ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شمشیر بران ژاپنی؛ نیسان آریا اولین کراس اور برقی نیسان رسما رونمایی شد

پیش از این شرکت نیسان در نمایشگاه خودروی توکیو از مدل کانسپت نیسان آریا رونمایی کرده بود. این کانسپت که دومین محصول تمام برقی نیسان پس از مدل لیف است، به تازگی و با تاخیر چند ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۶ تیر ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

پیش از این شرکت نیسان در نمایشگاه خودروی توکیو از مدل کانسپت نیسان آریا رونمایی کرده بود. این کانسپت که دومین محصول تمام برقی نیسان پس از مدل لیف است، به تازگی و با تاخیر چند ماهه به علت گسترش شیوع ویروس کرونا رسما معرفی و پرده برداری شد.

نیسان آریا که در کلاس کراس‌اور‌ های سایز متوسط قرار دارد در مدل Performance توانایی تولید 389 اسب بخار نیرو را داشته و برد حرکتی آن معادل 500 کیلومتر با یک بار شارژ است.

نیسان آریا

نیسان آریا رقیب مستقیم تسلا مدل Y، فولکس واگن ID 4، بی ام و IX3 و... خواهد بود که طبق گفته نیسان به پیشرفته‌ترین فن‌آوری های این شرکت به علاوه سطح جدیدی از هندلینگ در یک کراس اور برقی مجهز است.

این خودرو اولین محصولی است که بر پایه پلت فرم CMF-EV ساخته شده است. این پلتفرم به گروه های بزرگ خودروسازی رنو، نیسان، میتسوبیشی تعلق دارد.

نیسان آریا در 5 نسخه متفاوت عرضه خواهد شد. مدل تک موتور که موتور برقی در محور عقب قرار دارد و مدل مجهز به دو موتور که بر روی هر دو محور موتور الکتریکی قرار گرفته و نیرو را به هر چهارچرخ ارسال می‌کند. همچنین امکان انتخاب بسته باتری با ظرفیت 63kWh و 87kWh نیز وجود دارد.

مدل تک موتور با بسته باتری به ظرفیت 63kWh توانایی تولید 215 اسب بخار نیرو و برد حرکتی برابر با 360 کیلومتر را دارد.

مدل تک موتور با بسته باتری به ظرفیت 87kWh توانایی تولید 239 اسب بخار نیرو و برد حرکتی برابر با 500 کیلومتر را دارد. حداکثر گشتاور هر دو مدل برابر با 300 نیوتن متر است. این دو مدل برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 7.5 ثانیه زمان احتیاج دارند و حداکثر سرعت آنها نیز برابر با 160 کیلومتر بر ساعت است.

مدل مجهز به دو موتور که e-4orce نام دارد توانایی انتقال قدرت به هر چهارچرخ را داراست و از سیستم انتقال قدرت چهارچرخ متحرک نیسان GT-R برای طراحی آن کمک گرفته شده است.

برای این که تجربه رانندگی با این کراس‌اور در بهترین حالت ممکن باشد نیسان از موتور برقی عقب نیز برای بازیابی انرژی جنبشی سیستم ترمز استفاده کرده است.

مدل چهارچرخ متحرک آریا با بسته باتری به ظرفیت 63kWh توانایی تولید 275 اسب بخار نیرو و 600 نیوتن متر گشتاور را دارد و برد حرکتی آن به 340 کیلومتر می‌رسد.

مدل Standard مجهز به باتری با ظرفیت 87kWh نیز توانایی تولید 302 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور را دارد و برد حرکتی آن به 458 کیلومتر می‌رسد.

مدل پرچمدار نیسان آریا Performance از باتری با ظرفیت 87kWh و موتوری با حداکثر قدرت 389 اسب بخار و حداکثر گشتاور 600 نیوتن متر کمک می‌گیرد و برد حرکتی آن نیز برابر با 400 کیلومتر است. این مدل برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 5.1 ثانیه زمان احتیاج دارد. حداکثر سرعت آن نیز برابر با 200 کیلومتر بر ساعت است.

نیسان به گونه‌ای بسته باتری و متعلقات آن را در کف خودرو جایگذاری کرده است تا تقسیم وزن آن به صورت 50:50 باشد. همچنین نیسان آریا به سیستم تک پدال شرکت نیسان موسوم به e-Pedal که پیش از این در مدل لیف دیده بودیم مجهز است تا امکان رانندگی در این خودرو تنها با یک پدال گاز فراهم شود.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور نیسان آریا به ترتیب برابر با 4595، 1850، 1660 و 2775 میلی متر است.

از نظر ابعاد نیسان آریا مشابه با محصول آینده فولکس واگن یعنی ID 4 است. همچنین وزن نیسان آریا بسته به مدل و سطح تجهیزات بین 1.8 تا 2.3 تن است.

در بخش جلو شاهد زبان طراحی جدید محصولات نیسان که به صورت یک الگوی سه بعدی است هستیم. در بازارهای که اجازه نمایش الگوی سه بعدی به نیسان داده شده است آرم نیسان به کمک 20 LED دارای نور پس زمینه خواهد بود.

در نمای جانبی و سقف ستون خودرو همانند یک کمان کشیده به نظر می‌رسد و خط شانه ای نیز دقیقا در بخش بالایی دستگیره درب کار شده و دور تا دور خودرو می‌چرخد و در بخش عقب نیز شاهد کار شدن چراغ یک تکه در سرتاسر عرض خودرو هستیم. ستون C و بال عقب نیز مجهز به یک نوار چراغ ترمز باریک است.

نیسان آریا با چرخ‌های 19 و 20 اینچی عرضه می‌شود و مجهز به تعلیق مولتی لینک در محور عقب است.

در داخل اتاق نیز از زبان طراحی مینیمالیستی استفاده شده و به همین دلیل کابین تقریبا عاری از هرگونه دکمه فیزیکی بوده و جای آن از کلیدهای حساس به لمس استفاده شده است. در کنار دست راننده جعبه ذخیره سازی تاشو قرار دارد. نیسان از صندلی های باریک موسوم به “Zero Gravity” در این مدل استفاده کرده است. همچنین دو صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی چسبیده بهم تمامی نیازهای راننده و سرنشینان را مرتفع می‌سازد.

به علاوه یک صفحه نمایش هدآپ دیسپلی تمام رنگی نیز برای راحتی هرچه بیشتر راننده در این خودرو تعبیه شده است.

نیسان آریا به پیشرفته‌ترین سیستم کمک راننده نیسان موسوم به ProPilot مجهز است که توانایی نگه داشتن خودرو به صورت خودکار را بین خطوط دارد و سیستم اختصاصی ایمنی فعال نیسان نیز به صورت استاندارد در تمامی مدل‌های آریا موجود است.

باتری‌های نیسان آریا با سه نوع شارژر 7.4 کیلوواتی خانگی ، 22kW سه فاز و شارژر سریع 130kW شارژ می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    این ماشین رو ببری توی یه کویر. مدیرای ایران خودرو و سایپا رو هم بیاری. این ماشین رو نشونشون بدی و بعدش هم با آچار شلاقی بیفته به جونشون تا میخوررررن بزنیشون

    • alikh
      alikh | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

      بعدشم بندازیشون جلوی جک سوسماری تا بخرتشون.

      • Erfaan Zandii
        Erfaan Zandii | ۲۸ تیر ۱۳۹۹

        بعد باقیمانده جسدشون رو‌هم انبر کلاغی ها بیان ببرن

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۲۸ تیر ۱۳۹۹

      ???????

  • zitanix
    zitanix | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    از بورس و پراید چه خبر ؟

  • alikh
    alikh | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    جوک قشنگیه، اسمش آریا هست، اما یه دونه آریایی نمیتونه سوارش بشه.

  • ahooramazda
    ahooramazda | ۲۷ تیر ۱۳۹۹

    عجب شاهکاری ، فقط طراحی رو نگاه کنید ، آدمو به آینده میبره.

مطالب پیشنهادی