ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل کروم ۸۴ منتشر شد؛ محدودیت در کوکی‌ها و مسدودسازی نوتیفیکیشن‌ها

گوگل کروم ۸۴ با اصلاحات ظاهری و قابلیت‌های جدید برای توسعه دهندگان وب، برای تمام کاربران دسکتاپ منتشر شد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این نسخه، مسدودسازی نوتیفیکیشن‌های مزاحم و تکرارشونده است. به گزارش 9to5Google، یکی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

گوگل کروم ۸۴ با اصلاحات ظاهری و قابلیت‌های جدید برای توسعه دهندگان وب، برای تمام کاربران دسکتاپ منتشر شد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این نسخه، مسدودسازی نوتیفیکیشن‌های مزاحم و تکرارشونده است.

به گزارش 9to5Google، یکی از مهمترین قابلیت‌های امنیتی کروم یعنی SameSite Cookies به تدریج به گوگل کروم ۸۴ اضافه می‌شود. این قابلیت به شیوه‌ای امن کوکی‌های شخص ثالث را مدیریت کرده و با ایجاد محدودیت در ردیابی فعالیت‌های کاربر، حریم شخصی او را بهبود می‌دهد.

گوگل می‌گوید سواستفاده سایت‌ها از نوتیفیکیشن، یکی از شکایت‌های اصلی کاربران کروم بوده است. حالا کروم ۸۴ از ارسال نوتیفیکیشن‌های مزاحم و دیگر پاپ‌های تکرار شونده از سوی سایت‌ها جلوگیری می‌کند.

گوگل در نسخه‌های پیشین کروم برای کاهش بار CPU و مصرف برق تلاش کرده است. کروم حالا پوشیده شدن پنجره توسط پنجره دیگر را تشخیص داده و با توقف رنگ آمیزی پیکسل‌ها در پنجره مخفی، از بار CPU می‌کاهد. این قابلیت به طور محدود در کروم ۸۴ فعال شده و در کروم ۸۵ برای عده بیشتری از کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت.

کروم ۸۴ از قابلیت Web OTP API پشتیبانی کرده و کد ارسال شده از طریق SMS را به طور خودکار در فیلد وارد می‌کند. البته مرورگر پیش از این کار با نمایش پنجره از کاربر اجازه می‌گیرد. گوگل همچنین Web Animations API کروم را نیز دستخوش تغییراتی کرده و حالا این مرورگر توانایی پاکسازی و حذف انیمیشن‌های قدیمی برای صرفه جویی در حافظه و بهبود عملکرد را پیدا کرده است.

گوگل کروم ۸۴ همچنین ویژگی Wake Lock API را معرفی می‌کند که سایت‌ها به کمک آن می‌توانند برای روشن نگاه داشتن نمایشگر و جلوگیری از قفل شدن دیوایس از کاربر اجازه بگیرند.

کروم ۸۴ به کاربران macOS، ویندوز، لینوکس و Chrome OS در مورد دانلود فایل‌های EXE, APK و دیگر فایل‌های اجرایی از طریق HTTP در صفحه HTTPS هشدار می‌دهد. وب اپلیکیشن‌های پیش رونده (PWA) نیز قابلیت ایجاد شورتکات در دسکتاپ و موبایل را پیدا کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۲۵ تیر ۱۳۹۹

    هر سایتی باز میکنی هی پیام میده که نمیخای نوتفیکیشن نشونت بدیم؟ هزار بار میزنی نه باز سری بعدی ازت میپرسه.
    امیدوارم زودتر بیاد رو اج تا بتونیم استفاده کنیم.

مطالب پیشنهادی