ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی برای دومین ماه پیاپی بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل در جهان شد

هواوی پس از پشت سر گذاشتن سامسونگ در ماه آوریل (فروردین) توانسته عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده دنیای موبایل را در ماه می (اردیبهشت) نیز به خود اختصاص دهد. بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی «Counterpoint»، هواوی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۶

هواوی پس از پشت سر گذاشتن سامسونگ در ماه آوریل (فروردین) توانسته عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده دنیای موبایل را در ماه می (اردیبهشت) نیز به خود اختصاص دهد.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی «Counterpoint»، هواوی در آوریل ۲۰۲۰ توانست برای نخستین بار عنوان «بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند دنیا» را فتح کند. با استناد به آمار و ارقام Counterpoint، کمپانی چینی این عنوان را در ماه بعد یعنی می نیز حفظ کرده‌ است.

سهم بازار هواوی در ماه آوریل ۲۱.۴ درصد بود و سامسونگ ۱۹.۱ درصد از بازار را در اختیار داشته است. البته سامسونگ توانست این فاصله را در ماه بعد کم کند. سهم بازار هواوی در ماه می ۱۹.۷ درصد بود، در حالی که سامسونگ  با داشتن سهم ۱۹.۶ درصدی، با فاصله کمی هواوی را تعقیب می‌کرد. بر اساس این آمار تنها در ماه می (اردیبهشت) ۸۱.۹۷ میلیون دستگاه گوشی موبایل هوشمند روانه‌ بازار شده است.

بنابر اظهارات برخی تحلیلگران، علت موفقیت هواوی در پشت سر گذاشتن سامسونگ طی ماه‌های آوریل و می احیای سریع خط تولید پس از شیوع کرونا بوده است. علاوه بر بازگشایی سریع خط تولید، بازارهای چین هم به تدریج از ماه مارس و زودتر از کشورهای دیگر بازگشایی شد تا فروش هواوی از رقبای خارجی پیشی بگیرد.

اما در تحلیل چرایی دستیابی به این موفقیت می‌توان تحلیلی از روند طی شده توسط هواوی در سال‌های اخیر داشت. به این منظور بد نیست روند افزایشی میزان فروش شرکت هواوی از سال 2010 تا 2019 را بررسی کنیم. نمودار بالا روند افزایش تعداد دستگاه‌های فروخته شده هواوی و میزان درآمد این شرکت در این سال‌ها را نشان می‌دهد.

همانطور که می بیند میزان درآمد و فروش هواوی در ۱۰ سال گذشته با شیبی مثبت و یکنواخت رشد کرده و موفقیت اخیر هواوی نیز گامی دیگر در روند رو به رشد و برنامه‌ریزی شده این شرکت بوده است. هواوی موفق شده برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین برند سازنده گوشی هوشمند را تبدیل به واقعیت کند که دستاورد مهمی برای این شرکت به حساب می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Kian01
    Kian01 | ۲۶ تیر ۱۳۹۹

    خدایی آدم میمونه چی بگه به اینهمه تعصبه الکی و کور. یعنی ما ایرانیا، ترکوندیم

  • molavy
    molavy | ۲۴ تیر ۱۳۹۹

    عجب، یعنی چینی ها اهمیتی به تحریم های آمریکا ندادن بازم هووای میخرن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی