ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کره جنوبی جنگنده نسل پنج می‌سازد؛ تجهیز به موشک‌های مافوق صوت

صنایع هوا و فضای کره جنوبی (KAI) از برنامه‌ریزی خود برای رونمایی از اولین پروتوتایپ جت چندمنظوره «جنگنده آزمایشی کره‌ای» (KF-X) در فروردین ۱۴۰۰ خبر داد. به گزارش Interesting Engineering به نقل از جدیدترین شماره مجله ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | ۲۳:۲۰

صنایع هوا و فضای کره جنوبی (KAI) از برنامه‌ریزی خود برای رونمایی از اولین پروتوتایپ جت چندمنظوره «جنگنده آزمایشی کره‌ای» (KF-X) در فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش Interesting Engineering به نقل از جدیدترین شماره مجله «Fly Together»، شرکت KAI که تنها سازنده هواپیما در کره محسوب می‌شود، هم اکنون تولید بخش‌های بالایی، پایینی و میانی بدنه این هواپیما را آغاز کرده است. در حالی که در این مجله تصویری از بدنه این جنگنده وجود دارد، اطلاعاتی درباره شروع پرواز آن منتشر نشده، با این حال انتظار می‌رود اولین پرواز آن در سال ۲۰۲۲ صورت بگیرد.

انتظار می‌رود عملکرد KF-X با هر «بلاک» در برنامه تولید بهبود پیدا کند. در بهار سال آینده پروتوتایپ بلاک صفر از راه می‌رسد و پس از آن تا چهار سال شاهد انجام آزمایشات روی آن خواهیم بود و در اواسط ۲۰۲۶ نمونه نهایی آن معرفی می‌شود.

انتظار می‌رود بلاک ۱ این جنگنده در فاصله سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ معرفی شود و به بخشی از تسلیحات هوا به زمین و هوا به هوا مجهز شده باشد. بلاک ۲ در سال ۲۰۲۹ از راه می‌رسد و حاوی تسلیحات کامل هوا به زمین و هوا به هوا خواهد بود و می‌توان از آن در عملیات‌ها استفاده کرد.

جنگنده

مقامات مدیریت برنامه تملک دفاعی کره جنوبی (DAPA)‌ اعلام کرده‌اند که «Hanwha Systems» و «آژانس توسعه دفاعی» (ADD) جهت توسعه آرایه اسکن شده الکترونیکی فعال (AESA) برای KF-X با KAI همکاری خواهند کرد. KAI اعلام کرده که هم اکنون ۱۵ موتور از شرکت «جنرال الکتریک» دریافت کرده که از آن برای ۶ پروتوتایپ استفاده خواهد کرد و سه موتور باقی می‌ماند.

کره جنوبی در حال برنامه‌ریزی برای توسعه موشک سوپرسونیک هوا به سطح (ASM) جدیدی است که انتظار می‌‌رود که توسط نیروی هوایی این کشور و جنگنده KF-X مورد استفاده قرار بگیرد.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، KF-X جایگزین جنگنده‌های کره‌ای F-4D/E Phantom 2 و F-5E/F Tiger 2 خواهد شد. در حال حاضر این کشور قصد دارد ۱۲۰ جنگنده KF-X را به تولید برساند که وظیفه تامین موتور آن‌ها برعهده جنرال الکتریک خواهد بود.

علاوه بر کره جنوبی، ژاپن نیز اخیرا از برنامه خود برای ساخت یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های پنهانکار یا رادارگریز جهان پرده برداشته و آمریکا نیز می‌خواهد پهپاد «اسکای بورگ» را جایگزین جت F-16 کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    بعد ما از روی هواپیماهای فانتوم یک کپی درجه چندم زدیم به اسم نمیدونم کوثر! صاغر! یا ... کلی هم ادعامون میشه!!

    • حاجی اس ام
      حاجی اس ام | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

      مردی خودت یه کاری بکن ، فقط انتقاد ، فقط انتقاد ، بسه دیگه بابا ، چرا همه انتقاد می کنن ولی کسی تلاش نمی کنه
      بابا! چرا ما خودباختگی فرهنگی داریم ؟! تموم کنید این بی اعتمادی رو ، این جور پیداست پیش شما ارزش بشمک خارجی از این دستاورد های ایرانی بیشتره ، برو توی اتاقت به کارای بدت فکر کن

      • آریا
        آریا | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

        هر کسی خواست تلاش کنه یا زندانش کردن یا از کشور فراریش دادن

    • نیما
      نیما | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

      خیلی بد بینی نسبت به کشورمون
      این کشور خودمونه و باید از پیشرفتش حمایت کنیم تا از دیگران بهتر بشیم نه اینکه ناامیدی و سر کوفت به خودمن بزنیم

      • آریا
        آریا | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

        با کلاغ جا قناری رنگ کردن بهتر نخواهید شد.
        مشکل ایران نه صنعته و نه اقتصاد .
        مشکل ایران نظام سیاسیشه . فرد محوری در ساختار سیاسی ایران باعث میشه ایران هیچ جا نرسه حتی اگر هزار سال بگذره
        برای بهتر شدن باید ساختار سیاسی ایران تغییر کنه

    • آریا
      آریا | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

      از روی فانتوم نه. از روی تایگر F5

    • آریا
      آریا | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

      اصلا کپی هم نکردن چندین F5 زمینگیر رودستشون مونده بود که هرکدام یه جاییش خراب شده بود. همه اینها رو چنتا یکی کردن سه چهارتا سالم از توشون در آوردن اسمش رو گذاشتن تولید هواپیما ? ?

مطالب پیشنهادی