ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

نگاهی به مشخصات کیا K5 جانشین خلف اپتیما با 290 اسب بخار قدرت

کیا به تازگی از سدان سایز متوسط خود با نام K5 پرده برداری کرده است. این سدان با طراحی خشن و جذاب جانشین مدل اوپتیما خواهد شد و از پلت فرم و قوای محرکه اسپرت‌ترین ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

کیا به تازگی از سدان سایز متوسط خود با نام K5 پرده برداری کرده است. این سدان با طراحی خشن و جذاب جانشین مدل اوپتیما خواهد شد و از پلت فرم و قوای محرکه اسپرت‌ترین محصول شرکت کیا یعنی استینگر در آن بهره گرفته شده است.

همچنین محصول جدید کیا شباهت بسیار زیادی با نسل جدید هیوندای سوناتا دارد. در واقع هیوندای و کیا از یک پلت فرم مشترک برای تولید نسل جدید اوپتیما با نام K5، هیوندای سوناتا و کیا سورنتو استفاده کرده‌اند.

این پلت فرم دارای مقاومت پیچشی بیشتر شاسی است و با تظمیات اسپرت‌تر سواری و هندلینگ در حد و اندازه بهترین محصولات اسپرت آلمانی عرضه می‌کند.

در حال حاضر مدل پرچمدار کیا K5 مدل N-Line خواهد بود که به موتور 2.5 لیتری توربوشارژر 4 سیلندر مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز است و توانایی تولید 290 اسب بخار را دارد. این موتور از جعبه دنده 8 سرعته دو کلاچه بهره می‌برد و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 5.8 ثانیه زمان احتیاج دارد.

مدل اقتصادی‌تر نیز به موتور 1.6 لیتری GDI با حداکثر قدرت 180 اسب بخار و از سیستم تنظیم سوپاپ متغیر اختصاصی شرکت کیا و هیوندای بهره می‌برد.

همچنین کیا سیستم انتقال قدرت به هر چهارچرخ را برای دو مدل فعلی به صورت یک آپشن اضافه برای K5 در نظر گرفته است. این سیستم چهارچرخ متحرک به سیستم الکترو-هیدرولیکی مجهز است تا سرعت انتقال قدرت افزایش پیدا کند. حالت رانندگی در برف نیز برای این سیستم انتقال قدرت در نظر گرفته شده است.

به طور کلی 5 حالت رانندگی برای K5 در نظر گرفته شده است که شامل: حالت عادی، هوشمند، اسپرت، اسپرت پلاس و حالت شخصی سازی شده می‌شود که تنظیمات متفاوتی را می‌توان برای قوای محرکه، جعبه دنده، سیستم انتقال قدرت و فرمان در نظر گرفت.

در داخل اتاق نیز شاهد زبان طراحی جدید و لوکس کیا هستیم که به صورت استاندارد از صفحه نمایش لمسی 8 اینچی بهره می‌برد و صفحه نمایش 10.25 اینچی نیز به صورت آپشن اضافه عرضه می‌شود. هر دو صفحه نمایش از رابط کاربری اختصاصی کیا با نام UVO بهره می‌برد.

اسپیکر اختصاصی شرکت بوز با 12 اسپیکر و طراحی فعال صدا که در حین رانندگی کیفیت صدا را تضمین می‌کند. اتصال بی سیم نیز برای سیستم اپل کار پلی و آندروید اتو نیز در نظر گرفته شده است اما فقط در مدل با صفحه نمایش بزرگ‌تر امکان استفاده از این امکان وجود دارد.

پلت فرم جدید استفاده شده در کیا K5 به طور کلی در حدود 5.8 سانتی افزایش طول را تجربه کرده است و فاصله بین دو محور نیز 4.5 سانتی متر افزایش پیدا کرده است. همچنین شاهد افزایش پهنا به میزان 2.5 سانتی متر هستیم. در بازار آمریکا کیا K5 به رقابت با تویوتا کمری TRD و مدل‌های اسپرت هوندا آکورد و...خواهد رفت.

پیش از این در خبری به معرفی طراح جدید و مشهور شرکت کیا یعنی کریم حبیب سر طراح با سابقه شرکت بی ام و پرداخته بودیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • reza almasi
    reza almasi | ۲۶ تیر ۱۳۹۹

    به جایی رسیدیم که پژو ۴۰۵ پراید شده آرزو، دیگه چینی و کره ای و ژاپنی و آلمانی بماند

  • esmail hasany
    esmail hasany | ۲۶ تیر ۱۳۹۹

    کیا کیا کیا !!!

  • MATELF
    MATELF | ۲۶ تیر ۱۳۹۹

    وقتی پولشو نداریم مهم این نیست ما دوسش داریم یا نه مهم اینه اون مارو دوس داره یا نه ?

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۶ تیر ۱۳۹۹

    این سبک طراحی رو ندوست

  • Hossein MI
    Hossein MI | ۲۶ تیر ۱۳۹۹

    در حد اندازه بهترین محصولات اسپرت آلمانی... خیلی اغراق آمیز بود!

مطالب پیشنهادی