ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اعلام رتبه‌بندی لایدن ۲۰۲۰؛ ۳۶ دانشگاه ایرانی در جمع برترین‌ها قرار دارند

CWTS اخیرا رتبه‌بندی لایدن ۲۰۲۰ دانشگاه‌های سراسر جهان را منتشر کرده که مانند سال‌های گذشته، دانشگاه‌های ایرانی نیز در بین آن‌ها به چشم می‌خورند. CTWS در گزارش خود به سختی‌های رتبه‌بندی امسال به علت شیوع ویروس ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

CWTS اخیرا رتبه‌بندی لایدن ۲۰۲۰ دانشگاه‌های سراسر جهان را منتشر کرده که مانند سال‌های گذشته، دانشگاه‌های ایرانی نیز در بین آن‌ها به چشم می‌خورند.

CTWS در گزارش خود به سختی‌های رتبه‌بندی امسال به علت شیوع ویروس کرونا اشاره کرده که البته علاوه بر این بیماری، بروزرسانی گسترده زیرساخت‌ها نیز برای کارشناسان این مرکز چالش‌های زیادی به همراه داشته که تاخیر در انتشار رتبه‌بندی لایدن ۲۰۲۰ را در پی داشته است.

در سال‌های اخیر در رتبه‌بندی لایدن تغییراتی اعمال شده که می‌توان به بهبود رابط کاربری آنلاین و شاخص‌های جدید شامل انتشارات با دسترسی آزاد و تنوع جنسیتی اشاره کرد. CWTS سعی کرده تعداد دانشگاه‌ها را در سال‌های اخیر افزایش دهد.

در فهرست سال گذشته میلادی ۹۶۳ دانشگاه از ۵۶ کشور مختلف حضور داشتند و در رتبه‌بندی لایدن ۲۰۲۰ شاهد وجود ۱۱۷۶ دانشگاه از ۶۵ کشور جهان هستیم. در رتبه‌بندی امسال چین با ۲۰۴ دانشگاه در صدر قرار گرفته و ایالات متحده آمریکا با ۱۹۸ دانشگاه در مقام دوم قرار دارد.

رتبه‌بندی لایدن ۲۰۲۰

فهرست امسال آمارهای زیادی را در اختیار ما قرار می‌دهد. این رتبه‌بندی ۱۱۷۶ دانشگاه، ۶ زمینه اصلی علمی و ۱۰ دوره زمانی را شامل می‌شود. در هر ترکیب از دانشگاه شامل زمینه اصلی و دوره زمانی، رتبه‌بندی شاخص ۵۰ را درنظر گرفته که ارزش نهایی به ۳.۵ میلیون می‌رسد. برای اولین بار در این رتبه‌بندی چین بالاتر از ایالات متحده آمریکا قرار گرفته. در فهرست ۲۰۱۹ چین ۱۶۵ و آمریکا ۱۷۳ دانشگاه داشتند.

دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا بیشترین میزان مرجع به انتشارات را در اختیار دارند. در نمودار زیر رشد بالای دانشگاه‌های چین را مشاهده می‌کنید که در نهایت از ایالات متحده آمریکا پیشی گرفته‌اند.

رتبه‌بندی لایدن ۲۰۲۰

در رتبه‌بندی لایدن ۲۰۲۰ شاهد حضور ۳۶ دانشگاه ایرانی هستیم که در مقایسه با فهرست‌های قبلی با افزایش روبه‌رو شده است. در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب ۲۳ و ۲۶ دانشگاه ایرانی وجود داشتند. در رتبه‌بندی امسال به ترتیب دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس و صنعتی شریف در مقام‌های اول تا پنجم بهترین دانشگاه‌های ایران قرار گرفته‌اند. در لیست ۲۰۲۰، ایران از نظر تعداد دانشگاه‌های برتر در مقامی بالاتر از کانادا، فرانسه و استرالیا قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Bagher M
    Bagher M | ۲۶ تیر ۱۳۹۹

    یعنی روحیه خود تحقیری موج می زنه توی اعضای دیجیاتو...

    • Patrick
      Patrick | ۲۶ تیر ۱۳۹۹

      هروقت پات به دانشگاهای ایران باز شد بعد حرف بزن

    • elias
      elias | ۲۶ تیر ۱۳۹۹

      این واقیعیته

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی