ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بریتانیا استفاده از فناوری هواوی در شبکه 5G را ممنوع کرد؛ حذف کامل تجهیزات تا ۲۰۲۷

هواوی در ماه‌های اخیر تحت فشارهای شدید دولت ایالات متحده آمریکا قرار داشته و حالا دولت بریتانیا اعلام کرده که این شرکت از پروژه شبکه 5G این کشور کنار می‌گذارد. دولت بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

هواوی در ماه‌های اخیر تحت فشارهای شدید دولت ایالات متحده آمریکا قرار داشته و حالا دولت بریتانیا اعلام کرده که این شرکت از پروژه شبکه 5G این کشور کنار می‌گذارد.

دولت بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرده که اپراتورهای مخابراتی اجازه ندارند از ژانویه ۲۰۲۱ از این شرکت چینی تجهیزات 5G خریداری کنند و تا ۷ سال فرصت دارند که تجهیزات موجود را نیز حذف کنند، اقدامی که هزینه‌ای نزدیک به ۲ میلیارد پوند در پی خواهد داشت. این بیانیه پس از انتشار گزارشی درباره نقش هواوی در زیرساخت‌های ملی بریتانیا از سوی مرکز امنیت سایبری ملی این کشور، منتشر شده است.

بیانیه اخیر دولت بریتانیا کاملا متفاوت با گفته آن در ژانویه امسال است. دولت این کشور اعلام کرده بود که تجهیزات هواوی می‌توانند به صورت محدود در زیرساخت 5G مورد استفاده قرار بگیرند. در آن زمان گفته شده بود که سهم هواوی در این بخش به ۳۵ درصد می‌رسد و از تجهیزات آن در بخش‌های اصلی شبکه یا مناطق حساس استفاده نمی‌شود.

«الیور داودن»، وزیر دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا چنین اقدامی را مانعی برای ارائه به موقع شبکه 5G عنوان کرده. در بیانیه جدید به اپراتورهای فیبر نوری نیز توصیه شده که از خرید تجهیزات هواوی دوری کنند.

هواوی

در ماه‌های اخیر دولت بریتانیا تحت فشارهای داخلی و بین‌المللی زیادی برای عدم استفاده از تجهیزات هواوی در زیرساخت‌های خود قرار داشت. دلیل اصلی این فشارها، نگرانی‌های امنیتی مبنی بر جاسوسی دولت پکن از کشورهای غربی توسط تجهیزات هواوی است، موضوعی که این شرکت رد می‌کند.

فشار اصلی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا وارد می‌شود، کشوری که از سال گذشته میلادی هواوی را تحریم کرده و همچنین مانع از رسیدن تراشه‌های TSMC به این شرکت می‌شود. این احتمال وجود دارد که در آینده مدیاتک نیز همکاری خود را با غول چینی کاهش دهد.

هواوی پس از اعلام این موضوع، بیانیه رسمی منتشر کرده است. در این بیانیه عنوان شده که چنین اقدامی باعث کاهش سرعت دیجیتالی بریتانیا می‌شود و شکاف دیجیتالی را عمیق‌تر می‌کند. این شرکت ادعا کرده که تحریم‌های ایالات متحده آمریکا روی تامین تجهیزات بریتانیا تاثیری نخواهد داشت و علت اقدام اخیر دولت این کشور، سیاست‌ تجاری و نه مسائل امنیتی است.

این کمپانی اعلام کرده که با وجود چنین اقدامی، به همکاری با دولت بریتانیا برای ارتباط بهتر مردم ادامه می‌دهد و همچنین از مشتریان خود پشتیبانی خواهد کرد. مدیر این شرکت در بریتانیا نیز اعلام کرده که شهریور ماه از مقام خود استعفا می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    هر کشوری در زمینه فناوری چین رو بزاره کنار خود اون کشور ضرر میکنه چون چین چند سالی از بقیه جلوتره مخصوصا به لطف هوش مصنوعی پیشرفته ، این بحث های جاسوسی و اینا همش سیا بازیه ، کلا همه کشورها جاسوسی میکنن پس دلایلشون بیخودیه ، الان دورانیه که باید برای پیشرفت کشوری رو انتخاب کرد مثل چین ، آلمان و .... که از قدیم و ایام کشور ما رو میشناسن و به مردم ایران احترام میزارن و مثل سران کشور آمریکا نیستن که فقط خاورمیانه رو همیشه به چشم پول و نفت میبینن ،،، الان اگر چین بتونه ما رو به پیشرفت برسونه در هر زمینه ای عالیه این مهمه که ما هم برای پیشرفت همکاری کنیم نه اینکه فقط بگیم آمریکا ، انگلیس و ...... اگر همین الان به شهرهای مهم چین مثل شانگهای ، گوانژو و .... سفر کنید و قبلش هم شهرهای مهم آمریکا رو دیده باشین خودتون متوجه فرق بزرگ میشین در زمینه ساختمان سازی ، پل ، تکنولوژی ، زیبایی شهر ، تمیزی و....... پس بهتره اول کمی فکر کرد و تجربه کرد و بعد سبک سنگین کرد

    • آریا
      آریا | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

      اره چینیها بهتون احترام میذارن ? ? ?

  • آریا
    آریا | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    درود بر بریتانیای کبیر ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی