ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لینوکس
تکنولوژی

انتقاد شدید خالق لینوکس از دستورات اینتل AVX-512: امیدوارم نابود شود

«لینوس توروالدز»، پدر لینوکس اخیرا اعلام کرده که خواهان نابودی افزونه‌بردار پیشرفته ۵۱۲ بیتی اینتل است و همچنین اعتراف کرده که نفرت غیرمنطقی از بنچمارک ممیز شناوری (FP) برای اثبات ارزش آن‌ها دارد. به گزارش Phoronix، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

«لینوس توروالدز»، پدر لینوکس اخیرا اعلام کرده که خواهان نابودی افزونه‌بردار پیشرفته ۵۱۲ بیتی اینتل است و همچنین اعتراف کرده که نفرت غیرمنطقی از بنچمارک ممیز شناوری (FP) برای اثبات ارزش آن‌ها دارد.

به گزارش Phoronix، توروالدز در گفتگوی ایمیلی و در پاسخ به مقاله همین سایت درباره عدم پشتیبانی مجموعه ۱۱ کامپایلر GNU یا GCC 11 از «افزونه‌بردار پیشرفته ۵۱۲» (AVX-512) در دستورالعمل‌های کامپایلر در پردازنده‌های دسکتاپ اینتل برای سال ۲۰۲۱، «Alder Lake» از این شرکت انتقاد کرده. نسل آینده پردازنده‌های زئون اینتل با نام «Sapphire Roads» از AVX-512 پشتیبانی خواهند کرد.

توروالدز در ایمیلی نوشته:

«امیدوارم AVX-512 با یک مرگ دردناک بمیرد و با مرگ آن، اینتل اصلاح مشکلات واقعی بجای ساخت دستورالعمل‌های جادویی و ایجاد بنچمارک‌ها برای نمایش عملکرد خوب آن‌ها را شروع کند.»

خالق لینوکس درباره تمرکز اینتل روی بنچمارک‌های FP و عملکرد پردازنده‌های خود در ابررایانه‌ها و کامپیوترهای قدرتمند (HPC) نوشته:

«امیدوارم اینتل دوباره به اصول اولیه بازگردد: فرایند آن‌ها دوباره شروع به کار کند و بیشتر روی کدهای مرسوم که برای HPC نوشته نشده‌اند، تمرکز کنند. در روزهای اوج x86، رقبای اینتل همیشه آن را در FP شکست می‌دادند.»

لینوکس

توروالدز ادامه داده:

«عملکرد FP افتضاح بود و اهمیتی نداشت، چرا که هیچ کس خارج از بنچمارک‌ها به آن‌ها اهمیت نمی‌داد. این مسئله هم اکنون و در آینده درباره AVX-512 صادق خواهد بود. شما می‌توانید مواردی پیدا کنید که اهمیت دارند، اما آن‌ها باعث فروش ماشین‌ها نمی‌شوند. من ترجیح می‌دهم که بودجه برای موارد مرتبط‌تر و مهم‌تر استفاده شود.»

شرکت عملکرد وب کلودفلر درباره تاثیر AVX-512‌ روی عملکرد نوشته است. این کمپانی به مشتریان خود توصیه کرده که اگر برای وظایف با عملکرد بالا نیازی به استفاده از AVX-512 ندارند، اجرای آن روی سرور و دسکتاپ را غیرفعال کنید تا با فشار تصادفی مواجه نشوند.

توروالدز در ایمیل جداگانه‌ای از تنفر خود نسبت به بنچمارک‌های FP و واحدهای برداری سخن گفته است. به گفته خالق لینوکس، آن‌ها تلاش‌های بیهوده‌ای هستند و زمانی که برای سخت افزار و نرم افزار صرف می‌شود نیز هدر می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Reza
    Reza | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    دعوا سر چی بود؟

  • مجید
    مجید | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    گوگل ترنسلیت هم اینقدر افتضاح ترجمه نمی کنه!

  • jim kabir
    jim kabir | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    ما که چیزی نفهمیدیم ?

مطالب پیشنهادی