ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساخت خودکار ویدیو کلیپ
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: پنج اپلیکیشن برتر برای ساخت خودکار ویدیو کلیپ

ویرایش ویدیو کار زمان‌بر و هزینه‌سازی است و از طرفی همه در آن تبحر و استعداد ندارند. به همین خاطر بوده که توسعه‌دهندگان طی سال‌های اخیر، هوش مصنوعی را به خدمت ویرایشگرهای ویدیو گرفته‌اند تا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

ویرایش ویدیو کار زمان‌بر و هزینه‌سازی است و از طرفی همه در آن تبحر و استعداد ندارند. به همین خاطر بوده که توسعه‌دهندگان طی سال‌های اخیر، از هوش مصنوعی برای تبدیل عکس به ویدیو و همینطور ساخت کلیپ‌های متنوع کمک گرفته‌اند  تا بتواند وظیفه برش زدن تصاویر و به هم چسباندن آن‌ها و ساخت یک ویدیو کلیپ کوتاه را بر عهده بگیرد.

در این مقاله پنج اپلیکیشن خوب را با هم مرور می‌کنیم که می‌توانند به طور خودکار از تصاویر و ویدیوهای شما کلیپ‌های کوتاه بسازند. برای آشنایی با این اپ‌ها تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

1. Google Photos

ساخت خودکار ویدیو کلیپ

احتیاج چندانی به معرفی ندارد. به لطف بهره‌مندی از یک هوش مصنوعی پیشرفته، گوگل فوتوز چندین سال‌ است که می‌تواند به طور خودکار از عکس‌‌های شما کلیپ‌های هنرمندانه بسازد. عملکرد گوگل در انجام این کار یکتاست و واقعا رقیبی ندارد.

گوگل فوتوز معمولا ساخت خودکار کلیپ را بر اساس یک سری «مناسبت» انجام می‌دهد، به طور مثال سفر یا یک جشن تولد. در این حالت گوگل میان عکس‌های شما جستجو کرده و بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها را بر اساس یکی سری دیتا گلچین می‌کند، کنار هم می‌چیند و در نهایت به شکل یک ویدیو کلیپ زیبا تحویل‌تان می‌دهد.

در گوگل فوتوز حتی می‌توانید در ساخت این کلیپ دستی هم ببرید. به این صورت که مثلا یک تم دلخواه (به عنوان مثال روز مادر) انتخاب کرده و به اپلیکیشن تفهیم کنید که تمرکزش در ساخت کلیپ باید روی چه چیزی یا چه کسی باشد. در این صورت فوتوز با تکیه بر هوش مصنوعی عکس‌هایی را برای کلیپ انتخاب می‌کند که از همه نظر زیبا و چشم‌نواز باشند. حتی اپلیکیشن روی اسلایدشوی خروجی موزیک مناسب هم می‌گذارد.

Google Photos

Google Photos

سازنده: Google LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 179 / 51.7 مگابایت زبان:

2. Magisto

ساخت خودکار ویدیو کلیپ

ویرایشگر نام آشنای مجیستو ساخت کلیپ و نماهنگ را به آسانی آب خوردن می‌کند. کافیست یک تم از پیش ساخته شده که به فضای عکس‌هایتان می‌خورد را انتخاب کنید و سپس عکس‌ها و ویدیوهای منتخب و در نهایت انتخاب موسیقی. با انتخاب این موارد می‌توانید در عرض چند دقیقه یک ویدیو کلیپ موزیکال عالی تحویل بگیرید.

ویرایشگر مجیستو برای کسانی طراحی شده که هیچ تجربه‌ای از ویرایش ویدیو نداشته‌اند، بنابراین همه چیز آن به ساده‌ترین شکل ممکن پیش می‌رود. بعد از دریافت ویدیو کلیپ می‌توان به لطف ابزار داخلی اپلیکیشن آن‌ را به سادگی در شبکه‌های اجتماعی هم به اشتراک گذاشت.

Magisto - Video Editor

Magisto - Video Editor

سازنده: Magisto by Vimeo قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 179 / 86 مگابایت زبان:

3. Storyo

ساخت خودکار ویدیو کلیپ

سادگی عکاسی با گوشی‌ و از طرفی افزایش حجم حافظه‌های داخلی در آن‌ها باعث شده که تقریبا گوشی همه پر شود از عکس‌هایی که در مناسبت‌های مختلف گرفته‌ایم. اما این عکس‌ها را می‌توان با جمع‌آوری کنار هم و در قالب یک ویدیو کلیپ جاودانه کرد. اپلیکیشن Storyo دقیقا برای همین موضوع طراحی شده.

Storyo مثل تمام اپ‌های این مقاله می‌تواند از ترکیب عکس و ویدیوهای شما یک کلیپ جذاب بیافریند. اما تفاوت کارش اینجاست که انتخاب تصاویر و ویدیوهای ورودی را بر مبنای «زمان و تگ موقعیت جغرافیایی» آن‌ها انجام می‌دهد. با در اختیار داشتن این متادیتا Storyo می‌تواند محتوای تمام عکس‌ها و ویدیوهای به هم مرتبط شما را آنالیز کرده و بسته به جا و زمانی که آن‌ها را گرفته‌اید یک کلیپ زیبا و غافلگیرکننده ساخته و تحویلتان بدهد.

Storyo

Storyo

سازنده: Storymatik Software قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 139 / 40 مگابایت زبان:

4. Quik

ساخت خودکار ویدیو کلیپ

Quik از نظر تکنولوژی یکی از پیشرفته‌ترین اپلیکیشن‌های این مقاله است. محصول خلاقانه GoPro در اصل برای ورزشکاران و ماجراجویان در طبیعت ساخته شده که بتوانند در کوه و دشت و صحرا، بدون معطلی و نیاز به داشتن ویرایشگر حرفه‌ای صحنه‌های جذاب ماجراجویی‌هایشان را به یک کلیپ جذاب تبدیل کنند.

رویه کار Quik به این صورت است که در ابتدا باید عکس‌ها و ویدیوهای مد نظرتان برای حضور در کلیپ را مشخص کنید. اگر این ویدیوها (یا عکس‌‌ها) با دوربین‌های GoPro تهیه شده‌ باشند، اپلیکیشن با تکیه بر هوش مصنوعی خود چهره‌ها، لبخندها، سرعت و اتفاقات مهم را آنالیز کرده و از ترکیب آن‌ها به صورت رندوم یک کلیپ موزیکال بسیار جذاب می‌آفریند.

اما اگر تصاویر با دوربین GoPro تهیه نشده باشند، کاربر می‌تواند خودش به طور دستی لحظه‌های دلخواهش برای حضور در کلیپ را برای اپلیکیشن مشخص کند. Quik در ساخت کلیپ سرعت بسیار بالایی دارد و کیفیت خروجی‌هایش آنقدر بالاست که اغلب اوقات افراد نمی‌توانند تشخیص بدهند که کلیپ‌ها توسط هوش مصنوعی ساخته شده‌اند.

Quik

Quik

سازنده: .GoPro, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 245 / 99 مگابایت زبان:

5. RealTimes Video Maker

ساخت خودکار ویدیو کلیپ

RealTimes Video Maker یکی از اپ‌های کمتر شناخته شده این مقاله به شمار می‌آید که از توانایی ساخت خودکار ویدیو کلیپ (تقریبا مشابه Storyo) برخوردار است. این اپ فقط یک کلیک از شما می‌خواهد تا بتواند بهترین لحظات عکس‌ها و ویدیوهایتان را پیدا کرده و با اضافه کردن انیمیشن و موزیک پس‌زمینه از آن‌ها یک کلیپ جذاب بسازد.

مزیت RealTimes در اینجاست که امکان ویرایش دستی نسبتا خوبی هم به شما می‌دهد تا تسلط بهتری روی خروجی کارها داشته باشید. با این وجود به نظر می‌رسد که آخرین نسخه اپ در اجرای بعضی فرمان‌ها مشکلات و باگ‌هایی دارد و احتمالا همین باعث شده که اپلیکیشن نتواند روند محبوبیت خود را به خوبی طی کند. اما در هر صورت RealTimes یک اپلیکیشن رایگان است و امتحانش ضرری ندارد.

RealTimes Video Maker

RealTimes Video Maker

سازنده: .RealNetworks, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 207 / 47 مگابایت زبان:

سوالات متداول کاربران درمورد ساخت خودکار ویدیو کلیپ

بهترین برنامه های ساخت ویدیو کلیپ برای اندورید چیست؟ 

 مجیستو، استوریو و گوگل فوتوز جزو بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی برای ساخت ویدیو کلیپ برای اندروید هستند.

بهترین برنامه های ساخت ویدیو کلیپ برای iOS چیست؟

 اپلیکیشن کوییک، استوریو و رئال تایم بهترین اپلیکیشن‌های ساخت ویدیو کلیپ برای سیستم عامل iOS هستند.

بهترین برنامه های ساخت ویدیو آنلاین کدام ها هستند؟

انیماتو، یوتیوب ویدیو ادیتور، کالچرا و... جزو بهترین سرویس‌های ساخت ویدیو کلیپ آنلاین هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی