ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی از کوچکترین ماژول بلوتوث دنیا برای دیوایس‌های IoT رونمایی کرد

شرکت LG Innotek که از زیرمجموعه‌های ال جی به شمار می‌رود، از کوچک ترین ماژول بلوتوث دنیا رونمایی کرد. طول و عرض این ماژول به ترتیب برابر با ۶ و ۴ میلیمتر بوده و برای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

شرکت LG Innotek که از زیرمجموعه‌های ال جی به شمار می‌رود، از کوچک ترین ماژول بلوتوث دنیا رونمایی کرد. طول و عرض این ماژول به ترتیب برابر با ۶ و ۴ میلیمتر بوده و برای دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) ساخته شده است.

LG Innotek می‌گوید ماژول بلوتوث جدید این شرکت ۳۰ درصد از ماژول‌های بلوتوث فعلی عملکرد بهتری دارد. این بهبود عملکرد قابل توجه به دلیل بکارگیری فناوری طراحی سیگنال RF انحصاری ال جی بوده است. سازنده با استفاده از این فناوری موفق شده بیش از ۲۰ قطعه شامل چیپ‌های ارتباطی، مقاومت‌ها، القاکننده‌ها و غیره را در فضای بسیار کوچک جای دهد.

به گفته LG Innotek کاهش ابعاد ماژول سبب از بین رفتن تداخل سیگنال هم شده است. به گفته این شرکت حتی با وجود مانع بین گوشی و دیوایس IoT، در عملکرد ارتباطی میان آن‌ها تداخلی ایجاد نشده و این یعنی کاربران افت سیگنال کمتری را تجربه خواهند کرد.

سازندگان معمولاً آنتن را بیرون از ماژول بلوتوث قرار می‌دهند، اما LG Innotek به لطف فناوری یکپارچه سازی، آنتن را به گونه‌ای طراحی کرده که ماژول را پوشش داده و افزایش پوشش دهی و عملکرد ارتباطی را به ارمغان آورده است.

LG Innotek می‌گوید هدف از ساخت این ماژول صرفاً ارتقای عملکرد گوشی‌ها نبوده و این شرکت قصد دارد بوسیله آن حضور قدرتمندتری در بازار بین المللی ماژول‌های ارتباطی اینترنت اشیا داشته باشد. ال جی به دنبال «سلطه سریع» بر این بازار است و برای دستیابی به این هدف به تبلیغ این چیپ در بازارهای اروپا، ایالات متحده، ژاپن، چین و تایوان اشاره می‌کند.

این ماژول بلوتوث به دلیل ابعاد کوچکتر و استفاده از فناوری کم مصرف، دست سازندگان و تولیدکنندگان را برای استفاده بهینه از فضا باز گذاشته و می‌توان از آن در طیف متنوعی از محصولات مثل لامپ‌های هوشمند، سیستم‌های صوتی خانگی، دیوایس‌های سلامت، اتومبیل‌ها و در کنار ماژول وای فای در لوازم خانگی استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی