ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری گوگل در بزرگترین اپراتور موبایل هند

گوگل دیروز از سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در کشور هند خبر داد و حالا به نظر می‌رسد این شرکت می‌خواهد ۴ میلیارد دلار در بزرگترین اپراتور موبایل هند، «Jio Platforms» نیز سرمایه‌گذاری کند. Jio Platforms زیرمجموعه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

گوگل دیروز از سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در کشور هند خبر داد و حالا به نظر می‌رسد این شرکت می‌خواهد ۴ میلیارد دلار در بزرگترین اپراتور موبایل هند، «Jio Platforms» نیز سرمایه‌گذاری کند.

Jio Platforms زیرمجموعه شرکت «Reliance Industries» است که با ۳۶۹.۹۳ میلیون کاربر و سهم بیش از ۳۰ درصد در بازار، بزرگترین اپراتور موبایل در هند محسوب می‌شود. این شرکت چندین اپلیکیشن برای رقابت با برنامه‌های محبوب دارد که برای مثال می‌توان به «JioMeet» به عنوان رقیب زوم یا سرویس استریم «JioSaavn» اشاره کرد.

بلومبرگ در گزارشی خبر از این سرمایه‌گذاری داده و به اعلام رسمی آن در هفته‌های آینده اشاره کرده است. مدیرعامل آلفابت و گوگل، «ساندار پیچای» ارتباط نزدیکی با خانواده مالک Reliance Jio یعنی خانواده «آمبانی» دارد و در عروسی «آکاش آمبانی» در سال ۲۰۱۹ نیز حضور داشت.

گوگل

گوگل تنها شرکت مطرح در دنیای فناوری نیست که خواستار سرمایه‌گذاری در این غول هندی است. در ماه آوریل فیسبوک از سرمایه‌گذاری ۵.۷ میلیارد دلاری در این کمپانی خبر داد و کوالکام نیز سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری خود را همین هفته اعلام کرد. از سرمایه‌گذاران دیگر این برند هندی می‌توان به «صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی»، «KKR» و «Vista Equity Partners» اشاره کرد.

زیرمجموعه Reliance توانسته میلیون‌ها هندی را برای اولین بار به اینترنت متصل کند که دلیل آن، قیمت فوق العاده پایین سرویس‌های 4G این اپراتور موبایل است. افزایش کاربران اینترنت در هند به نفع شرکت‌هایی مانند گوگل و فیسبوک خواهد بود. این کمپانی‌ها بدنبال افزایش تعداد کاربران خود در کشورهای آسیایی و اقتصادهای نوظهور هستند.

با ارائه اینترنت 4G ارزان قیمت در بازار هند، تعداد کاربران فیسبوک افزایش چشمگیری داشته و در حقیقت بیشترین رشد کاربران این شبکه اجتماعی در بازار همین کشور است. این سرمایه‌گذاری به سود مدیرعامل این شرکت هندی، «موکش آمبانی» نیز بوده به گونه‌ای که با سرمایه ۷۲.۴ میلیارد دلاری به عنوان ششمین فرد ثروتمند جهان شناخته می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • jim kabir
    jim kabir | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    ترامپ یه سفر رفت هند ببین چه معاملاتی رو جوش داد
    دس خوش

مطالب پیشنهادی