ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان بهداشت جهانی: کشورها در مبارزه با کرونا در مسیر اشتباه قرار دارند

ویروس کرونا بزرگترین بحران کنونی بشر محسوب می‌شود که تا به امروز بیش از ۵۷۰ هزار نفر را به کام مرگ کشانده. اخیرا سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده که بسیاری از کشورها در مبارزه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

ویروس کرونا بزرگترین بحران کنونی بشر محسوب می‌شود که تا به امروز بیش از ۵۷۰ هزار نفر را به کام مرگ کشانده. اخیرا سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده که بسیاری از کشورها در مبارزه با این بیماری، در مسیر غلط حرکت می‌کنند.

روزبه‌روز بر تعداد مبتلایان به کرونا افزوده می‌شود که به گفته WHO، ایالات متحده آمریکا و برزیل مسئول نیمی از آن هستند. روز یکشنبه ۱۱۱,۳۱۹ مورد ابتلای جدید در این کشورها شناسایی شد. رئیس سازمان بهداشت جهانی، «تدروس ادهانوم» در ژنو اعلام کرده:

«اجازه دهید رک بگویم، بسیاری از کشورها در جهت اشتباه حرکت می‌کنند. در چندین کشور جهان ما شاهد افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا هستیم و بیمارستان‌ها دوباره پر شده‌اند. به نظر می‌رسد بسیاری از کشورها در حال از دست دادن دستاوردهای خود هستند، چرا که اقداماتی که باعث کاهش سرعت شیوع ویروس شده بود را دیگر اجرا نمی‌کنند.»

به گزارش CNBC، هفته گذشته WHO به رهبران کشورهای مختلف هشدار داده بود که وضعیت تحت کنترل نیست و روز‌به‌روز در حال بدتر شدن است. روز دوشنبه ادهانوم از برخی کشورها انتقاد و اعلام کرد که اقدامات آن‌ها مطابق با میزان جدی بودن این بیماری نیست:

«تنها هدف این ویروس، یافتن مردم برای آلوده کردن است. پیام‌های متناقض رهبران جهان یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به پاسخگویی به این بیماری را تضعیف می‌کند که آن، اعتماد است. وضعیت جهان در حال بدتر شدن است، اما نباید در این مسیر قرار داشته باشد.»

سازمان بهداشت جهانی

رئیس سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده که به زودی جهان به حالت عادی بازنمی‌گردد، با این حال گفته که کشورها می‌توانند وضعیت را کنترل کنند و مردم به زندگی خود ادامه دهند، البته همچنان باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. به گفته ادهانوم، مردم به رهبری قدرتمند و استراتژی‌های جامع نیاز دارند که به صورت واضح با آن‌ها در میان گذاشته شوند.

در روزهای اخیر شمار مبتلایان به کرونا افزایش چشمگیری پیدا کرده و نزدیک به ۱۳.۲ میلیون نفر در سراسر جهان به آن آلوده شده‌اند که سهم ایران نزدیک به ۲۶۰ هزار نفر است. اخیرا سازمان بهداشت جهانی امکان انتقال کووید-۱۹ از طریق هوا را تایید کرده که این موضوع می‌تواند وضعیت را در آینده وخیم‌تر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • jim kabir
    jim kabir | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    فقط زر میزنه این سازمان بهداشت جهانی (شما بخون شیتیل بگیرای چین)

  • herogame
    herogame | ۲۴ تیر ۱۳۹۹

    همین سازمان جهانی بهداشت بود که با کر و کور شدن باعث فراگیری این بیماری تو کل دنیا شد یه مشت بی عرضه احمق حالا میاد برای کشور ها خط و نشون میکشه این الاغ رو باید ببندن به گاری جاش توی سازمان بهداشت جهانی نیست

  • عزراییل
    عزراییل | ۲۴ تیر ۱۳۹۹

    سازمان بهداشت جهانی چینی

  • elshan123
    elshan123 | ۲۴ تیر ۱۳۹۹

    بله بله منتظریم جنابعالی ویرویس کرونا پلاس رو بفرستین تا بهتر بجنگیم

  • zanyar maryami
    zanyar maryami | ۲۴ تیر ۱۳۹۹

    وقتی سازمان بهداشت جهانی سیاسی بشه از کشورها دیگه انتظاری نیست . ریشه ی خیلی از مشکلات فعلی از گور همین سازمان بهداشت جهانی بلند شده .

مطالب پیشنهادی