز، به احتمال زیاد در سیستم عامل مک او اس نیز اعمال می‌شوند. گوگل زمانی شروع به بهبود دوباره مرورگر خود کرده که شرکت‌های رقیب تغییرات زیادی در مرورگرهای خود اعمال کرده‌اند. سافاری در سیستم عامل macOS Big Sur از افزونه‌ها پشتیبانی می‌کند و عملکرد آن نیز بهبود پیدا کرده است. مرورگر مایکروسافت اج کرومیوم نیز با دریافت بروزرسانی کارایی خود را افزایش می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی