ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شرایط جوی پرتاب فضاپیمای امارات به سوی مریخ را به تعویق انداخت

امارات متحده عربی در شرف انجام اولین مأموریت به مقصد مریخ است و قصد دارد به عنوان اولین کشور در میان کشورهای عربی به یک سیاره دیگر پرواز کند. فضاپیمای اماراتی‌ها که ابعادی برابر با ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

امارات متحده عربی در شرف انجام اولین مأموریت به مقصد مریخ است و قصد دارد به عنوان اولین کشور در میان کشورهای عربی به یک سیاره دیگر پرواز کند.

فضاپیمای اماراتی‌ها که ابعادی برابر با یک اتومبیل شاسی بلند دارد، Hope (امید) نام داشته و سفر هفت ماه‌اش به مریخ را به زودی آغاز می‌کند. این فضاپیما پس از رسیدن به سیاره سرخ، اتمسفر آن را از طریق مشاهده چگونگی تعامل آن با بادهای خورشیدی و پایش نرخ از دست رفتن اکسیژن و هیدروژن مطالعه خواهد کرد.

فضاپیمای Hope

هدف اصلی فضاپیمای Hope ایجاد نقشه‌ای سراسری از آب و هوای مریخ در طول یک سال مریخی است که ۶۸۷ روز طول می‌کشد. اگر این فضاپیما در انجام این هدف موفق شود، بشر برای اولین بار به تصویری کامل از اتمسفر مریخ دست خواهد یافت.

«ساره امیری»، پژوهشگر ارشد این مأموریت و وزیر علوم پیشرفته امارات در مصاحبه‌ای با مجله Nature گفت: «ما قادر خواهیم بود تا تمام مریخ را در تمام طول روز و در تمام طول سال مریخی پوشش دهیم.»

فضاپیمای Hope به دلیل چرخش به دور مریخ در یک مدار بیضی شکل و عظیم، می‌تواند در هر بار گردش که ۵۵ ساعت طول می‌کشد، از بخش‌های گسترده‌ای از سطح این سیاره تصویربرداری کند.

راکت H-IIA ژاپن فضاپیمای Hope را به فضا می‌برد.

Hope یکی از سه فضاپیمایی است که در هفته‌های پایانی ماه ژوئیه به مقصد مریخ به فضا پرتاب می‌شود. مریخ نورد جدید ناسا به نام استقامت (Perseverance) ۹ مرداد ماه به فضا پرتاب خواهد شد. چین نیز مریخ نورد و مدارگرد خود را تا پیش از پایان ماه جاری میلادی به فضا پرتاب می‌کند.

فضاپیمای Hope ابتدا قرار بود ساعت ۱:۲۱ دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت ایران از مرکز فضایی «تانیگاشیما» واقع در ژاپن به فضا پرتاب شود، اما شرایط جوی مانع از پرتاب در این زمان شده است. طبق اعلامیه جدید دولت امارات، این فضاپیما ساعت ۱:۱۳ دقیقه بامداد جمعه به وقت ایران راهی فضا می‌شود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این فضاپیما فوریه ۲۰۲۱ به مریخ خواهد رسید و به مدت دو سال آن را مطالعه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • jim kabir
    jim kabir | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    ساره امیری ایرانیه ؟

مطالب پیشنهادی